وزیری که می‌گوید کارشناس نیست

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۰

هفته دولت بهانه خوبی است تا دولتمردان از عملکرد خود بگویند. برهمین‌اساس هریک از وزرای دولت یازدهم علاقه‌مند هستند تا گزارش عملکرد یکساله خود را ارایه کنند.

اما دکتر گودرزی، وزیر ورزش و جوانان تنها وزیری است که 7ماه از مسوولیت وی می‌گذرد چرا که سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از رفت‌وآمد سه‌باره وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور به وی اعتماد کردند و سکان این وزارتخانه را به دکتر گودرزی سپردند. بنابراین دکتر گودرزی که تمام کارنامه وی حکایت از فعالیت‌های ورزشی او دارد، مسوول وزارتخانه‌یی شد که امور جوانان را نیز یدک می‌کشد، مساله‌یی که خود گودرزی بارها در صحبت‌هایش اشاره کرده که کارشناس حوزه جوانان نیست و نمی‌تواند به‌طور کارشناسی اظهارنظر کند. با این حال نشست هفته دولت بهانه خوبی بود تا سوالات خبرنگاران در حوزه جوانان پاسخ داده شود.

موضوعات در حوزه جوانان دیده نمی‌شود

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به «تعادل» مبنی‌بر اینکه در این مدت به غیر از وام ازدواج چه کار دیگری در حوزه جوانان انجام شده است، گفت: مسایل حوزه جوانان نیازمند صرف وقت، مطالعه و کار کارشناسی است.

این حوزه برخلاف ورزش آثار بلندمدت دارد و در زمان کم نمی‌توان نتایج آن را دید؛ به‌طور مثال در خصوص مسکن جوانان پیگیری‌های موثری درحال انجام است اما باید به‌گونه‌یی عمل کرد که شتابزده نباشد و این حوزه به سرنوشت مسکن مهر دچار نشود.

خبری از تفکیک نیست

در ادامه این نشست باز هم موضوع تفکیک ورزش از جوانان مطرح شد که گودرزی به جلسات استانی اشاره کرد و گفت: نتایج مطالعات در دست بررسی است و اگر به تصمیم نهایی برسیم در دولت مطرح و در نهایت لایحه آن به مجلس ارایه خواهد شد.

ریشه‌یابی خودکشی جوانان

وزیر ورزش و جوانان به سفرهای استانی هیات دولت اشاره کرد و اینکه حضور در استان‌های مختلف و دیدار با مردم می‌تواند برای رفع مشکلات جوانان در استان‌ها مثمرثمر باشد. گودرزی افزود: به‌عنوان مثال در یکی از استان‌ها مردم به آمار بالای خودکشی در آنجا اشاره کردند که ما بلافاصله تحقیقات را شروع و مشکلات موجود را ریشه‌یابی کردیم و اکنون بعد از 3ماه این گزارش به دولت ارایه شده است.

برنامه عملیاتی برای نزاع‌های خیابانی

گودرزی همچنین به معضل خشونت و پرخاشگری در میان جوانان اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از مشکلات نزاع‌های خیابانی است که برای مقابله با این موضوع کارگاه‌های آموزشی زیادی برگزار شده است اما کافی نیست و باید کارگاه‌های دیگری در زمینه آموزش کنترل خشم برگزار شود.

ارتباط‌های نامتعارف جوانان نتیجه تغییر سبک زندگی

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش ارتباط‌های نامتعارف میان جوانان، تصریح کرد: این مسایل یک روزه ایجاد نشده بلکه در گذر زمان و در نتیجه تغییر سبک زندگی ایجاد شده است. اما توجه داشته باشید که گاهی در این زمینه سیاه‌نمایی می‌شود و برخی گزارش‌ها مستند نیست. هنوز هم جوانان ما جزو پاک‌ترین‌ها هستند و نباید موارد انگشت‌شمار را به همه جوانان تعمیم داد.

تشکیل شورای‌عالی جوانان؛ به‌زودی

وزیر ورزش و جوانان از موافقت دفتر معاون اول رییس‌جمهور با تشکیل شورای‌عالی جوانان خبر داد و گفت: دلیل خاصی برای تشکیل نشدن این شورا وجود ندارد اما باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود تا بتوانیم بازدهی خوبی از این شورا داشته باشیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر