برگزاری جشنواره سفره ایرانی از اول تا سوم دی ماه

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۵۰

کرمان ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی از اول تا سوم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری چنین رخدادهایی منجر می‌شود تا هر چه بیشتر نسبت به قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های تاریخی استان شناخت پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، محمود وفایی در نشست خبری جشنواره سفره ایرانی اظهار کرد: برگزاری جشنواره سفره ایرانی یک رخداد بسیار مهم و قرار است در سطح ملی برگزار شود.

وی افزود: این جشنواره با هدف معرفی غذاهای سنتی و اصیل ایران و استان کرمان برگزار می‌شود و در ابتدا قرار بود، کشور منطقه‌بندی و یک استان به عنوان محور انتخاب شود که استان یزد هم به‌عنوان مرکز منطقه 5 معرفی شد اما با توجه به شواهد و دلایل مختلف ازجمله اینکه کرمان همواره معین منطقه جنوب‌شرق و کانون تحولات سیاسی، فرهنگی، تاریخی و اجتماعی بوده و به دلایل مختلف مردم‌شناسی، شایسته مرکزیت چنین رویدادی است از این رو شرایط میزبانی کرمان فراهم شد.

وفایی با اشاره به اینکه جشنواره سفره ایرانی از اول تا سوم دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، بیان کرد: برگزاری چنین رخدادهایی منجر می‌شود تا هر چه بیشتر نسبت به قابلیت‌ها، پتانسیل‌ها و ویژگی‌های تاریخی استان شناخت پیدا کرده و از آنها استفاده کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر