فروش قایقی، در بازارهای شناور

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۷۳


بازار را می‌توان نمایشگاه دایمی فرهنگ و آداب و رسوم یک منطقه دانست. در بازارهای محلی، مردم هر منطقه با لباس‌های بومی، اجناس و محصولات منطقه خود را عرضه می‌کنند. بازارهای شناور تایلند از معروف‌ترین و خاص‌ترین بازارهای جهان هستند که در گذر قرن‌ها هویت خود را حفظ کرده‌اند. به گزارش ایسنا، بازارهای شناور در کشورها و مناطقی کاربرد دارند که آب نقش مهمی در زندگی مردم آن ایفا می‌کند. در این نوع بازارها، اجناس روی قایق به فروش می‌رسند. این روزها اما، کاربرد بازارهای شناور از خرید و فروش اجناس و خوراکی‌ها گذشته و به جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند. تایلند، اندونزی و ویتنام کشورهایی هستند که بازارهای شناورشان شهرت جهانی دارد.

این بازارها که به اندازه چند قرن قدمت دارند، جزو جاذبه‌های گردشگری شمرده می‌شوند و به حفظ چهره فرهنگی آن مناطق کمک می‌کنند. با توسعه فراساختارها و امکانات عمومی همچون سیستم برق‌رسانی و مخازن آب، بومی‌ها با سهولت بیشتری به کار خود در این بازارها ادامه دادند.

بازارهای شناور با اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای بومی‌ها، از لحاظ اقتصادی استانداردهای زندگی را رشد داده و فرصت‌های زیادی را برای مردم منطقه ایجاد کرده‌اند. محلی‌ها به عنوان راهنمای تور یا کارمندان هتل در این بازار کسب درآمد می‌کنند یا غذاهای محلی و محصولات صنایع دستی خود را روی قایق‌ها به مشتریان عرضه می‌کنند. مشهورترین بازارهای شناور در تایلند هستند. بانکوک شهری است مملو از پاساژها و خیابان‌های لوکس که از هر لحاظ، سلیقه و نیازهای گردشگران مختلف را تامین می‌کند؛ اما کمی که از پایتخت تایلند دور می‌شوید، باتجربه‌یی نو روبه‌رو خواهید شد؛ خرید از بازارهای آبی.برای دیدن این بازارها باید راهی یک یا دو ساعته را به خارج از شهر بانکوک طی کنید. درست است که این بازارها دیگر مثل گذشته نقش حیاتی در اقتصاد منطقه ندارند، اما این روزها در قالب مکانی برای دیدارهای جمعی بومی‌ها، جاذبه گردشگری و نمایشگاهی غیررسمی از آداب و رسوم، نحوه لباس پوشیدن و خورد و خوراک مردم محلی بانکوک فعالیت می‌کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر