شناسایی60 کنسرسیوم از خوشه‌های صنعتی کشور

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۵۳

گروه بنگاه‌ها|

یکی از راهکارهایی که از طریق آن می‌توان زمینه توسعه محصولات صادراتی در بنگاه‌های ایرانی را در مسیر توسعه قرار داد، استفاده از ظرفیت‌های خوشه‌های صنعتی در این بخش است. خوشه‌هایی که در قالب کنسرسیوم‌های صنعتی می‌توانند زمینه افزایش صادرات را فراهم کنند. با توجه به اهمیت این کنسرسیوم‌های صادراتی است که مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شناسایی 60کنسرسیوم صادراتی از خوشه‌های صنعتی برای توسعه پایدار صادرات در کشور خبر می‌دهد. مجموعه‌هایی که قرار است فرآیند صادرات محصولات ایرانی را از شکل انفرادی خارج کنند و در قالب مجموعه‌های موثرتری درآورند.


تجمیع ظرفیت‌های صادراتی

کنسرسیوم به مشارکت و اتحاد دو یا چند شرکت همگن گفته می‌شود که برای رسیدن به یک هدف (صادرات)، همکاری می‌کنند.

احمد جوانمردی دیروز در دوره بازآموزی کسب آمادگی برای همکاری با شرکت‌های آلمانی، افزود: یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در صادرات کشور خودنمایی می‌کند، صادرات کالا به صورت انفرادی است که این شرکت‌ها بعد از یک مدت توانایی تامین کالا به صورت بلندمدت را در بازار بین‌المللی نداشته و از چرخه صادرات خارج می‌شوند.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اضافه کرد: با شناسایی و ایجاد کنسرسیوم صادراتی در خوشه‌های صنعتی مختلف در کشور، گامی مهم در توسعه پایدار و منسجم صادرات کشور برداشته خواهد شد.

جوانمردی در بخش دیگر از اظهاراتش با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذاران خارجی، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حال شناسایی است و پس از تهیه و مطالعه امکان‌سنجی فنی، مالی و اقتصادی، فرصت‌ها به کشورهای مختلف، هیات‌های خارجی و سرمایه‌گذاران ارسال می‌شود. مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: شرکت‌هایی که علاقه‌مند به داشتن شرکای خارجی در تولید و داشتن بازار هستند، می‌توانند به شرکت‌های مشاوره ذی‌صلاح مراجعه و قرارداد مربوطه را منعقد کنند. جوانمردی ادامه داد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های زیرمجموع 50درصد هزینه قراردادهای امکان‌سنجی را در قالب یارانه پرداخت و خلاصه آنها را به سفارتخانه‌ها و کلیه کانال‌های ارتباطی خارج از کشور برای جذب شرکای جاری مناسب آن شرکت ارسال می‌کند. وی درخصوص طرح‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک گفت: سازمان صنایع کوچک در دو حوزه اساسی زیرساخت‌ها و دیگری در حوزه حمایت نرم‌افزاری از صنایع کوچک حمایت می‌کند.

جوانمردی افزود: در زمینه زیرساخت‌ها، تامین زیرساخت‌ها و بهره‌مندی شهرک‌های صنعتی از آب، برق، تلفن، فضای سبز و تصفیه‌خانه‌ها از‌جمله اقدامات انجام شده است و 778 شهرک و ناحیه صنعتی فعال از این امکانات استفاده می‌کنند.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: در حوزه نرم‌افزاری نزدیک به 20 فعالیت ثابت و دایم در حوزه آموزش، شرکت در نمایشگاه‌ها و توسعه فناوری، تامین مالی، هیات‌های تجاری، روابط بین‌المللی و... ارائه می‌شود. جوانمردی در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: سالانه 50هزار نفر در حوزه‌های کارگری، کارشناسی و مدیریتی در پوشش حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آموزش‌های مرتبط را دریافت می‌کنند. وی اضافه کرد: درراستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی آموزش یکصد هزار نفر در دستور کار سازمان قرار دارد.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به انعقاد 19تفاهمنامه طی سال‌های گذشته با کشور‌های مختلف با هدف توسعه روابط و همکاری‌های بین‌المللی گفت: بعد از دوران برجام تفاهمنامه‌های همکاری با آلمان و بلغارستان برای حمایت از صنایع کوچک منعقد شده است.

جوانمردی اظهار کرد: چین، کره‌جنوبی، ونزوئلا، نیجریه، پاکستان و هند از دیگر کشورهایی هستند که تفاهمنامه همکاری با آنها امضا شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر