چهاردیواری، اختیاری

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۱

این روزها خانه‌های زیبا که دیوارهایش سرما و گرما را در خود حفظ می‌کند و حیاطش حوض پرآبی دارد، طاقچه و اتاق‌های تو‌در‌تو، خراب می‌شوند تا جای آن آپارتمان‌ها و آسمانخراش‌ها سر‌به‌فلک بکشند. با این روش جمعیت بیشتری در دل پایتخت جا‌می‌گیرند. اما زندگی در این آپارتمان‌ها هم آداب خودش را دارد.

سکانس 1/ روز، شب / حیاط

آپارتمان‌ها باید یک حیاطی هم داشته باشند. شما می‌توانید از این حیاط استفاده بهینه کنید. کف حیاط را با آب کاملا بشویید. خدا را خوش نمی‌آید که بخواهید در این امر از جارو استفاده کنید. حیاط بهترین جا برای بازی‌کردن بچه‌هاست. آنها را رها کنید بدون آنکه هیچ دغدغه‌یی داشته باشند، سرظهر یا وقت‌و‌بی‌وقت می‌توانند سروصدا کنند.

سکانس 2/روز، شب/ راهروها

گذاشتن جاکفشی در راهرو و کفش‌های را پخش‌و‌پلا کردن جزو مسایلی است که راهروها را بسیار شکیل و زیبا می‌کند. البته اگر تابلوی، گل مصنوعی قدیم و... را هم به در‌و‌دیوار آن آویزان کنید این شکیل‌بودن بهتر هم خواهد شد.

اما یکی از کارهایی که کلاس کارتان را بالا می‌برد این است که جلو در آسانسور پادری پهن کنید.

اما ویژه‌ترین کار این است که یک طناب از این طرف تا آن طرف تراس بکشید و روی آن رخت پهن کنید. یا اینکه سه چهار سیم آنتن از بالای پشت‌بام به واحد خود بکشید. گذاشتن شیشه‌های ترشی و آبغوره که زیبایی خاصی به نمای ساختمان می‌دهد هم در این بخش به‌شدت پیشنهاد می‌شود.

سکانس 3/ روز، شب/ واحدتان

اگر میهمان داشتید بهتر است تا آنجا که می‌شود سرو‌صدا کنید و بچه‌های خودتان و میهمان‌ باهم مسابقه دو بدهند، جیغ بزنند و به‌قول خودمان شیطونی کنند، بالاخره باید انرژی خودشان را تخلیه کنند. وقتی هم که میهمان ندارید، می‌توانید آهنگ یا فیلم را با صدای بلند گوش کنید.

یک سگ یا حیوان پرسر و صدایی بیاورید و نگهداری کنید تا نور علی نور ‌شود. اگر هم همسایه‌ها اعتراض کردند خیلی بی‌خیال و ریلکس بگویید: «چهاردیواری اختیاری» این بهترین جمله‌یی است که می‌تواند در آپارتمان‌نشینی به شما کمک کند.

چه زود وقت حرف‌ها تمام شد. این پرونده را باز می‌گذاریم تا دوباره در مورد فرهنگ آپارتمان‌نشینی بنویسیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر