«پالیز» میزبان هنرمندان نام‌آشنا

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۴۷

تماشاخانه پالیز که مدتی است، فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است به زودی میزبان تعدادی از کارگردانان و هنرمندان نام‌آشنا خواهد بود. این تماشاخانه که این روزها دو نمایش «آشپزخانه» به کارگردانی محمدحسن معجونی و «ماتریوشکا» به کارگردانی پارسا پیروزفر را بر صحنه دارد، از 26 آذرماه میزبان نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و نقش‌آفرینی طناز طباطبایی، پانته‌آ پناهی‌ها و هانیه توسلی می‌شود.

همچنین نمایش «داستان یک عذرخواهی از آقای امانوئل» به نویسندگی اریک امانوئل اشمیت و کارگردانی امیدرضا سپهری دیگر اثری است که در این مجموعه به صحنه می‌رود. تاکنون حضور بازیگرانی چون سیما تیرانداز، سام قریبیان، مارال فرجاد و شبنم قلی‌خانی قطعی شده است. از دیگر آثاری که اجرای آنها در این تماشاخانه قطعی شده است، می‌توان به نمایش «آخرین نامه» به کارگردانی مهرداد کوروش‌نیا و «خدای کشتار» به کارگردانی علی سرابی اشاره کرد. این دو اثر پیش از این به صحنه رفته‌اند و با استقبال خوبی از سوی مخاطبان‌شان روبه‌رو شده‌اند. نکته قابل توجه در این دو نمایش حضور نوید محمدزاده یکی از بازیگران جوان و موفق سینما و تئاتر است.

از دیگر نمایش‌های بازتولید که در این مجموعه به صحنه خواهد رفت، «هتلی‌ها» به نویسندگی ساناز بیان و کارگردانی حمیدرضا آذرنگ است. این نمایش آبان 94 با حضور بازیگرانی چون حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی، مونا فرجاد، سام کبودوند، آیه کیان‌پور، ستایش محمودی و آناهیتا همتی در تماشاخانه ایرانشهر اجرا و با بازخورد بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده است.

در این میان شاید شنیدن نام رضا کیانیان برای علاقه‌مندان به هنر تئاتر بسیار جالب توجه باشد. طبق آخرین اخبار، این هنرمند شناخته شده سینما، تئاتر و تلویزیون درصدد اجرای نمایشی در سمت کارگردان در این تماشاخانه است و اجرای او در این سالن قطعی شده است. نمایش‌های آنتیگونه، خرده بورژوا، چهره‌های سیمون ماشا، ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی، یادگار سال‌های شن از جمله کارهایی است که کیانیان از سال ۱۳۴۵ در عرصه تئاتر در آنها بازی کرده است. او در فروردین ۱۳۸۹ با بازی در نمایش پروفسور بوبوس به کارگردانی آتیلا پسیانی بعد از ۶ سال دوری از تئاتر دوباره به صحنه نمایش بازگشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر