اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۷۰

ثبت‌نام طرح ترافیک 96 تمدید شد

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: ثبت‌نام اینترنتی آرم طرح ترافیک 96 تا پایان روزچهارشنبه، 15 دی‌ماه تمدید شد.

به‌گزارش ایلنا و به نقل از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، مصطفی قنبرنژاد اظهار کرد: با توجه به اینکه سامانه پرداخت عوارض در روزهای ابتدایی با مشکلاتی مواجه شد و تعداد زیادی از شهروندان موفق به ثبت‌نام نشدند، مهلت ثبت‌نام به‌مدت 2 هفته تمدید شد. وی تاکید کرد: ١٥دی‌ماه آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنتی متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک سال ٩٦ است و مهلت اعلام شده تمدید نخواهد شد.

قنبرنژاد از ثبت درخواست بیش از ٢٥هزار متقاضی حقیقی و حقوقی در سامانه خبر داد و افزود: آن دسته از شهروندانی که به هر دلیلی نیازمند ویرایش اطلاعات درخواست خود هستند تا 24 ساعت قبل از پایان مهلت ثبت‌نام می‌توانند با ورود به پنجره ویرایش درخواست، اطلاعات خود را اصلاح کنند. به گفته وی پس از بررسی سیستماتیک، نتایج متقاضیان واجد شرایط دریافت آرم طرح ترافیک اواسط بهمن ماه اعلام می‌شود.


آغاز اسقاط مینی‌بوس‌های فرسوده

پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: از هفته گذشته ارسال مینی‌بوس‌های فرسوده به مراکز اسقاط را آغاز کرده‌ایم.

سنندجی در گفت‌وگو با ایلنا از ثبت‌نام 700 نفر از رانندگان و مالکان مینی‌بوس‌های فرسوده در ستاد نوسازی خبر داد و گفت: کمک‌های بلاعوض خود به این افراد را به حساب خودروسازان واریز کرده و از هفته گذشته نیز ارسال مینی‌بوس‌های فرسوده به مراکز اسقاط را آغاز کرده‌ایم. وی با بیان اینکه این اقدام در سه فاز موازی انجام خواهد شد، ادامه داد: این 3 فاز شامل یک گروه 250 نفری، یک گروه 200نفری و یک گروه 250نفری دیگر است که کارهای مربوط به نخستین گروه انجام شده و این افراد به مراکز مربوطه معرفی شدند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی همچنین اظهار امیدواری کرد که با سرعت هرچه بیشتر مینی‌بوس‌های فرسوده تعیین تکلیف شوند. سنندجی اظهار کرد: در سال 96 هیچ مینی‌بوس فرسوده‌یی که زیرمجموعه شرکت واحد باشد؛ باقی نمانده و از تردد مینی‌بوس‌های فرسوده در شهر جلوگیری خواهد شد. احمد دنیامالی نیز با اشاره به وجود 1100مینی‌بوس فرسوده در سطح شهر تهران گفت: براساس مصوبه دولت مقرر شد؛ به جای مینی‌بوس به مالکان این خودروهای فرسوده تاکسی داده شود که این موضوع محل اختلاف است. رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: اگرچه در محاسبات ما تاکسی از اجزای حمل‌و‌نقل عمومی محاسبه می‌شود، اما استانداردهای جهانی این وسیله حمل و نقل را جزو حمل و نقل خصوصی محاسبه می‌کند.


ساخت آزادراه پلور - پردیس امسال کلید می‌خورد

معاون شرکت ساخت و توسعه آزادراه‌ها از آغاز احداث آزادراه پلور ـ پردیس در سال جاری خبر داد و گفت: این آزادراه با یک‌هزارمیلیارد تومان هزینه توسط بخش خصوصی ساخته خواهد شد.

به گزارش مهر، حسین میرشفیع در حاشیه مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه راهسازی، راهداری و صنایع وابسته افزود: با ساخت این آزادراه، فاصله شهر پردیس تا پلور ۲۴ کیلومتر می‌شود. وی ادامه داد: هزینه مورد نیاز برای ساخت آزادراه پلور ـ پردیس، نزدیک به یک‌هزار میلیارد تومان است و فراخوان مناقصه ساخت این آزادراه منتشر شده است. به گفته این مقام مسوول، ساخت آزادراه پلور ـ پردیس در سال جاری آغاز می‌شود و بر اساس برنامه قرار است، تونل‌های مختلفی در این آزادراه ساخته شود.


۲۰ پروژه متوقف شده راهسازی فعال می‌شود

مدیر ساخت و اداره راه‌های استان تهران از راهبری ۱۰۰۰میلیارد تومان پروژه‌ راهسازی در پایتخت با ۵۰۰میلیارد تومان منابع مالی خبر داد و گفت: ۲۰ پروژه متوقف شده استان تهران با استفاده از اوراق خزانه اسلامی در حال فعال شدن هستند.

به گزارش تسنیم، شهداد کاوه در حاشیه برگزاری نمایشگاه راهداری، ‌راهسازی و حمل و نقل در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح استان تهران 500میلیارد پروژه راهسازی داریم که با این مبلغ 1000میلیارد تومان پروژه را راهبری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در پروژه‌ها هزینه‌های ارزیابی و تقاطع‌های غیرهمسطح را در نظر نگرفته‌ایم، تصریح کرد: کمربندی پاکدشت یکی از پروژه‌هایی است که با 220میلیارد تومان سال گذشته عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ترافیک شدید محور امام رضا(ع) با احداث این محور بار ترافیکی کاهش می‌یابد. کمربندی اسلامشهر نیز یکی از پروژه‌های مهم است که از کمربندی آزادگان به فرودگاه امام متصل می‌شود که ترافیک تهران-قم و تهران -ساوه را به مقدار قابل ملاحظه‌یی کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد در کمربندی دماوند از سال گذشته عملیات اجرایی آغاز شده که با اجرای آن اتصال محور فیروزکوه و تهران به دماوند تسهیل می‌شود.

کاوه با اشاره به روکش آسفالت نیز گفت: 80 درصد راه‌های استان تهران روکش آسفالت شده‌ است که برای باقی‌مانده در حال امضای قرارداد هستیم، ‌در این زمینه 10میلیارد تومان راه روستایی و 12میلیارد تومان مناقصه‌ برگزار شده است.

وی با بیان اینکه اجرای روکش آسفالت محور شهریار-چیتگر در حال نهایی شدن است، ‌گفت: جاده قدیم تهران-قم با 30میلیارد تومان قرارداد در قالب دو قطعه در حال انجام است که از ماه آینده پیمانکار آن کار خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به پروژه روکش کم ضخامت در محورهای شریانی و روستایی اظهار کرد: در این پروژه هم از آسفالت موجود محافظت می‌شود و هم اینکه در مصرف آسفالت صرفه‌جویی به عمل می‌آید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر