اصلاح قانون کار در اسپانیا

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۵۰


ال‌پاییس:

این روزنامه تیتر یک خود را به مساله اصلاح قانون کار در اسپانیا اختصاص داده است. این در حالی است که پیش از این، بسیاری از مخالفان، در انتقاد به قانون کار جدید در این کشور، تظاهراتی را برپا کرده بودند. در سال‌های گذشته نیز دولت اسپانیا طرح اصلاح قانون کار را مورد بررسی قرار داده بود. بر این اساس، دولت اسپانیا هدف از این کار را مهار بیکاری روزافزون و مقابله با بحران اقتصادی در این کشور عنوان کرده بود. تصویب این طرح انتقادهای زیادی را از سوی اتحادیه‌ها و فعالان حقوق کارگران در پی داشت. در آن زمان، پیش‌بینی‌ها نشان می‌داد که میزان بیکاری با 1.6 درصد افزایش نسبت به گذشته به 24.4 درصد می‌رسد. آخرین اصلاحات قانون کار اسپانیا را دولت سوسیالیست زاپاترو عملی کرد؛ اصلاحاتی که موجب اعتصاب عمومی گسترده در این کشور شد. اسپانیا کشوری‏ اجتماعی‏ و دموکراتیک‏ مبتنی‏ بر قانون‏ است که‏ برای‏ حفظ ارزش‌های‏ والای‏ نظام‏ حقوقی‏ خود، آزادی‏، عدالت‏، برابری‏ و پلورالیسم‏ سیاسی‏ را ترویج‏ می‌کند.

وال‌استریت ژورنال:

ایـن روزنــــامه تیتر یک خود را به حاشیه‌های انتخاب تیلرسون به عنوان وزیر امورخارجه آمریکا اختصاص داده است. بر این اساس، مشاور سابق ترامپ پیش‌بینی کرده است که نامزدی «رکس تیلرسون» برای وزارت خارجه آمریکا صفحه جدیدی در روابط واشنگتن و مسکو بگشاید. تیلرسون 64 ساله از سال 2004 مدیر اجرایی شرکت اکسون موبیل است ولی در دهه90 در دفاتر این شرکت در روسیه کار می‌کرده و نشست‌هایی با پوتین، رییس جمهور روسیه داشته است. روابط آمریکا و روسیه در دوره جان کری با چالش مواجه شد. آمریکا در سال 2014 شماری از مجازات‌های اقتصادی و فردی را به بهانه دخالت مسکو در اوکراین وضع کرد. این تنش‌ها هنگامی بیشتر شد که 2 کشور در سال 2016 نتوانستند آتش‌بس دائم در سوریه برقرار کنند. ترامپ در شرایط کنونی مشغول انتخاب اعضای کابینه‌اش برای 20ژانویه است. تاکنون مشخص شده تیلرسون نامزدی است که بیشترین شانس را برای جایگزینی کری دارد، ولی این موضوع هنوز رسما اعلام نشده است.

واشنگتن‌پست:

تیتر یک این روزنامه به خداحافظی باربارا میکولسکی با مجلس سنا اختصاص دارد. بر این اساس، باربارا سناتور دموکرات ایالت مریلند در سنای ایالات متحده آمریکاست که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۱۹۸۷ به ‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمره سناتورهای گروه سوم است که به‌مدت 5 دوره در سنا حضور دارند و تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۷ در این مجلس خواهد بود. او ازجمله سناتورهایی است که به عنوان سی و چهارمین عضو سنای آمریکا از توافق هسته‌یی ایران حمایت کرده است. باربارا اولین زنی است که در سال 2015، ریاست یکی از کمیسیون‌های مهم مجلس سنا را در اختیار گرفته بود. او کمی قبل، بازنشسته شدن خود در سال 2017میلادی را اعلام کرده بود. این در حالی است که اصلاحیه هفدهم قانون اساسی ایالات‌متحده آمریکا نحوه انتخاب سناتورها را تغییر داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر