ارتش سوریه: حلب به‌طور کامل پس گرفته شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴۷۳

گروه جهان ارتش سوریه با انتشار بیانیه‌یی از پیروزی کامل در حلب و خروج همه تروریست‌ها از این شهر خبر داد. عملیات آزادسازی حلب در پی بیرون راندن همه گروه‌های مسلح از شهر با خروج 4 اتوبوس حامل این افراد، پایان یافت. ارتش سوریه در بیانیه آزادی حلب اعلام کرد: «به برکت خون شهدای پاک و قهرمانی و فداکاری نیروهای مسلح قهرمان و نیروهای هم‌پیمان و پایداری ملت دلاور سوریه، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه، بازگشت امنیت و آرامش به شهر حلب را پس از آزادی از تروریسم و تروریست‌ها و خروج باقی‌مانده آنان از این شهر اعلام می‌کنیم.»

به گزارش ایسنا، تلویزیون رسمی سوریه گزارش داد که با خروج آخرین اتوبوس‌های حامل افراد مسلح مخالف از شهر حلب، این شهر کاملا امن شده و از تروریست‌ها خالی است. همچنین با برقراری امنیت در حلب و طبق توافق دوجانبه، شماری از مجروحان، زنان و کودکان محاصره شده در مناطق فوعه و کفریا در شمال ادلب هم وارد حلب شدند. این پیروزی تحولی راهبردی و نقطه عطف مهمی در جنگ علیه تروریسم، همچنین ضربه سهمگینی به تروریسم و حامیان آن محسوب می‌شود. فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح سوریه در این باره گفت که این دستاورد عظیم، انگیزه‌یی قوی برای ادامه اجرای ماموریت‌های ملی برای نابودسازی تروریسم و احیای امنیت و ثبات در این سرزمین محسوب می‌شود. وی افزود: «بدین ‌وسیله بار دیگر از همه کسانی که سلاح به دست گرفته‌اند، دعوت می‌شود که از سرنوشت دیگران عبرت بگیرند و سلاح خود را بر زمین بگذارند؛ زیرا مبارزه با تروریسم تا آزادی آخرین وجب از خاک وطن سرافراز ادامه خواهد داشت.» در این حال ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: «آزاد شدن شهر حلب از اشغال تروریست‌ها یک واقعه مهم در بازگشت سوریه به شرایط عادی است. تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس نهایی در سوریه با مشارکت همه طرف‌های ذی‌نفع ازجمله ایران و ترکیه ادامه دارد.» وی افزود: «آزادی حلب گام بسیار مهمی در راه عادی شدن اوضاع در سوریه و منطقه است و بدون شک این عملیات و کمک‌رسانی به سوری‌ها با مشارکت نیروهای روسی انجام گرفته است. همراه ایران، ترکیه، دولت سوریه و همچنین دیگر کشورهای منطقه در راستای هدف برقراری صلح پایدار فعالیت می‌کنیم.»

پس از 4 سال اشغال حلب از سوی تروریست‌های مورد حمایت عناصر خارجی، ارتش سوریه دیروز موفق شد آخرین بخش در شرق این شهر را پاکسازی و آزادی کامل آن را اعلام کند. در پی این پیروزی بزرگ، مردم شهر حلب با حضور در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند. مردمی که به خیابان‌ها آمده بودند پرچم سوریه، روسیه و تصاویری از بشار اسد را در دست داشتند و برخی برای ابراز خوشحالی خود تیر هوایی شلیک می‌کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر