از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۰۷

طالبان عواید گمرکی می‌گیرد

طالبان در استان مرزی زابل افغانستان از خودروهای باربری عوارض گمرکی دریافت می‌کنند. به گزارش ایرنا، این منابع به نقل از بزرگان اقوام استان زابل افزودند که طالبان با راه‌اندازی گمرک در شهرستان مرزی «شمالزی» که 64 کیلومتر تا مرز پاکستان فاصله دارد، عوارض گمرکی از خودروهای باربری در این مسیر دریافت می‌کنند. به گفته بزرگان اقوام در زابل روزانه صدها خودرو باربری، محصولات باغی و برخی اقلام دیگر را از این منطقه به پاکستان انتقال می‌دهند. محصولات باغی و میوه خشک افغانستان از طریق پاکستان به هندوستان نیز صادر می‌شود. منابع افغان گفته‌اند که مردم استان زابل سهم قابل‌توجهی از درآمد حاصل از تجارت و محصولات زراعی خود را به طالبان پرداخت می‌کنند که این درآمد علیه نیروهای دولتی و تداوم جنگ و درگیری در این منطقه استفاده می‌شود.


آغاز رزمایش مشترک امارات و امریکا

رزمایش مشترک نیروی زمینی امریکا و امارات با هدف آنچه توسعه همکاری‌های دفاعی و آموزش به نیروهای اماراتی خوانده شده از سه‌شنبه آغاز شد. به گزارش روزنامه الانباء در این رزمایش، کارشناسان امریکایی دوره‌های آموزشی را برای نظامیان اماراتی ارائه خواهند کرد. این رزمایش قرار است چند روز به طول بینجامد و واحدهای مختلف و گردان‌های نیروی زمینی دو کشور به انجام تمرینات خواهند پرداخت. براساس آمارهای رسمی، امریکا همچنان بزرگ‌ترین صادرکننده و کشورهای هند، عربستان، چین و امارات بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات نظامی در جهان هستند.


رواج مالیات بر ارزش افزوده در شورای همکاری

اعضای شورای همکاری خلیج فارس پس از کسری بودجه ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی جهت دستیابی به منابع مالی بیشتر و در چارچوب سیاست ریاضت اقتصادی، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده وضع و اجرا می‌کنند. به گزارش ایرنا، موسسه اقتصادی ارنست ویونگ که ارزیابی دوره‌یی را در زمینه شرایط اقتصادی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس ارائه می‌کند، گزارش داده اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس دستیابی به درآمد سالانه 25میلیارد دلار را با اجرای قانون مالیات بر ارزش‌افزوده در برنامه خود هدف‌گذاری کرده‌اند تا از این طریق بخشی از کمبود منابع مالی و کسری بودجه آنها جبران شود. گفته شده، حجم مالیات بر ارزش‌افزوده که باید از سوی شرکت‌های تجاری پرداخت شود 5 درصد خواهد بود و این قانون از ابتدای سال 2017 به اجرا درمی‌آید. کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی طی دو سال اخیر و تلاش برای ورود شرکت‌های خصوصی به عرصه‌های اقتصادی موجب آغاز روند اخذ مالیات بر ارزش‌افزوده شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر