اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۸۶

سرویس پیامک تلفن ثابت جمع‌آوری نمی‌شود

فارس سخنگوی شرکت ارتباط ایران گفت: با وجود استقبال کم از سرویس پیامک تلفن ثابت اما این سرویس هم‌اکنون دارای مشترکان خاصی است و جمع‌آوری نخواهد شد. محمدرضا بیدخام در پاسخ به این سوال که سرویس پیامک تلفن ثابت با وجود سرمایه‌گذاری و تبلیغ مخابرات کم‌استقبال بود اما حتی ارسال پیامک تبلیغی و انبوه از طریق موبایل با شماره‌های شخصی نیز مورد استقبال قرار گرفته، اظهار داشت: با وجود پیش‌بینی اولیه در سرمایه‌گذاری انجام شده، سرویس پیامک تلفن ثابت مورد استقبال مردم قرار نگرفت. وی گفت: شاید استفاده از این سرویس به دلیل نیاز به تجهیزات و نرم‌افزار سمت کاربر مانند موبایل برای مردم آسان نباشد. سخنگوی شرکت ارتباط ایران افزود: اگرچه به نسبت تعداد مشترکان تلفن ثابت و امکانات ایجاد شده، استفاده چندانی از سرویس پیامک تلفن ثابت نمی‌شود، اما در حال حاضر این سرویس دارای مشترکان خاصی است که از کاربردهای این سرویس استفاه می‌کنند. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم استقبال مشترکان آیا سرویس پیامک تلفن ثابت جمع‌آوری خواهد شد، گفت: خیر؛ برنامه‌یی برای جمع‌آوری این سرویس وجود ندارد و با شرایط فعلی همچنان ادامه کار خواهد داد.


اقدام جدید تلگرام برای ماندن در ایران

ایسنا نرم افزار ارتباطی تلگرام مدتی است پیام‌های امنیتی خود را به زبان فارسی هم ارسال می‌کند. طی سال‌های اخیر دولت تلاش‌های متعددی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی در ایران انجام داده و از نخستین روزهای فعالیت خود تلاش کرده است فضایی مناسب جهت دسترسی مردم به این برنامه‌ها فراهم کند. در این میان اگر چه مخالفت‌های متعددی صورت گرفته و از سوی مراجع مختلف در این خصوص سخت‌گیری‌هایی شده، اما بعد از فیلتر شدن شبکه اجتماعی وی چت در دولت قبل، فعالیت اکثر شبکه‌های اجتماعی موبایلی در ایران ادامه پیدا کرد. وزیر ارتباطات طی این سال‌ها بارها تاکید کرده که دولت مخالف آن است که دسترسی مردم به این نوع نرم افزارها به دلیل موضوعات اقتصادی قطع شود. البته محمود واعظی بر این نکته نیز تاکید بسیار داشته که رعایت موضوعات اخلاقی و ارزش‌های اسلامی خط قرمز فعالیت این شبکه‌ها به شمار رفته و بر این اساس اگر شبکه‌یی بخواهد فعالیت‌های خود در ایران را دنبال کند لازم است دقت نظر و همکاری‌های لازم در این خصوص را داشته باشد. بر همین اساس طی ماه‌های گذشته از سوی دولت و وزارت ارتباطات مذاکرات متعددی با مدیران تلگرام صورت گرفته و قرار بر همکاری این شرکت با دولت شد. حال با توجه به اهمیت مساله امنیت فضای مجازی مدتی است شبکه پیام رسان تلگرام اقدامی جدید صورت داده و پیام‌های امنیتی خود را علاوه بر متن انگلیسی با ترجمه فارسی برای کاربران ارسال می‌کند. به این ‌ترتیب به عنوان مثال اگر شما قصد داشته باشید تلگرام خود را روی لپ‌تاپ، تبلت، رایانه یا دستگاه دیگری نصب کنید در ابتدا برای شما یک کد امنیتی ارسال می‌شود که این کد در گذشته با توضیحاتی به زبان انگلیسی ارسال می‌شد، اما به تازگی ترجمه فارسی این پیام هم ارسال می‌شود تا مشکلات کمتری در خصوص هک کاربران و سوءاستفاده از حساب‌های آنها صورت گیرد. همچنین پس از نصب تلگرام روی دستگاه جدید پیام‌ امنیتی دیگری نیز برای کاربر ارسال می‌شود که اکنون این پیام هم فارسی‌سازی شده است. با توجه به سوالات متعدد کاربران تلگرام در ایران این اقدام را می‌توان گامی مثبت در تامین امنیت بیشتر کاربران این شبکه به شمار آورد.


لمس اشیای مجازی با عینک واقعیت افزوده

زومیت واقعیت مجازی یا افزوده، چیزهای جالبی هستند، اما مشکل اینجاست که تا حالا اجازه تعامل چندانی به کاربر داده نمی‌شد و آنها صرفا می‌توانستند اشیای مجازی را در پس‌زمینه‌یی از واقعیت از زوایای مختلف ببینند. اما حالا یک عینک واقعیت افزوده به نام متا ۲ در حال تکمیل است که گامی رو به پیش محسوب می‌شود. این عینک یک گستره دید ۹۰ درجه‌یی به کاربرش با وضوح بالا می‌دهد و برای کار باید به لپ‌تاپ وصل شود. به عبارتی فعلا نسخه موبایل ندارد و شما نمی‌توانید به سبک برخی از عینک‌ها، موبایل خودتان را داخل‌اش بگذارید. این عینک تصاویر سه‌بعدی هولوگرافیک را به کاربرش نشان می‌دهد و مزیتش این است که کاربر می‌تواند با دست با این تصاویر تعامل کند، حرکت‌‌شان بدهد و حتی دست را به داخل آنها ببرد. مقر شرکت «متا» در سن ماتئوی کالیفرنیا است و فعلا ۱۳۰ کارمند دارد و توانسته ۷۵ میلیون دلار اعتبار برای پروژه‌هایش تا حالا جمع‌آوری کند. در دموی این عینک، فعلا اشیایی مثل مکعب‌های سه‌بعدی، کره زمین و حتی مغز انسان نمایش داده شده است. البته باید خاطرنشان کنیم که پیش از این اوکولوس ریفت (با قابلیت لمس) و HTC Vive هم ویژگی‌های لمسی را ارائه کرده بودند، منتها در مورد آنها، کاربر باید کنترل‌کننده‌های خاصی را به دست می‌گرفت و بدیهی است که بیشتر کاربران با این امر، راحت نیستند. فعلا شرکت متا بلندپروازی‌های زیادی دارد و می‌خواهد با کیفیت بهتر و ویژگی‌های تازه با شرکت‌های معتبر دیگری رقابت کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر