اضافه شدن سالانه 1000 کیلومتر به شبکه بزرگراهی

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۰۳

عبدالهاشم حسن‌نیا معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی کشور گفت: از سال ۹۲ تاکنون سالانه ۸۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شده است.

به گزارش پایگاه روابط عمومی اداره کل راه‌وشهرسازی کردستان، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی کشور با اشاره به برنامه دولت در زمینه توسعه شبکه راه‌ها در کشور در سال جاری گفت: قرار است امسال با اعتباراتی که داشتیم و تخصیص‌هایی که صورت گرفت، توسط شرکت ساخت و اعتبارات استانی ۱۲۰۰کیلومتر بزرگراه به شبکه بزرگراهی کشور اضافه شود.

وی تصریح کرد: در مجموع از سال ۹۲ تا به امروز سالانه ۸۰۰ تا یک‌هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی کشور و مقداری نیز به شبکه راه‌های اصلی اضافه شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی کشور با بیان اینکه هر ساله ۱۰ تا ۱۲هزار کیلومتر از جاده‌های کشور نیز بهسازی و نوسازی می‌شود، اظهار کرد: آنچه در کشور به آن نیاز داریم احداث ۲۵هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی است.

حسن‌نیا اضافه کرد: در حال حاضر ۱۷هزار کیلومتر شبکه بزرگراهی و آزادراهی در کشور وجود دارد و فکر می‌کنیم در برنامه ششم اگر بتوانیم بین ۲۵ تا ۲۷هزار کیلومتر به شبکه بزرگراهی و آزادراهی اضافه کنیم، تحول بزرگی در راه‌های کشور به وجود خواهیم آورد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر