واحدهای تولیدی ایلام نیازمند کمک جدی بانک‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۲۲

ایلام استاندار ایلام گفت: 180واحد تولیدی و صنعتی استان هم‌اکنون با مشکل روبه‌رو بوده و بسیاری از آنان به دلیل کمبود نقدینگی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل کشیده شده‌اند که باید بتوانیم با مشارکت بانک‌ها زمینه احیای آنها را فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید در دیدار با مدیرعامل بانک قوامین اظهار کرد: پیش از توافق برجام برای انجام مراودات تجارتی و بازرگانی مجبور بودیم از طریق واسطه‌ها و دلالان اقدام کنیم که همین موضوع هزینه‌ها را افزایش می‌داد ولی با توافق برجام این محدودیت‌ها برداشته شده و می‌توانیم به طور مستقیم نسبت به انجام فعالیت‌های اقتصادی اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه کارشکنی‌های بسیاری برای جلوگیری از تبادلات بانک‌های خارجی از سوی امریکایی‌ها صورت می‌‎گیرد، افزود: با توجه به اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری طی سال‌های گذشته با مشکل روبه‌رو شده بود بسیاری از مدیران هم‌اکنون از روال سرمایه‌گذاری و شیوه‌های جدید آگاهی چندانی ندارند.

مروارید ادامه داد: 180واحد تولیدی و صنعتی استان هم‌اکنون با مشکل روبه‌رو بوده و بسیاری از آنان به دلیل کمبود نقدینگی به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند که باید بتوانیم با مشارکت بانک‌ها زمینه احیای آنها را فراهم کنیم که تاکنون نیز بخشی از این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی با اشاره به بخشش جریمه دیرکرد واحدهایی که کمتر از یک میلیارد ریال بدهی معوق دارند از سوی بانک مرکزی گفت: به دلیل مشخص نبودن نحوه جبران این مساله مصوبه مورد نظر تاکنون اجرایی نشده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر