اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۶۰

حضور در نخستین همایش پژوهش در حوزه توسعه سازمانی

ساری| در نخستین همایش کشوری «پژوهش در حوزه توسعه‌سازمانی و مدیریت منابع در نظام سلامت ایران» که در شاهرود برگزارشد، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان سخنران و عضو هیات رییسه این همایش حضور داشتند.

همچنین مهندس ارسطو گوران‌اوریمی به عنوان سخنران و مقاله تقی باهوطرودی و غلامرضا پرکان به عنوان پوستر در این همایش پذیرفته شد که در معرض نمایش قرار گرفته شد. گفتنی است، در این همایش دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان، مازندران، بابل، گیلان و گلستان در برگزاری این کنگره با دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همکاری داشتند و در مجموع ۳۰۰مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال ‌شد و از این تعداد ۱۵مقاله به‌صورت سخنرانی و ۶۰مقاله هم به‌صورت پوستر ارائه شد.


تقدیر معاون وزیر نفت از مدیر عامل شرکت گاز مازندران

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در راستای ارزیابی گروه‌های شرکت‌کننده در مرحله سراسری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم (بهار در بهار) ویژه کارکنان و همسران کارکنان از «محمد اسماعیل ابراهیم‌زاده» مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تقدیر کرد.

متن پیام تقدیر «حمیدرضا عراقی» به شرح زیر است: با سلام و تحیت و آرزوی مزید توفیق در جهت نیل به کمال مقصود که همانا اشاعه فرهنگ قرآنی در میان همکاران و خانواده ایشان است، از سعی و اهتمام آن شرکت در برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه که برگ زرینی از فیوضات الهی به شمار می‌رود، تقدیر و تشکر می‌کنم.

در ادامه این متن تقدیر آمده است: از آنجایی که گروه اعزامی آن شرکت در ارزیابی گروه‌های شرکت‌‌کننده در مرحله سراسری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه «بهار در بهار» ویژه کارکنان و همسران کارکنان شرکت، در بخش «شاخص‌های گروهی»، حایز «رتبه سوم» شد، این لوح تقدیم می‌شود.

در خاتمه این متن نیز آمده است: امیدوارم کماکان شاهد شکوفایی و اشاعه بیشتر مفاهیم این کلام جاوید الهی توسط آن شرکت و سایر قرآن دوستان باشیم و همگان در زمره اهل قرآن قرار‌ گیریم.


کاهش 3درصدی صید کیلکا در گیلان

رشت| معاون صید شیلات گیلان گفت: صیادان گیلانی از ابتدای امسال تاکنون ۵هزار و 355تن ماهی کیلکا از دریای خزر صید کردند.

«اکبر ایلدرم» اظهار کرد: صیادان کیلکا امسال 5 هزارو 355تن ماهی کیلکا صید کردند که صید این گونه ماهی استخوانی در مقایسه با سال گذشته ۳درصد کاهش یافته است. وی ادامه داد: این مقدار صید توسط 280 صیاد و 28 فروند شناور صید شده است که تنها 5درصد معادل 250تن به مصرف انسانی می‌رسد و بقیه برای مصرف دام و طیور به پودر تبدیل می‌شود. معاون صید شیلات گیلان گفت: صیادان کیلکا امسال 5 میلیارد ریال درآمد کسب کردند. وی شرایط نامناسب جوی و توفانی بودن دریا را علت کاهش صید کیلکا در گیلان اعلام کرد.


حضور گردشگران 12 کشور جهان در یزد

یزد| مسوول «دبیرخانه بین‌المللی یزد»، «حسینیه ایران» از حضور گردشگران 12کشور جهان در آیین جشن بزرگ میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفرصادق(ع) که در ورزشگاه شهیدیه میبد برگزار شد، خبر داد.

«سیدحسن حسینی» خاطرنشان کرد: هدف این برنامه که با حضور گردشگرانی از کشورهایی مانند آلمان، فرانسه، هلند، اسپانیا، چین، مالزی و اندونزی برگزار شد، معرفی تشیع و اسلام واقعی به گردشگران خارجی بود که با همکاری کمیته گردشگری میراث‌فرهنگی، سازمان اتوبوسرانی یزد و حسینیه اعظم شهیدیه میبد برگزار شد.

وی با اشاره به پخت و توزیع بیش از 400 کیلو کیک برای پذیرایی در این جشن ابراز امیدواری کرد همچنان که عزاداری‌های مردم استان یزد در دنیا زبانزد شده است، این دیار در اعیاد ملی و مذهبی نیز با همکاری همه مردم و نهادهای فرهنگی به جایگاه ممتازی برسد.

حسینی فعالیت‌هایی را که در سه سال گذشته برای برپایی جشن‌ها با پیگیری این دبیرخانه آغاز شده را مطلوب دانست و افزود: ظرفیت گردشگری مذهبی یزد باید به جهانیان معرفی و یزد به عنوان پایلوت گردشگری مذهبی و معنوی کشور مطرح شود.


سوخت مرزنشینان خراسان‌جنوبی می‌سوزد

بیرجند| رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرزنشینان خراسان جنوبی از تعطیلی ۱۰ روزه توزیع سوخت مرزنشینان استان خبر داد و گفت: سهمیه استان اگر توزیع نشود، سوخت خواهد شد.

رضا مقیمی دیروز در سومین شورای ساماندهی مبادلات مرزی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از پنج ماه گذشته سوخت مرزنشینان به اتحادیه مرزنشینان واگذار شده است. وی با بیان اینکه طی این مدت کل درآمد اتحادیه ۱۹میلیارد و ۷۰میلیون لیتر بوده است، افزود: همچنین 4میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سودآوری داشته است. مقیمی از توزیع سوخت در دو مرحله به مرزنشینان خبر داد و گفت: در حال حاضر قریب به ۱۰ روز است که سوخت‌رسانی تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات ما این است که سوخت را به ما نمی‌دهند، افزود: سهمیه سوخت مرزنشینان اگر توزیع نشود، می‌سوزد و تسریع در سوخت‌رسانی باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس هیات‌مدیره اتحادیه مرزنشینان خراسان‌جنوبی ادامه داد: طی پنج ماهه، در دو مرحله سوخت را برای مرزنشینان توزیع کرده‌ایم. وی مرحله اول را به میزان یک میلیارد و ۴۰۰میلیون لیتر عنوان کرد و گفت: همچنین مرحله دوم 2میلیارد و ۱۸۰میلیون لیتر بوده که در حال توزیع است. مقیمی افزود: سهمیه مرزنشینان در هر ماه ۱۰ میلیون لیتر است که به ما ۵ یا ۶ میلیون لیتر بیشتر داده نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر