پاپ فرانسیس با تیم محبوبش دیدار کرد

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۲

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان پس از اینکه تیم فوتبال محبوبش یعنی تیم سن‌لورنزو برنده جام امریکای لاتین شد، با اعضای این تیم دیدار کرد و آنها را در آغوش گرفت.

تیم فوتبال سن لورنزو هم متقابلا جایزه کوپا لیبرتادورس را تقدیم پاپ فرانسیس کرد. فرانسیس قبل از انتخاب شدن به عنوان رهبر مسیحیت در رم، در کشور آرژانتین به‌خاطر علاقه شدیدش به فوتبال و مخصوصا تیم شهرش یعنی سن لورنزو شناخته شده بود.

این علاقه آنقدر زیاد است که مدتی پیش چندین عکس از پاپ فرانسیس هنگامی که در یکی از مراسم مذهبی لباس‌ تیم فوتبال سن لورنزو را پوشیده بود توسط رسانه‌های آرژانتینی چاپ شد. پاپ فرانسیس بعد از پیروزی سن‌لورنزو گفت: برای من، سن لورنزو تیمی است که تمام خانواده‌ام از آن حمایت می‌کردند. پدرم در تیم بسکتبال شهر بازی می‌کرد و وقتی که خودم کوچک‌تر بودم بعضی مواقع با مادرم به استادیوم می‌رفتیم.

تیم فوتبال سن لورنزو هفته گذشته در آخرین مسابقه کوپا لیبرتادورس در مقابل تیم ناسیونال از پاراگوئه قرار گرفت و برنده شد و به این ترتیب یکی از مهم‌ترین جام‌های فوتبال جهان را به خانه برد. این نخستین بار است که سن لورنزو موفق به کسب این افتخار می‌شود. این پیروزی همچنین دومین پیروزی بزرگ سن لورنزو بعد از انتخاب شدن فرانسیس به عنوان پاپ در ماه مارس 2013 است. این تیم در ماه دسامبر سال 2013 هم موفق به کسب افتخار نخستین تورنمنت آرژانتینی خود شده بود. اعضای این تیم بعد از بردن نخستین قهرمانی محلی خود نیز با فرانسیس دیدار کرده بودند تا جام خود را تقدیم او کنند.

منبع: تله‌اس‌یوآر

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر