درخت کریسمس 25 متری در بغداد

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۸۲


همزمان با نزدیک شدن ایام کریسمس و سال نو مسیحی یک تاجر عراقی به نام یاسر سعد به نشانه همبستگی با مسیحیان کشورش با صرف هزینه‌یی به ارزش 24000دلار اقدام به ساخت یک درخت کریسمس مصنوعی به ارتفاع 25متر در شهر بغداد کرد. به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه ایندیپندنت، یاسر سعد، تاجر مسلمان عراقی به گفته خودش با صرف 24000دلار پول برای ساخت این درخت کریسمس بزرگ قصد داشته به عراقی‌ها کمک کند تا در ایام جشن و شادی کریسمس«درد و رنج‌هایشان را از بابت اقدامات تروریست‌های داعش فراموش کنند.»

همزمان نیروهای عراقی جنگ با داعش را در شهر موصل آخرین پایگاه مهم این گروه تروریستی در عراق ادامه می‌دهند. صبا اسماعیل، یک عراقی بازدید‌کننده از پارک محل قرارگیری این درخت کریسمس در بغداد گفت: این درخت عشق و صلح را تبلیغ می‌کند. وی ادامه داد: دلم می‌خواهد همه مسیحیان عراق بتوانند به کشورشان برگردند و زندگی عادی و آرامی را داشته باشند. جامعه مسیحیان عراق از زمان حمله نظامی تحت رهبری امریکا به این کشور در سال 2003 تاکنون دایما مورد آزار و اذیت افراط گران قرار گرفته‌اند.

در سال 2014 گروه تروریستی داعش با حمله به شمال عراق، شهر موصل را به عنوان دومین شهر بزرگ این کشور تصرف کرد. این افراط‌گران پس از آن خانه‌های مسیحیان را در این شهر نشانه‌گذاری کرده و آنها را تهدید کردند در صورت عدم ترک کشته می‌شوند. برآورد شده که همچنان 20 الی 30 مسیحی در این شهر باقی مانده‌اند. عده‌یی نیز در پی آزادسازی مناطق اطراف موصل توانسته‌اند به سکونتگاه‌هایشان برگردند اما به هنگام بازگشت شاهد نابودی یا غارت شدن خانه‌هایشان بوده‌اند. موصل شهری در شمال عراق مرکز استان نینوا و پرجمعیت‌ترین شهر عراق پس از بغداد و مرکز اقتصادی شمال کشور است. موصل در سده‌های دهم و یازدهم میلادی پایتخت دولت‌های جدا شده از عباسیان مانند حمدانیان بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر