اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۴۵

عرضه 98درصد کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های مجازی

ایرنا رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران گفت: 98 درصد کالاهای قاچاق در فروشگاه‌های مجازی عرضه می‌شود. سیدمهدی میرمهدی کمیجانی در نشست خبری در نمایشگاه الکامپ ادامه داد: فروشگاه‌های مجازی از آغاز امسال زیرنظر اتاق اصناف قرار گرفته‌اند و ما نظارتی بر آنها نداریم. وی اضافه کرد: نزدیک به 8هزار واحد در تهران در فضای مجازی مشغول کارند اما فقط بیش از یک‌صد واحد مجوز فعالیت دارند. این فعال بازار گفت: اگر در گمرک کم اظهاری از سوی فعالان بخش آی‌تی صورت می‌گیرد، بر اثر وضع تعرفه بالاست. میرمهدی کمیجانی به راه‌اندازی کارزار تبلیغاتی «گارانتی با اصالت در ایران هم فضا دارد» اشاره کرد و گفت: اطمینان از اصل بودن کالا، پاسخگویی مناسب به مصرف‌کنندگان، اطمینان به توانایی خدمات‌دهندگان و جلوگیری از قاچاق از موضوعاتی است که در قالب این کمپین پیگیری می‌شود. رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران ادامه داد: اطمینان از نو بودن کالا، امکان ارائه سریع‌تر خدمات و امکانات به مشتری، ضمانت طولانی‌تر کالا و امکان برگشت کالا در صورت مشکل فیزیکی از دیگر موضوع‌های این کمپین است.


پسورد اندرویدی‌ها در معرض سرقت با یک بدافزار جدید

فارس دستگاه‌های اندروید هدف حمله‌ نسخه‌ جدیدی از بدافزار Tordow قرار گرفته‌اند که می‌تواند گذرواژه‌های کاربران را به سرقت ببرد. شرکت امنیتی کومودو اعلام کرد که بدافزار Tordow 2.0 کاربران در روسیه را هدف قرار داده ولی می‌تواند حملات علیه سایر کاربران را نیز انجام دهد. این بدافزار یک تروجان بانکی اندرویدی است که تلاش دارد با روت کردن دستگاه عملیاتی از جمله برقراری تماس‌های تلفنی، کنترل بر پیامک‌ها، بارگیری و نصب برنامه‌ها، سرقت گواهینامه‌های ورود، دسترسی به مخاطبان، رمزنگاری پرونده‎ها، بازدید از وبگاه‌ها، دستکاری داده‌های بانکی، حذف برنامه‌های امنیتی، بوت مجدد دستگاه، نامگذاری مجدد پرونده‌ها و عملیات باج‌افزاری انجام دهد. کومودو می‌گوید: مهاجمان برنامه‌ها را از بازارهای متفرقه بارگیری کرده و با مهندسی معکوس، کد بدافزار را در آن تزریق و برنامه‌ حاوی بدافزار را روی فروشگاه بارگذاری می‌کنند. برنامه‌هایی با عناوین Pokemon Go، تلگرام وSubway Surfers در حال حاضر آلوده هستند و برای حفظ امنیت به کاربران توصیه می‌شود، برنامه‌ها را از فروشگاه‌های رسمی بارگیری کنند.


افزایش محصولات گیمینگ در بازار‌ «آی‌تی»

آی تی رسان عمده محصولات گرین بر پایه محصولات کیس و پاور بوده‌اند اما در چند سال گذشته با توجه به نیازهای بازار فناوری اطلاعات و بر پایه گسترش بازار- سبد محصولات گرین بیشتر شد و محصولاتی از قبیل اسپیکر موس و کیبورد سیستم‌های خنک‌کننده و گیمینگ نیز به دیگر محصولات اضافه شد. تا پایان سال جاری طراحی و تولید دو مدل کیس با کیفیتی برابر با محصولات برتر دنیا در ایران توسط گرین تولید و به بازار عرضه خواهد شد. عمرانی با اعلام اینکه در چند سال گذشته تقاضا برای سیستم‌های گیمینگ در کشور زیاد شده است، اظهار داشت: ما در گذشته در حوزه محصولات گیمینگ - کیس و منبع‌های تغذیه ارائه می‌کردیم. اما تقاضای بازار آی تی در خصوص کامل‌تر کردن سبد کالاهای گرین در بخش گیمینگ سمت و سوی اهداف شرکت را به تکمیل این‌گونه محصولات برد.


استقبال کاربران از اپلیکیشن‌های چند منظوره

زومیت اپلیکیشن چند منظوره ایوا که توانسته است میان سه فضای پرداخت، بازی و تعاملات اجتماعی پیوندی منطقی و معنادار ایجاد کند با توجه به اینکه تنها 4 روز از تولد آن می‌گذرد با استقبال بی‌سابقه کاربران مواجه شد. محمدمهدی صادق با بیان اینکه در راستای خلق ایده‌های نو و خلاقانه در حوزه پرداخت موبایل اقدام به رونمایی از یک اپلیکیشن پرداختی خاص کرده است، اظهار داشت: اپلیکیشن ایوا با خاصیت تعامل اجتماعی و پرداخت الکترونیکی در حالی توسط ما رونمایی و در نمایشگاه بیست و دوم الکامپ در معرض دید عموم قرار داده شده است که برخلاف دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است. وی با برشمردن خدمات این اپلیکیشن مانند خدمات پرداخت تعاملات اجتماعی و بازی اظهار داشت: با تحقیقات علمی و روانشناختی در مورد گروه سنی دهه‌های 70 و 80 به این نتیجه رسیدیم که این افراد نسل سوم و کلیدی پرداخت در کشور هستند و علاقه‌مندی این گروه سنی این است که در هنگامی که مشغول بازی‌های آنلاین هستند، دوست ندارند که از محیط اپلیکیشن خارج و فعالیت پرداختی را انجام دهند. وی در ادامه گفت: ایجاد جذابیت‌های غیرپرداختی یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن در برابر اپلیکیشن‌های صرفا پرداختی است و تمرکز ما ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد است زیرا اعتقاد ما این است که مقوله پرداخت و سرگرمی تفکیک شده است.


برقراری سرویس TDLTE

آی تی رسان سرویس TDLTE روی فرکانس 3.5 گیگاهرتزخواهد بود و سرویس‌دهی روی این فرکانس به دلیل توانایی ارائه بالاترین سرعت با پهنای باند مناسب خواهد بود. روی این فرکانس سرعت 900 مگابیت بر ثانیه آزمایش شده و نمره قابل قبولی گرفته است. مدیرعامل شرکت ارائه‌دهنده این خدمت گفت: از 6 ماه گذشته روی نقاط کور روی این سیگنال در شهر تهران و کرج کارهای زیربنایی انجام داده‌ایم، به‌طوری که بیش از 100سایت جدید در این دو شهر راه‌اندازی شده است و همچنان در تهران و کرج و دیگر استان‌ها ارتقای پوشش را ادامه خواهیم داد. وی ادامه داد: ما مشکلی در ارائه سرویس به این مناطق نداریم اما قبل از ارائه باید پهنای باند مورد نظر از جانب زیرساخت در این مناطق آماده باشد و تراکم و ازدحام جمعیت در این نقاط ‌باید مورد بررسی قرار بگیرد. وی در خصوص قیمت‌های تعیین شده سرویس TDLTE مبین نت اظهار داشت: از چند ماه گذشته بر اساس سیاست‌های وزارت ارتباطات و زیرساخت کاهش قیمت را در دستور کار خود داشته است و بنا را بر کاهش دوباره قیمت در سرویس‌های جدید نیز گذاشته‌ایم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر