کاهش 50 درصد حجم معاملات ملک در کشور

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۰۱

رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، گفت: حجم معاملات خرید و فروش مسکن در تهران نسبت به ماه گذشته تغییر نکرده و ثابت مانده است.

به گزارش مهر، حسام عقبایی گفت: ۱۱هزار و ۸۹۸قرارداد خرید و فروش و ۱۳هزار و ۲۶۵قرارداد اجاره، طی ۲۸روز سپری شده از ابتدای آذر سال جاری به ثبت رسیده و در مجموع، ۲۵هزار و ۴۶۳قرارداد در شهر تهران امضا شده است.

وی ادامه داد: در کشور ۴۲هزار و ۷۲۷قرارداد اجاره، ۴۰هزار و ۱۵۲قرارداد خرید و فروش و در مجموع ۸۴هزار و ۲۱۹قرارداد به ثبت رسیده است.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، روند حجم معاملات در کشور سیری کاملا نزولی داشته و میزان قراردادهای خرید و فروش در آذر نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۰درصد کاهش یافته است. وی اظهار کرد: در تهران شاهد تغییر چندانی در حجم معاملات نبودیم و تعداد قراردادهای خرید و فروش و رهن و اجاره نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. عقبایی بیان کرد: طی ماه‌های گذشته، شاهد افزایش حجم معاملات در تهران بودیم؛ اما در آذر این روند ثابت ماند و تغییری نسبت به ماه‌های گذشته نداشت. رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، ثبات معاملات در آذر را طبیعی دانست و گفت: باتوجه به نزدیک شدن به زمستان و افزایش سردی هوا، همواره حجم معاملات نسبت به ماه‌های قبل کاهش می‌یابد. وی اضافه کرد: شرایط معاملات و خرید و فروش‌های انجام ‌شده در پایتخت (غیر از آذر)، نسبت به شهرهای دیگر بهتر است و طی ماه‌های گذشته حجم معاملات سیر افزایشی داشته است و انتظار می‌رود این روند به شهرهای بزرگ و پس از آن به شهرهای کوچک سرایت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر