جامعه

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۵۵

تشدید گشت‌های نظارتی شب یلدا

مهر محمدحسن سرابیان، مدیرکل نظارت گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات از تشدید فعالیت گشت‌های نظارتی برای شب یلدا خبر داد و گفت: «در این راستا تاکنون چند رستوران و فروشگاه عرضه شیرینی و خشکبار پلمب شده است.»

با توجه به فرارسیدن ماه ربیع‌الاول که در کشور ما جشن‌ها خصوصا جشن‌های ازدواج برگزار می‌شود، سازمان تعزیرات حکومتی از ابتدای این ماه، طرح نظارت ویژه‌یی با همکاری دستگاه‌های نظارتی در قالب گشت‌های مشترک از تالارها، رستوران‌ها، فروشگاه‌های عرضه‌کننده شیرینی، خشکبار و میوه در سطح عرضه آغاز می‌شود. وی با اشاره به نظارت بر قیمت میوه‌ها گفت: «در رابطه با میوه‌ها امسال شاهد فراوانی هستیم، ولی این باعث نشده که ما نظارت نداشته باشیم. باید توجه داشته باشیم، سازمان تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی‌کننده است و نظارت با دستگاه‌های نظارتی است ولی در قالب گشت‌های مشترک و تلفیقی به همراه بازرسان دستگاه‌های نظارتی این گشت‌ها را راه‌اندازی کردیم.» مدیرکل نظارت و هماهنگی گشت‌های مشترک سازمان تعزیرات حکومتی افزود: «فردا آیین شب یلدا را داریم و فعالیت این گشت‌ها را در بازارهای پرتردد تشدید کردیم. سازمان تعزیرات حکومتی دستورالعملی را به سراسر کشور ابلاغ کرده و قرار شده شعب ویژه‌یی در این باره فعالیت کنند. این شعب ثابت و به صورت سیار فعالیت می‌کنند. زمان اجرای این طرح ربیع‌الاول تا آخر ماه ربیع الاول است و در خصوص آیین شب یلدا به صورت ویژه بعد از ساعت اداری تا پاسی از شب در قالب گشت‌های مشترک نظارت و فعالیت انجام می‌شود و در سراسر کشور حضور دارند.»


207مورد فوت بر اثر حوادث کار در 7 ماه

ایلنا مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: «207 مورد فوت ناشی از حوادث کار در 7ماهه امسال به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده است.» او ادامه داد: «این شمار فوت ناشی از حوادث کار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که شمار فوت ناشی از حوادث کار 220نفر اعلام شده بود 9/5درصد کاهش نشان می‌دهد.» او افزود: «از کل فوت‌شدگان ناشی از حوادث کار در 7ماهه امسال 204 نفر مرد و3 نفر زن بودند.» بنابر قانون، حوادث ناشی از کار، حادثه در حین انجام وظیفه و حادثه به سبب انجام وظیفه را در بر می‌گیرد.

با بررسی آمارهای منتشر شده در سال‌های اخیر، سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن از جمله مهم‌ترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار در کشور است که با رعایت نکات ایمنی به ویژه در موارد کار در ارتفاعات، می‌توان بروز این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.

در سال گذشته یک‌هزار و 494 نفر در حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با سال قبل از آن یعنی سال 1393 که آمار تلفات حوادث کار یک هزار و 891 نفر بود، 21 درصد کاهش داشت. همچنین در سال گذشته از کل تلفات حوادث کار در کشور یک هزار و 479 نفر مرد و 15 نفر زن بودند.


10دستاورد طرح تحول سلامت اعلام شد

ایرنا محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دیروز و در مراسم افتتاح بیمارستان 350تختخوابی قم، 10دستاورد طرح تحول سلامت را در حوزه درمان تشریح کرد و گفت: «نوسازی 2میلیون و 500هزار مترمربع فضای بیمارستانی و بازسازی کامل 39هزار تخت بیمارستانی و تجهیزات پزشکی و با اضافه کردن 27 هزار و 759 قلم تجهیزات پزشکی جدید اعم از سی‌تی‌اسکن،‌ ام‌آر‌ای و سایر تجهیزات از دستاوردهای این طرح است.» او ادامه داد: «تعداد پزشکان متخصص نیز در مناطق محروم سه برابر شده است و 17هزار پرستار نیز به‌کارگیری شدند. » او افزود: «ایجاد هزار و 800 واحد اختصاصی زنان و زایمان، 181بخش جدید سرطان، 2هزار و 400 تخت جدید مراقبت ویژه، هزار و 800تخت جدید ICU سوختگی، هزار تخت سوختگی و 17بخش جدید درمان ناباروری از دیگر دستاوردهای این طرح است. تا آخر دولت یازدهم نیز 21 هزار تخت بیمارستانی جدید ساخته می‌شود.»

آقاجانی گفت: «تباربخشی بیمارستانی با 900 سنجه، اتوماسیون اطلاعات بیمارستانی در تمام 570 بیمارستان دولتی، تغییر شیوه پرداخت به پرسنل بیمارستانی بر اساس نظام مبتنی بر عملکرد و توانمندسازی هزار مدیر بیمارستان نیز از دستاوردهای طرح تحول سلامت است.»


اعتراض تامین اجتماعی به حکم سعید مرتضوی

ایسنا مجتبی نظری، وکیل‌مدافع سازمان تامین اجتماعی از اعتراض این سازمان به حکم صادره در پرونده سعید مرتضوی در بخش تامین اجتماعی خبر داد. او با بیان این مطلب گفت: «در موعد قانونی یعنی حدود چهار روز بعد از ابلاغ حکم، نسبت به آن اعتراض کردیم.» او ادامه داد: «طبق ماده 104 قانون سازمان تامین اجتماعی که هر برداشتی از وجوه این سازمان به منزله برداشت از وجوه دولت و در نتیجه اختلاس است و نیز طبق ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبان ارتشا و اختلاس و کلاهبرداری، موضوع پرونده اختلاس محسوب می‌شود که این مساله در دادگاه بدوی نادیده گرفته شده است.» مصطفی ترک‌همدانی، وکیل‌مدافع تعدادی از کارگران شاکی در پرونده تامین اجتماعی، 12 آبان ماه از ابلاغ رای پرونده مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: «رای پرونده شامل سه بخش بابت شکایت‌های کارگران و سازمان تامین اجتماعی، آقایان پالیزدار و پیمان حاج محمود عطار و نماینده پیشین کرج و همسر قاضی‌اش است. در حال حاضر وی به اتهامات تصرف غیرقانونی و اهمال در انجام وظیفه به تحمل 70 و 65 ضربه شلاق محکوم شده است.» او اضافه کرد: «در بخش دوم نیز وی برائت حاصل کرده و در بخش سوم نیز محکومیت دارد.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر