بیمارستان فرقانی قم با حضور وزیر بهداشت افتتاح می‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۵۷

قم| رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از افتتاح بیمارستان فرقانی قم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل ایرانی خواه دیروز با بیان اینکه این بیمارستان در ۲۷ هزار متر مربع زیربنا و با ۳۵۰ تخت در ۹ طبقه احداث شده، افزود: این بیمارستان دارای ۱۱ اتاق عمل بوده و به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان به حساب می‌آید.

وی افزود: عملیات احداث این بیمارستان از ۲۰ سال پیش آغاز شده بود که تا سال ۹۳ متوقف بود و از سال ۹۳ به بعد با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افتتاح این پروژه عظیم درمانی هستیم. ایرانی‌خواه با اشاره به استفاده از بهترین تجهیزات پزشکی در بیمارستان فرقانی گفت: ۱۱ اتاق عمل در این بیمارستان دایر شده که با راه‌اندازی این بیمارستان ۳۵۰ تخت به مجموعه تخت‌های درمانی استان اضافه می‌شود.

ایرانی‌خواه درخصوص هزینه‌های این بیمارستان گفت: از ابتدای ساخت این بیمارستان تاکنون ۱۷۰ میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز شده که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار آن از طریق وام بوده است. رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای تجهیز این بیمارستان از بهترین تجهیزات پزشکی به‌روز استفاده شده و درخصوص تامین نیروی انسانی این بیمارستان نیز بخشی از نیروها، تامین و بخشی دیگر با موافقت‌های صورت گرفته به زودی جذب می‌شوند. ایرانی‌خواه به مشخصات بیمارستان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در ۲۷ هزار مترمربع زیربنا و با ۳۵۰ تخت در ۹ طبقه احداث شده که دارای واحدهای پشتیبانی ازجمله استریل مرکزی، شست‌وشوی البسه، آشپزخانه و موتورخانه فول ظرفیت است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر