از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۴۷

آذربایجان سامانه ضد موشکی می‌خرد

وزیر صنایع دفاعی جمهوری آذربایجان با اعلام اینکه این کشور به سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین نیاز دارد، از توافق با تل‌آویو برای خرید این سامانه خبر داد. به گزارش ایسنا، گنبد آهنین در سرزمین‌های اشغالی طراحی و تولید شده است. این سامانه به‌طور گسترده علیه حملات فلسطینی‌ها و به‌خصوص در جنگ اخیر غزه مورد استفاده قرار گرفته است. کارشناسان می‌گویند که گنبد آهنین ابتدا درحد پوشش شهری در مقابل راکت یا خمپاره‌هایی با برد 5 تا 70کیلومتر بود، اما اکنون می‌تواند موشک‌هایی تا برد 150کیلومتر را هم رهگیری کند.


کاهش تلفات غیرنظامیان در افغانستان

در یک ماه گذشته تلفات جنگ در افغانستان نسبت به ماه گذشته آن 59درصد کاهش یافته و با وجود آن نزدیک به یک‌هزارو 400 کشته و زخمی برجای گذاشته است. به گزارش پژواک افغانستان، در یک ماه گذشته در ١٢٧حمله در سراسر این کشور یک هزار و 359 نفر کشته یا زخمی شده‌اند. از هر 10نفر 6نفر در درگیری‌های رودررو، 2نفر در حملات انتحاری کشته شده و باقی در سایر حملات کشته یا زخمی شده‌اند. سطح حملات نیز نسبت به ماه گذشته 34درصد کاهش یافته است.


کویت صدور روادید کار برای خارجی‌ها را محدود کرد

مقام‌های کویت در پی ورود شمار زیادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به بازار کار این کشور، از اعمال محدودیت صدور روادید کار و اشتغال برای اتباع خارجی خبر دادند. به گزارش روزنامه القبس، وزارت کار کویت اعلام کرده که در سال جاری روادید ورود به کویت برای اقامت و اشتغال را از 253 هزار به 243هزار مورد کاهش داده تا از این راه، فقط بر اساس نیازهای ضروری شرکت‌های تجاری، اتباع خارجی جذب کار شوند. تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت و محدودیت صدور روادید کار، در راستای سیاست‌های این کشور جهت کاهش شمار اتباع خارجی مقیم و جایگزین کردن آنان با نیروهای بومی صورت می‌گیرد، چرا که در حال حاضر دوسوم جمعیت 4میلیون و 200هزار نفری کویت را مقیمان خارجی تشکیل می‌دهند.


فرار مسوول مالی داعش از استان نینوا

منابع محلی در استان نینوا از فرار مسوول و امور مالی تروریست‌های داعش به همراه پرونده‌های بسیار مهم خبر داده‌اند. پایگاه خبری اخبار العراق گزارش داده، ابو قتاده القحطانی، مدیر و مسوول مالی تروریست‌های داعش که همه کلیدهای مالی این گروه تروریستی و معاملات با شرکت‌های مالی در دست وی بوده متواری شده است. گفته شده، وی به همراه پرونده‌های بسیار مهم مالی متواری شده که این پرونده‌ها شامل اسامی سرکرده‌های داعش در عراق و سوریه و خانواده‌هایی است که از این گروه تروریستی پول دریافت می‌کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر