سرمایه‌گذاری چینی‌ها در یک واحد تولیدی

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۱۹

مرکزی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: یک هیات اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی از کشور چین روز سه‌شنبه برای راه‌اندازی واحد تولیدی در یکی از مناطق استان مرکزی در اراک حضور یافت. به گزارش ایرنا، محمدرضا حاجی‌پور افزود: زمینه فعالیت این هیات اقتصادی چینی در بخش تولید ظروف چینی، لعاب، بلور و شیشه است. در نخستین دیدار با این گروه اقتصادی چینی، ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی از قبیل شهرک‌ها و قطب‌های صنعتی، میزان همکاری دستگاه‌های خدماتی و نظارتی همچنین میزان حمایت‌های مدیریت ارشد از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای این گروه اقتصادی تشریح شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: عرضه خدمات شبانه‌روزی، بی‌وقفه و ارزان قیمت آب، برق، گاز و تلفن و واگذاری زمین با قیمت بسیار مناسب از سوی دستگاه‌های خدماتی و شرکت شهرک‌های استان مرکزی انگیزه این گروه اقتصادی برای سرمایه‌گذاری را در این خطه افزایش داده است.

حاجی‌پور بیان کرد: سرمایه‌گذاری اولیه مطرح شده از سوی این هیات اقتصادی چینی برای ایجاد واحد تولیدی چینی و لعاب و شیشه در استان 2میلیون دلار است که در صورت تحقق این مهم 300 فرصت شغلی نیز ایجاد می‌شود.

از ابتدای سال جاری بیش از 20گروه تجاری برای سرمایه‌گذاری به استان مرکزی سفر کرده‌اند و هم‌اکنون 2گروه اقتصادی کره‌یی و بلژیکی سرمایه‌گذاری خود را در شهرستان‌های ساوه و زرندیه آغاز کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر