تحت فشار هیچ فرد یا گروهی، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۲۶

تعادل وزیر آموزش و پرورش، حل مشکلات این وزارتخانه را نخستین اولویت کاری خواند و به نیاز آموزش و پرورش در به‌کارگیری افراد متخصص، صرف نظر از جناح بندی‌های سیاسی تاکید کرد. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش فخرالدین دانش آشتیانی در نشست انجمن‌های اسلامی که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت انجمن اسلامی و تشکلات معلمان در حل مسائل و مشکلات آموزش و پرورش، راهگشا خواهد بود.

دانش آشتیانی افزود: از آنجایی که انجمن‌ها با بدنه ‌آموزش و پرورش در استان‌ها ارتباط دارند، انتظار دارم مسائل و مشکلات مدارس را رصد کنند و نسبت به آن بی‌تفاوت نباشند.

وی با اشاره به طراحی سیستمی برای اطلاع‌رسانی مسائلی که در گوشه و کنار کشور در مدارس رخ می‌دهد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم بخشی از نظام آموزش و پرورش توسط مردم نظارت شود و این مساله بسیار با اهمیت است چرا که باتوجه به وسعت و پراکندگی آموزش و پرورش، ممکن است اتفاق، عملکرد و کارهایی در مدارس صورت گیرد که به موقع از مجاری رسمی اطلاع‌رسانی نشود. عضو کابینه دولت تدبیر وامید گفت: رویکرد ما تغییر مدیران، نیست چراکه تغییر مکرر افراد، باعث مشکلات و بلاتکلیفی در سیستم می‌شود و تغییر یک مدیر، آخرین چاره کار خواهد بود. دانش آشتیانی افزود: در خیلی از موارد با تذکردادن و اصلاح رویه نیاز به تغییرات نیست مگر اینکه آن فرد همراه و همسو با سیاست‌های نظام نباشد. وی اظهار کرد: ممکن است افرادی از نظر سیاسی با ما همفکر باشند، اما تخصص لازم را نداشته باشند، معتقد به کارگیری این افراد نیستم و در این خصوص با کسی تعارف ندارم. وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تحت فشار هیچ فرد یا گروهی، مدیری را عزل یا نصب نخواهم کرد و دراین خصوص نگران سوال یا استیضاح نیستم؛ چراکه معتقدم امور باید با تدبیر و اندیشه به پیش رود. دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: در عزل و نصب‌ها سعی براین بوده تا افراد صاحب نظر وآشنا به کار در صف، در رأس امور قرار گیرند، زیرا رویکرد ما مدرسه محوری است و افرادی که مسوولیت‌های کلیدی را برعهده می‌گیرند، باید در مدرسه کار کرده باشند و کاملا بر امور مدرسه و دانش‌آموز اشراف داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر