اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۳۴

تصویب طرح مسکن اجتماعی در کمیسیون زیربنایی دولت

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه روز یک‌شنبه مسکن اجتماعی در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب شد، گفت: بر اساس این طرح قرار است، سالانه ۱۰۰هزار مسکن احداث شود که برای امسال ۷۰هزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است. حامد مظاهریان در گفت‌وگو با فارس گفت: اجرایی شدن طرح مسکن اجتماعی در کمیسیون امور زیربنایی دولت تصویب و برای تایید به صحن هیات دولت ارسال شد و براساس این طرح قرار است سالانه 100هزار واحد مسکونی به مدت 5سال احداث شود و برای سال اول که سال 95 است، مقرر شده 70 هزار مسکن احداث شود. وی افزود: براساس این طرح که سازمان برنامه و بودجه، بودجه‌یی 200میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته قرار است، 570هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد (سالانه 100هزار واحد به مدت 5سال) احداث شود البته برای سال اول قرار است 70هزار واحد مسکونی در دست ساخت قرار گیرد. به گفته وی این طرح در کمیسیون زیربنایی دولت که وزرای نیرو، راه و شهرسازی، کشاورزی، نفت و دو معاون رییس‌جمهور حضور دارند به تصویب رسیده و احتمالا تا دو هفته دیگر نیز در صحن هیات دولت مطرح و تصویب می‌شود.


ساخت ۷۳ مدرسه در سایت‌های مسکن مهر

حبیب‌الله طاهرخانی، عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید از تکمیل سایت مسکن مهر ۸۰درصد از شهرهای جدید تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون سایت مسکن مهر دو شهر علوی و مهاجران به پایان رسیده و قول پایان ۱۰ شهر جدید دیگر اعم از امیرکبیر، اندیشه و بهارستان نیز تا دهه فجر داده‌ شده است. حبیب‌الله طاهرخانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص آخرین وضعیت سایت‌های مسکن مهر در شهرهای جدید اعلام کرد: سیاست وزارت راه و شهرسازی در تامین تمام خدمات روبنایی و زیربنایی در سایت‌های مسکن مهر پیش از تحویل واحدها تاکنون به خوبی اجرا شده، به گونه‌یی که در افتتاح‌های اخیر هیچ افتتاحی بدون تامین خدمات انجام نشده است. طاهرخانی با تاکید بر اینکه قطعا این سیاست باعث سکونت‌پذیرشدن و ارتقای کیفیت این شهرها می‌شود، گفت: به‌طور مثال طی سه سال گذشته حدود ۷۳مدرسه در مجموع شهرهای جدید کشور ساخته شده که در تاریخ این شهرها بی‌سابقه بوده است، سایر بخش‌ها و جنبه‌های این سیاست نیز با همین روند در پروژه‌های شهرهای جدید در حال اجراست. عضو هیات‌مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه از تکمیل سایت مسکن مهر ۸۰درصد شهرهای جدید کشور تا دهه فجر سال جاری خبر داد و گفت: هم‌اکنون سایت مسکن مهر دو شهرعلوی و مهاجران به پایان رسیده و ۱۰شهر جدید دیگر نیز اعم از امیرکبیر، اندیشه و بهارستان نیز قول پایان آن را تا دهه فجر داده‌اند. این مقام مسوول با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر برخی شهرها به دلیل بالابودن تعداد واحدها، مسائل حقوقی و اجرایی به طول انجامیده است، گفت: باوجود تمام مشکلات سعی داریم، میزان قابل توجهی از مشکلات را تا رسیدن دهه مبارک فجر رفع و در جهت تکمیل سایت‌ها عمل کنیم. طاهرخانی همچنین اضافه کرد: از سوی شرکت مادر به تمام مدیران عامل شهرهای جدید تاکید شده تا از منابع داخلی برای تکمیل سایت‌ها و تاسیسات زیربنایی نیز استفاده کنند.


آمار عملکرد سامانه کنترل هوشمند قطار تهران- مشهد

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن درباره عملکرد سیستم «ATC» محور تهران-مشهد گفت: مجموع هشدارهای خرابی (نه خطای سیستم) استخراج شده این سیستم طی۸ ماهه گذشته ۴۵۰۰مورد بوده است. مازیار یزدانی در گفت‌وگو با مهر افزود: دلایل مختلفی برای اعلام هشدار در سیستم «ATC» وجود دارد که موارد مهم آن شامل صاعقه، آب‌گرفتگی و سیل و یخ‌زدگی سوزن‌ها، مشکلات ناشی از قطع طولانی برق سراسری، به‌روزرسانی سیستم‌های علائم الکتریکی، سرقت تجهیزات و کابل‌های علائم الکتریکی، شکستگی ریل بر اثر تغییر دمای ناگهانی و عملیات عمرانی غیرمجاز در حریم راه آهن و قطعی کابل‌هاست. وی ادامه داد: علاوه بر موارد فوق، با توجه به مقررات در صورتی که اتاق اینترلاکینگ (قسمت مهمی از سیستم ATC) برای بررسی ماهانه فک پلمپ شود، مجوز استفاده از سیستم علائم الکتریکی ایستگاهی وجود ندارد در نتیجه کل سیستم شامل علائم ایستگاهی و «ATC» از سرویس خارج شده و به صورت دستی کنترل می‌شوند، با توجه به اطلاعات پالایش شده استفاده از سیستم بالای 99.5درصد است. یزدانی اظهار داشت: بر اساس گزارش‌ها به‌طور متوسط کل خرابی‌های سیستم «ATC » روی قطار در هر ماه ۱۷بار بوده که میانگین آن 0.56درصد خرابی در هر روز است؛ از این تعداد ۱۱مورد مربوط به برخورد و شکستن آنتن است (تعبیه شده در زیر لکوموتیو) که به برخورد اجسام خارجی شامل سنگ و اشیای مرتبط است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر