از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۳۳

تکذیب وجود مزارع خشخاش در جنوب عراق

کمیسیون مبارزه با فساد اداری و مالی در پارلمان عراق در پاسخ به ادعای یک نماینده پارلمان این کشور که در شبکه‌های اجتماعی بازتاب گسترده داشت، وجود هر گونه مزارع کشت خشخاش و مواد مخدر را در مناطق جنوب و مرکز عراق تکذیب کرد. به گزارش ایرنا، کشت گیاهان مخدر ازجمله خشخاش در عراق ممنوع است و دستگاه‌های قضایی عراق برای عوامل خرید و فروش و مصرف‌کنندگان مواد مخدر احکام سنگین قضایی وضع کرده‌اند. نخستین بار ایندیپندنت 17ژانویه 2006 ادعای کشت خشخاش را در کشور عراق مطرح کرد.


همکاری هند و تاجیکستان

در مبارزه با تروریسم

هند و تاجیکستان در زمینه گسترش روابط دفاعی، مبارزه با پولشویی و جلوگیری از تامین مالی تروریسم به توافق رسیدند. نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند پس از دیدار روز شنبه خود با امامعلی رحمان، رییس‌جمهوری تاجیکستان در دهلی‌نو به چالش‌های امنیتی فراوان پیش روی دو کشور اشاره و اعلام کرد که دهلی‌نو و دوشنبه برای گسترش روابط عزم جدی دارند. هند و تاجیکستان همچنین چندین یاداشت تفاهم در زمینه‌های فرهنگ، اصلاح قوانین مالیاتی و تنظیم سند سرمایه‌گذاری دو جانبه امضا کردند.


کسری بودجه

28 میلیارد ریالی قطر

کسری بودجه کشور قطر به بیش از 28میلیارد ریال می‌رسد که دولت با اقداماتی ازجمله کاهش دستمزدها و هزینه‌های جاری درصدد جبران آن است. به گزارش پایگاه اینترنتی الیوم السابع، پیش‌بینی‌ها در مورد بودجه کشور قطر نشان می‌دهد که دولت با کسری بودجه 28میلیارد و 300میلیون ریالی مواجه خواهد شد. وزارت دارایی قطر قصد دارد این کسری را از طریق کاهش حقوق و دستمزدها از 49میلیارد و 500 میلیون ریال در بودجه 2016 به 48میلیارد ریال در بودجه سال 2017 کاهش دهد. در همین راستا، هزینه‌های جاری دولت هم از 58 میلیارد و 500 میلیون ریال در سال گذشته به 52 میلیارد و 900میلیون ریال کاهش می‌یابد. علی شریف العمادی، وزیر دارایی قطر تاکید کرد که دولت کسری بودجه پیش‌بینی شده را از طریق انتشار اوراق قرضه در بازارهای داخلی و جهانی جبران می‌کند و به ذخایر و سرمایه‌گذاری‌های کشور متوسل نمی‌شود.


فرود اضطراری

یک هواپیمای روسیه

یک هواپیمای آی‌ال۱۸ متعلق به وزارت دفاع روسیه در یاکوتیا در سیبری دچار حادثه شده است. به گزارش

بی‌بی سی، این هواپیما ۳۹سرنشین داشته است. مقامات وزارت دفاع روسیه گفته‌اند که بر اثر این حادثه ۱۶سرنشین این هواپیما مجروح شده‌اند. پیش‌تر گزارش شده بود که ۲۷نفر از سرنشینان این هواپیما کشته شده‌اند. این هواپیما از مانسک در جنوب سیبری به سوی تیکسی در شمال در پرواز بود که حدود ۳۰کیلومتری تیکسی دچار سانحه شد. وزارت امور اضطراری روسیه چند هلی‌کوپتر برای کمک به محل سانحه فرستاده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر