اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۲۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱۳۰

بازگشایی نماد معاملاتی در جلسه رییس‌جمهوربا بانک‌ها

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص جلسه هفته گذشته رییس‌جمهور با بانک‌ها خاطرنشان کرد: بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها پس از ارائه گزارش‌های حسابرسی شده عملکردی و میان دوره‌یی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. به گزارش مهر، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین از راه‌اندازی قراردادهای آتی و آپشن ارز پس از اعمال نقطه نظرات بانک مرکزی خبر داد و گفت: مصوبه قراردادهای آتی و آپشن ارز در هیات‌مدیره سازمان بورس وجود دارد و مشکلی از این بابت مشاهده نمی‌شود.


بازدید هیات‌ مدیره بانک صنعت از طرح‌های خراسان رضوی

حسین عسکری، عضو هیات‌مدیره بانک صنعت و معدن و هیات همراه برای بازدید از چند واحد صنعتی استان خراسان رضوی به این استان سفر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن، وی در این سفر از شرکت‌های گندم دشت، پمپ فرمان توس، کاشی تیما و نیان الکترونیک بازدید کرد. عسکری در این بازدیدها آمادگی این بانک را برای انجام مساعدت لازم برای حل مشکلات مالی و بهبود شرایط تولیدی شرکت‌های یاد شده اعلام کرد. وی پس از بازدید از واحدهای یاد شده از شعبه این بانک در شهرک صنعتی توس نیز بازدید و همراهی و همکاری همکاران این شعبه در ارائه خدمات بهتر به صنعتگران را مهم خواند.


ماموریت ویژه وزیر اقتصاد

به بانک‌ها

وزیر اقتصاد با اشاره به الزام ویژه بانک‌ها به پرداخت تسهیلات طرح‌های تولیدی گفت: بانک مرکزی با مشاهده عدم همکاری احتمالی برخی بانک‌ها و موسسات مالی با چنین رفتارهایی برخورد جدی خواهد کرد. علی طیب‌نیا طی سخنانی در جلسه بررسی آخرین وضعیت و روند پیشرفت پروژه‌های اولویت‌دار مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای استان سمنان به شعبات بانک‌های این استان توصیه کرد، فاصله ۴۵روزه از تصویب پروژه‌های معرفی ‌شده به بانک و پرداخت اعتبارات مالی مورد نظر را با دقت بیشتری رعایت کنند. وی هدف از معرفی پروژه‌های اقتصادی به بانک‌ها جهت تامین مالی را فعال‌ کردن واحدهای تولیدی راکد، تثبیت اشتغال و ایجاد ظرفیت‌های جدید خواند و گفت: اگر طرحی پس از تامین مالی و خروج از رکود به ظرفیتی از تولید رسید که توان ایجاد یا تثبیت اشتغال را داشته و قادر به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی باشد، دیگر نیازی به سخت‌گیری بیش از حد درخصوص مسائل خرد اداری نیست.


99 درصد سپرده‌های میزان پرداخت شده است

عضو هیات ‌مدیره بانک صادرات ایران گفت: تاکنون حدود ٩٩درصد از سپرده‌گذاران موسسه منحله میزان، سپرده خود را دریافت کرده‌اند. به‌گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، محمدرضا عرفانی عضو هیات‌ مدیره این بانک در خصوص تعیین تکلیف سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان اظهار داشت: بانک مرکزی در راستای ساماندهی تعاونی‌های غیرمجاز، مسوولیت پرداخت بدهی‌های میزان را در قالب تفاهمنامه‌یی در مورخ ٦/١٠/٩٤ به بانک صادرات واگذار کرد. وی با اشاره به قرارداد منعقد شده بین بانک صادرات و هیات تدوین و ستاد تدابیر استانداری خراسان رضوی بیان کرد: براساس این قرارداد باید کلیه دارایی‌ها اعم از اموال منقول و غیرمنقول و دارایی‌های اعتباری موسسه میزان توسط کارشناسان دادگستری کارشناسی شده و به بانک صادرات تحویل شود. عضو هیات ‌مدیره بانک صادرات ایران ضمن بیان اینکه بخش عمده‌یی از مطالبات سپرده‌گذاران میزان پرداخت شده تصریح کرد: ٩٩درصد از سپرده‌گذاران، سپرده‌های خود را دریافت کرده‌اند و براساس اطلاعیه جدید، بانک صادرات از ابتدای دی ماه نسبت به واریز سپرده‌های تا مبلغ ٧٠میلیون تومان پس از تایید کارشناسان مالی دادگستری مبادرت خواهد کرد. وی درخصوص احراز هویت سپرده‌گذاران تاکید کرد: این افراد حسابی نزد بانک صادرات ایران افتتاح کرده‌اند و تعیین‌تکلیف مابقی سپرده‌گذاران میزان سرعت بیشتری خواهد گرفت.


تشخیص اسکناس تقلبی با موبایل

با همت سازمان تولید اسکناس و مسکوک، نرم‌افزار واقعیت افزوده‌ مشخصات امنیتی ایران‌چک و اسکناس، «نما»، قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند تحت سیستم عامل‌ اندروید و iOS، آماده استفاده عموم قرار گرفت. به گزارش روابط‌عمومی بانک مرکزی، با توجه به الزامات موجود برای آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در راستای معرفی فاکتورهای امنیتی موجود در اسکناس و ایران چک، بانک مرکزی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین از جمله واقعیت افزوده اقدام به تامین نرم‌افزار «نما» (نرم‌افزار معرفی اسکناس) کرده ‌است. این نرم‌افزار که به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است، با بهره‌گیری از تکنولوژی واقعیت افزوده این امکان را فراهم می‌کند تا کاربران پس از نصب آن، دوربین گوشی هوشمند یا تبلت خود را روی اسکناس یا ایران‌چک قرار داده و مهم‌ترین فاکتورهای امنیتی موجود در هر وجه آن را مشاهده کنند. نرم‌افزار یاد شده به گونه‌یی طراحی شده است که پس از نمایان شدن نقاط درج فاکتورهای امنیتی اسکناس و ایران چک و لمس آن توسط کاربر، اطلاعات مربوطه همزمان در قالب متن، تصویر و فایل صوتی فراهم شود. «نما» قابلیت شناسایی اسکناس‌ها و ایران‌چک‌های در جریان و چاپ شده در سال‌های اخیر از جمله اسکناس‌های 5000ریالی، 10000ریالی، 20000 ریالی، 50000ریالی و 100000ریالی و ایران‌چک‌‌های 500000ریالی جدید و قدیم و همچنین ایران‌چک 1000000ریالی را هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین برای کاربر فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار صرفا ابزاری تعاملی و کاربرپسند برای اطلاع‌رسانی مطلوب و بهینه به شمار می‌آید و امکان شناسایی جعل از غیر‌جعل را ندارد. شایان ذکر است که در حال حاضر تکنولوژی شناسایی جعل از غیر‌جعل از طریق تلفن همراه هوشمند در هیچ یک از کشورهای جهان فراهم نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر