روی خط خبر

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۷۴

حذف عوارض صادراتی برای صادرات کنسانتره آهن

گروه تجارت گمرک ایران اعلام کرد: صادرات کنسانتره آهن همچنان مشمول عوارض صادراتی نیست. گمرک ایران طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد که صادرات کنسانتره آهن، مشمول عوارض صادراتی نیست. پیش از این، لیست اقلام مشمول عوارض صادراتی اعلام شد که از آن کنسانتره آهن حذف شده است. در عین حال با اینکه موضوع کاهش عوارض صادرات کنسانتره آهن پیش از این به شورای اقتصاد ارائه شده بود، این شورا با حذف عوارض صادراتی این محصول معدنی موافقت کرد و همچنان این مصوبه پابرجا بوده و ملاک عمل در گمرک است. موضوع وضع عوارض صادراتی بر این ماده معدنی همچنان یکی از مسائل مورد بحث میان معدنکاران و تولیدکنندگان محصولات فولادی است و نظرات متعددی درخصوص چگونگی صادرات این محصول معدنی مطرح می‌شود، باوجود این فعلا آخرین تصمیم حذف عوارض صادراتی این محصول بوده و مصوبه جدیدی به گمرک ابلاغ نشده است.


حمایت از فرصت‌سازی مجازی صنعت غذا

گروه صنعت حساسیت تولیدات مواد غذایی در حوزه تنظیم بازار و نگاه خاص دولت در حمایت از مصرف‌کنندگان عاملی است که فعالیت اقتصادی در این صنعت را ویژه و خاص کرده است. در حال حاضر، وابستگی شدید صنایع غذایی به مواد اولیه اصلی وارداتی از جمله روغن خام، گندم و...، وابستگی مواد بسته‌بندی به خارج از کشور از جمله ورق حلب، PST و سایر مواد افزودنی، کمبود نقدینگی و انقباض سیستم بانکی و نوسانات نرخ ارز ازجمله چالش‌های کنونی این صنعت است. از آنجا که این عوامل، مسبب کاهش آستانه تحمل این صنعت و تعطیلی برخی واحدهای تولیدی بوده، اکنون تولیدکنندگان صنعت غذا دست به کار شده‌اند تا با بهره‌گیری از ابزارهای نوین توزیع از طریق فناوری‌های آی‌تی و فضای مجازی، چرخ این صنعت را بیش از گذشته بچرخانند. در این زمینه، وزارت صنعت نیز وعده داده از فعالان این صنعت که بتوانند با راهکارهای نوین موضوع توزیع و فروش خود را تقویت کنند، حمایت خواهد کرد. در این راستا، بزرگ‌ترین مرجع سفارش آنلاین غذا که با ارائه مدل‌های جدید سفارش غذا راه‌اندازی شده، این‌بار با همکاری آپ، عملیات سفارش‌گذاری و پرداخت وجه غذا را برای مشتریان خود آسان‌تر و سریع‌تر کرده است. به گفته شهیدی مجری طرح، با این همکاری فضای رقابتی میان شرکت‌های PST به وجود می‌آید که درنهایت موجب ارائه خدمات بیشتر این مجموعه‌ها می‌شود. مدیرعامل آسان پرداخت افزود: قرار گرفتن درگاه پرداخت درون برنامه‌یی آپ در اپلیکیشن زودفود، این امکان را می‌دهد که متقاضیان آسان‌تر و امن‌تر از همیشه سفارش‌ها‌ی خود را ثبت و پرداخت کنند.


3 مولفه مذاکرات ایرانی‌ها با خودروساز بزرگ دنیا

گروه صنعت مذاکرات خودرویی ایران همچنان ادامه دارد. پس از اینکه قراردادهای خودرویی در بخش تولیدات داخلی به امضا رسید، حالا طرف‌های ایرانی در حال مذاکره برای نمایندگی‌های برندهای معتبر و احتمالا سرمایه‌گذاری در ایران هستند. هرچند اخیرا وزارت صنعت در مصوبه‌یی جدید به دنبال آن است که واردات را منوط به سرمایه‌گذاری و تولید داخل کند اما نمایندگان ایرانی به‌دنبال جذب نمایندگی‌های برندهای معتبر بدون واسطه هستند. در این زمینه مدیر بازاریابی و فروش نماینده ب.‌ام.و در ایران گفت: مذاکرات با خودروسازان خارجی برمبنای سه مولفه یعنی سرمایه‌گذاری و تولید داخل، تنوع محصولات و همچنین اوضاع اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد، چراکه برای طرف آلمانی مساله سطح اقتصادی جامعه ایران یکی از مولفه‌های مهم است. البته پیش از این مدیران این شرکت اعلام کرده بودند که انتخاب ترامپ مذاکرات با این خودروساز خارجی را سخت کرده و از سوی دیگر تعیین نمایندگی رسمی بازار کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را کساد می‌کند. هرچند مزدا موسوی این مساله را رد می‌کند و می‌گوید: تعیین نمایندگی رسمی یعنی ورود بدون واسطه و کاهش هزینه‌ها و رسیدن به قیمت واقعی. موسوی با اشاره به ورود محصولات جدید این برند در ایران از رونمایی خودرو سری هفت این شرکت در آینده نزدیک خبر داد. مدیر بازاریابی و فروش نماینده ب.‌ام.و در ایران همچنین درخصوص محدودیت ورود خودروهای بالای ٢٥٠٠سی‌سی به ایران و ورود سری هفت ب.‌ام.و تصریح کرد: این خودرو با موتور ٢٥٠٠سی‌سی وارد می‌شود و به‌دلیل سبک شدن وزن بدنه مشکلی برای خودرو نیست و قیمت آن، ٦٧٠ تا ٧٤٥میلیون تومان است. وی همچنین عدم شماره‌گذاری X4 را تایید کرد و گفت: همچنان منتظریم تا نظر دولت را در این خصوص بشنویم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر