اتاق بازرگانی بین‌المللی و کنوانسیون OECD

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۹۹


اتاق بازرگانی بین‌المللی(ICC) از اقدام اخیر سازمان توسعه و همکاری اقتصادی(OECD) در کنوانسیون چند جانبه استقبال کرد که طی آن مجوز اجرای سوییفت در مجموعه‌یی از اقدامات پیمان مالیاتی گنجانده شده در طرح «فرسایش پایه و انتقال سود (BEPS) » OECD/G۲۰ صادر می‌شود. نتایج مذاکرات بیش از ۱۰۰دادگاه قضایی را در فرآیندی که هم راستا با اقدام ۱۵ از گزارش نهایی «فرسایش پایه و انتقال سود (BEPS) » ۲۰۱۵ است را دنبال می‌کند.

اقدام ۱۵ از طرح «فرسایش پایه و انتقال سود (BEPS) » ابزاری چند جانبه برای رسیدگی به «فرسایش پایه و انتقال سود(BEPS)» در روش مورد نظر و هماهنگ شده در نظر گرفته می‌شود که می‌تواند به عنوان جایگزینی برای وظایف سنگین مذاکرات مجدد بیش از ۲هزار پیمان مالیاتی دو جانبه جهت اجرای طرح‌های مختلف قراردادمحور توصیه شده توسط طرح«فرسایش پایه و انتقال سود (BEPS)» استفاده شود.

ICC در پایان طرح OECD/BEPS در دستور کار گروه ۲۰ در اکتبر ۲۰۱۵ بر ضرورت اجرای قوانین به شیوه جامع و هماهنگ ‌شده (دربرگیرنده کشورهای غیرعضو در OECD) صحه گذاشت تا چشم‌انداز سازگار بین‌المللی مالیاتی را تضمین کند. ثبات بین‌المللی از منظر جامع کسب و کار پیش‌نیازی مهم برای اجتناب از مالیات مضاعف است و قطعیت قانونی مورد نیاز برای تسهیل سرمایه‌گذاری و تجارت بین‌المللی را تضمین می‌کند.

کنوانسیون چند جانبه نتایج حاصل از طرح BEPS را در بیش از ۲هزار پیمان مالیاتی در سراسر جهان دنبال می‌کند. ابزار چند جانبه(MLI) نه تنها قصد جایگزینی پیمان‌های مالیاتی کنونی را ندارد بلکه درصدد است که هم راستا با پیمان‌های موجود به کار گرفته شود تا کاربرد آنها را در شیوه‌یی که اقدامات مختلف BEPS را اجرایی می‌کند، تعدیل نماید. پیمان مرتبط با اقداماتی از طرح BEPS شامل مواردی تحت عنوان؛ اقدام ۲(عدم تطابق ترکیبی)، اقدام ۸ (پیشگیری از پیمان تخلف)، اقدام ۷ (اجتناب از وضعیت ایجاد دایمی) و اقدام ۱۴(بهبود حل و فصل اختلاف) است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر