شیب ملایم افزایش ارز در راه است

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۴

این روزها پیش‌بینی بازار و ترسیم چشم‌انداز درست ازآینده بازار ارز و سکه بسیار مشکل به نظر می‌رسد. در‌حال‌حاضر بازار ارز کشور وارد سومین ماه ثبات نرخی خود شده است. محدوده قیمتی که از اوایل تیر تا این هنگام بین

3090 تا 3140 مانده است. تصمیم دولت و حرکت به‌سمت بستر‌سازی مناسب برای تک‌نرخی‌شدن ارز باعث کاهش نرخ این ارز مهم جهانی در بازار کشور شده است. اکثر گارگزاران و کارشناسان اقتصادی برای هفته اول شهریور پیش‌بینی بازاری باثبات در محدوده حال حاضر را کرده‌اند. عده کمی نیز دور دوم سفرهای تابستانی و تقاضا برای دریافت ارزهای مسافرتی را بهانه کرده و هفته افزایشی را برای دلار در نظر گرفته‌اند.

اما به جرات می‌توان گفت که نوسانات شدیدی در بازار رخ نمی‌دهد و بانک مرکزی همانند ماه‌های اخیر کنترل مناسبی بر بازار خواهد داشت. قیمت سکه و طلا در بازار ایران تحت تاثیر دو عامل تعیین می‌شود. نوسانات نرخ ارز داخل کشور و نوسانات بازار طلای جهانی. با روند کاهشی هر دو عامل در هفته گذشته شاهد پایین‌آمدن قیمت سکه و طلا در بازار بودیم تا‌جایی‌که در پایین‌ترین قیمت سکه به 942‌هزار تومان رسید.

این درحالی بود که هفته گذشته طلای جهانی نیز پایین‌ترین قیمت در دوماه گذشته‌اش را تجربه کرد. با سخنرانی جانت‌یلن رییس فدرال‌رزرو مبنی‌بر نزدیک‌شدن به افزایش نرخ بهره در این هفته پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه و طلای 18‌عیار نیز تاحدی در بازار افزایش پیدا کند. البته از تاثیر دلار در بازار نباید غافل شد که آن‌هم انعکاس بسزایی در روند قیمت سکه دارد.

کارشناسان محدوده 945 تا 950 را برای این هفته سکه در نظر گرفته‌اند. هر گرم طلای 18‌عیار که در‌حال‌حاضر 96‌هزار‌و900‌تومان قیمت دارد با روند فعلی نیز ممکن است تا سطح 97‌هزار تومان برسد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر