کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۴۱

پاکستان مشتری برق ایران

ایرنا رایزن اقتصادی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که این کشور متقاضی خرید برق از ایران است. نذر محمد رانجها روز گذشته در حاشیه حضور در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی استان کرمانشاه، اظهار کرد: پاکستان در زمینه نفت و الکتریسیته خواهان همکاری با ایران است. وی با بیان اینکه پاکستان می‌خواهد که 300مگاوات انرژی الکتریسیته از ایران خریداری کند، گفت: آماده‌ایم روابط تجاری خود با ایران را افزایش دهیم و در این زمینه گفت‌وگوهایی با مقامات ایرانی داشته باشیم. رایزن اقتصادی پاکستان در ایران با بیان اینکه سطح تبادلات تجاری بین 2کشور به 5میلیون دلار می‌رسد، افزود: روسای جمهوری 2کشور در دیدارهایی که با یکدیگر داشتند، عنوان کردند که میزان تبادلات تجاری ایران و پاکستان پایین‌تر از سطح انتظار است و باید این میزان افزایش یابد. رانجها یادآور شد: ایران و پاکستان 2کشور دوست و همسایه هستند و بیش از 9هزار کیلومتر مرز مشترک دارند از این رو زمینه برای رشد تبادلات تجاری بین ایران و پاکستان فراهم است.


تشکیل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی

ایسنا مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به جزییات لایحه اساسنامه سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی (ساتبا) با تشکیل این سازمان به صورت موسسه دولتی وابسته به وزارت نیرو موافقت کرد. نمایندگان مجلس در ماده یک این لایحه مصوب کردند که برای ارتقای بهره‌وری انرژی و استفاده هرچه بیشتر از منابع تجدیدپذیر و پاک از طریق فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در کشور و افزایش بهره‌وری ارزش انرژی و کاهش تلفات انتقال، توزیع و مصرف انرژی در کشور و استفاده از روش‌های تولید برق تجدیدپذیر و پاک «سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی» که در این اساسنامه به اختصار «سازمان» نامیده می‌شود، به صورت موسسه دولتی وابسته به وزارت نیرو تشکیل می‌شود. نمایندگان مجلس در ماده‌ دیگری از این لایحه مصوب کردند موضوع فعالیت سازمان مذکور به‌کارگیری بخش خصوصی و حمایت از مشارکت آن، تدوین سیاست‌های تشویقی در جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عملی کردن استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در سطح صنعتی و انجام وظایف دولت برای تحقق اهداف سازمان است. همچنین هرگونه اصلاح اساسنامه باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.


پیشرفت 64 درصدی

فاز 14 پارس‌جنوبی

ایرنا معاون شرکت مجری طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی در فاز 14 پارس‌جنوبی گفت: اکنون ساخت پالایشگاه در این فاز به بیش از 64درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است. سیدمحمد اکبری گفت: با جذب نیروی انسانی متخصص انتظار داریم این پالایشگاه در سال 1397 به بهره‌برداری برسد. وی اعلام کرد: اکنون 600 نفر نیروی انسانی این شرکت در فاز 14 پارس‌جنوبی مشغول به کارند که تا یک ماه آینده به بیش از یک‌هزار نفر افزایش می‌یابند. به گفته وی، تا چهار ماه آینده با اولویت جذب نیروهای بومی شمار شاغلان این شرکت به 4هزار نفر می‌رسد. اکبری یادآوری کرد: تکمیل فاز 14 پارس‌جنوبی ازسوی کنسرسیومی متشکل از 8 شرکت ایدرو، ایزوایکو، تاسیسات دریایی، ماشین‌سازی اراک، مپنا، شرکت ملی حفاری، ‌ای.پی.‌ام.‌ای و پایندان انجام می‌شود و اکنون برج 400تنی این فاز نصب شده است.


نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان

ایسنا مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان از حضور 160شرکت‌کننده در چهاردهمین نمایشگاه صنعت حفاری خوزستان خبر داد. رحیم جلیلی اظهار کرد: این نمایشگاه از یکم دی‌ماه همزمان با سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران در اهواز در محل دایمی نمایشگاه‌های خوزستان آغاز به کار می‌کند و تا روز 4دی ادامه می‌یابد. وی افزود: در این نمایشگاه 160شرکت حضور دارند که 130شرکت، قطعه‌سازان صنعت نفت و حفاری هستند و مابقی شرکت‌کنندگان شامل مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی و دانش‌بنیان می‌شوند.

جلیلی تصریح کرد: بیش از 10هزار مترمربع فضای نمایشگاهی به این نمایشگاه اختصاص یافته که شامل فضاهای سرپوشیده و باز است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر