درآمد ۵ میلیون دلاری روزانه هکرهای روسی از کلیک کاذب

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۸۴

سال ۲۰۱۳ یک گزارش تحلیلی نشان داد که تنها نیمی از تبلیغات اینترنت توسط خود انسان‌ها دیده می‌شوند و مابقی را بات‌های اینترنتی می‌بینند.

سال ۲۰۱۱، یک شبکه تقلب در کلیک روی آگهی‌های موسوم به ZeroAccess کشف شد. اما حالا شبکه تقلبی کشف شده است که چند برابر شبکه قبلی بزرگی و درآمد داشته و درآمد روزانه‌اش از این محل ۳ تا ۵ میلیون دلار بوده است. اما حتی این کشف هم تنها رأس کوه یخ را نشان می‌دهد و می‌توان برآورد که سالانه به سفارش‌دهندگان و نمایش‌دهندگان آگهی خسارتی چند میلیارد دلاری به خاطر کلیک‌ها و ترافیک کاذب، وارد می‌آید.

تقلب جدید را یک شرکت امنیتی به نام White Ops کشف کرده است. در این تقلب، صدها هزار آدرس کاذب اینترنتی ثبت شده بودند و شبکه‌ بزرگی از کامپیوترها در دالاس و آمستردام، با اجرای برنامه‌یی موسوم به Methbot، رفتار طبیعی آدم‌ها را شبیه‌سازی می‌کردند، گویی که هزاران نفر مشغول بازدید طبیعی از سایت‌ها، پخش و متوقف کردن ویدئوهای تبلیغاتی، ثبت‌نام در فیس‌بوک و کلیک روی آگهی‌ها هستند.

هکرها صفحات وبی طراحی کرده بودند که بسیار شبیه سایت‌های معتبر اینترنتی مانند نیویورک تایمز و CNN بود و سپس آگهی‌های ویدئویی مورد نظر خود را در آنها درج می‌کردند. سپس بات‌ها را مشغول پخش این ویدئوها می‌کردند و آنقدر موفق بودند که می‌توانستند ۳۰۰ میلیون بار این آگهی‌ها ویدئویی را توسط بات‌ها اجرا کنند و طبعا از این محل به درآمد هنگفتی برسند.

هکرها مدت‌هاست که آگهی‌های ویدئویی را نشانه رفته‌اند، چون هزینه پرداخت شده برای پخش هر ویدئوی تبلیغاتی، بیشتر از کلیک روی سایر آگهی‌ها است.

در تقلب Methbot هکرها سرورها و برنامه اختصاصی خود را داشتند. اما هکرها برای اجرای بسیاری از بات‌های دیگر، نیازی به سرور اختصاصی ندارند، چون می‌توانند کامپیوترهای کاربران بیگناه را آلوده به بدافزار کنند و از آن طریق بات‌نت‌ها را اجرا کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر