تازه خبر

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۲۸

راه‌اندازی خط تولید «هالوفایبر» در هلال‌احمر

ایسنا مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر از راه‌اندازی خط تولید هالوفایبر، رشته‌های مورد نیاز در تولید صافی دیالیز، تا ۲۲بهمن و همسو با اقتصاد مقاومتی در شرکت تجهیزات پزشکی هلال‌احمر خبر داد. مهدی عبدوس با اعلام اینکه تا ۲۲بهمن خط تولید هالوفایبر راه‌اندازی خواهد شد، گفت: این محصول هم‌اکنون از خارج، وارد کشور می‌شود و در سال حدود ۶میلیون یورو برای شرکت تجهیزات پزشکی هلال و ۲۰میلیون یورو برای کشور ارزبری دارد، اما با تولید آن در داخل علاوه بر خودکفایی، توان صادرات به سایر کشورها را نیز خواهیم داشت. او افزود: هم‌اکنون کشور تولید‌کننده هالوفایبر با انتقال تکنولوژی تولید این محصول به داخل کشور موافقت کرده و نقشه کار شرکت سها برای راه‌اندازی این خط تولید، یکسال خواهد بود. مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به افزایش هماهنگی و هم‌افزایی میان داروخانه‌های مرکزی و مراکز استان‌های هلال‌احمر، گفت: بر این اساس با توجه به تاخیر کمی که از سوی بیمه‌ها در پرداخت به داروخانه‌ها وجود دارد، تلاش کرده‌ایم تا سبد کامل‌تری را برای داروخانه‌ها تهیه کنیم.


نخستین نشست

علم و فناوری ایران و هند

ایلنا وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران و دپارتمان علوم و فناوری هند در نخستین نشست کمیته علم و فناوری دو کشور، راه‌های توسعه همکاری‌های آینده را بررسی کردند. این نشست که به ریاست کافی رییس دانشگاه فردوسی مشهد و میترا مشاور وزیر آموزش و فناوری هند در محل وزارت علوم برگزار شد، دو طرف ضمن بررسی همکاری‌های جاری ایران و هند، درباره نقش کمیته علم و فناوری، حوزه‌های همکاری آتی و مدل‌های همکاری به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. حمایت از طرح‌های تحقیقاتی مشترک، کارگاه‌های آموزشی مشترک و برنامه‌های آموزشی، محورهای اصلی مذاکرات این کمیته بود. همچنین دو طرف در پایان تصویب کردند از برگزاری 10طرح مشترک تحقیقاتی، دو کارگاه آموزشی و دو برنامه آموزشی در سال 2017 و 2018 حمایت کنند. انرژی و انرژی‌های نو، علوم زیستی، فناوری، مدیریت منابع مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در کمیته مشترک ایران و هند بود.


رسانه‌ها خط قرمز ایدز

را جابه‌جا کنند

ایسنا در همایش «ایدز و رسانه» درباره نقش موثر رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و پیش‌گیری از ابتلا به این بیماری، این‌گونه عنوان شد که «رسانه‌ها به جای پرداختن به میزان آمار و ارقام در زمینه ایدز، باید راه‌های خلاقانه‌یی پیدا کنند که خطوط قرمز را جابه‌جا کنند. » این همایش که‌با وجود موضوع حیاتی آن با استقبال چندانی مواجه نشد، دیروز، ۲۳ ‌آذر ۹۵، در پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار شد. محمدجواد حق‌شناس جامعه‌شناس درباره سابقه برگزاری همایش ایدز و رسانه یادآور شد: این همایش برای نخستین بار دو سال پیش در محل انجمن احیا با حضور اصحاب رسانه، خبرنگاران و روزنامه‌نگاران آغاز شد و انصافا پس از این همایش ما شاهد تحولاتی در عرصه نگاه رسانه‌یی به این معضل و مشکل ملی و اجتماعی بودیم. محمد سلطانی‌فر‌ استاد ارتباطات نیز در این همایش حضور داشت. او با اعتقاد بر اینکه باید به رسانه‌ها اجازه داده شود که راجع به ایدز صحبت کنند، مطرح کرد: مشکل ما این است که از این مساله پرهیز می‌کنیم و نسبت به مطرح کردن آن محدودیت داریم.


لزوم پیگیری

لایحه تامین امنیت زنان

ایرنا فریده طاها در نشست و هم‌افزایی در عین تنوع و تکثر اجتماعی به مناسبت روز جهانی حقوق بشر، درباره لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت اظهارکرد: این لایحه در 81 ماده و 5 اصل از طرف معاونت امور زنان وقت ریاست‌جمهوری به صورت بسیار جامع، تدوین شده بود که مجموعه‌یی از تدابیر در حوزه‌های مختلف را در بر می‌گرفت اما با ایراد کمیسیون لوایح مجلس شورای اسلامی، بررسی آن، متوقف و با اواخر کار دولت دهم از دستور کار خارج شد.

طاها، گفت: دولت یازدهم در زمان حاضر لایحه یاد شده را در دست پیگیری دارد و آن را دوباره به جریان انداخته است. دبیر کارگروه حقوقی انجمن مطالعات زنان همچنین به نکته دیگری اشاره کرد و آن اینکه معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، ١٠ماده در جرم‌انگاری خشونت خانگی علیه زنان در قانون تعزیرات را به دولت پیشنهاد کرده است. او لایحه امنیت زنان در برابر خشونت و پیشنهاد ١٠ماده در جرم انگاری خشونت خانگی علیه زنان را از مهم‌ترین لوایح پیش‌نویس شده در معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری برشمرد.


دولت لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیرد

ایسنا نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست لایحه اصلاح قانون کار را از مجلس پس بگیرد تا آن را براساس موافقتنامه‌های سازمان جهانی کار ارائه کند. محمدرضا بادامچی در تذکری در جلسه علنی امروز مجلس گفت: در تاریخ 31 /3/ 1395 دولت از رییس مجلس درخواست کرد لایحه اصلاح قانون کار در دستور کار مجلس قرار بگیرد. این لایحه اکنون در کمیسیون اجتماعی قرار دارد. او ادامه داد: لایحه مذکور در دولت قبل به بهانه اجرای ماده 73 برنامه پنجم توسعه به مجلس ارجاع شد و نهایتا از دستور کمیسیون خارج شد. او متذکر شد: این لایحه کار ناتمام دولت قبلی است. از دولت می‌خواهم که آن را پس گرفته و در فضایی آرام و در حضور شرکای کارگران و کارفرمایان و بر اساس موافقتنامه‌های سازمان جهانی کار آن را بررسی کند و در صورت نیاز به تغییر دوباره به مجلس ارایه کند.

مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت، توضیح داد: مجلس پیگیر ارسال مجدد این لایحه است تا در دستور کار قرار بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر