ایجاد دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی تا پایان سال

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۸۳

رییس سازمان امور مالیاتی گفت: نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی تا پایان سال تشکیل می‌شود.

به گزارش «تعادل» و به نقل از سازمان مالیاتی ایران، سیدکامل تقوی‌نژاد، در آستانه سالروز تاسیس قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، در جمع مدیران و مسوولان این قرارگاه از تشکیل نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی با مجوز رییس قوه قضاییه در سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به بند۱۷ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی و اتکا به درآمدهای پایدار همچون مالیات از سوی مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته و باید بخش عمده‌یی از بودجه عمومی دولت و بخش عمده‌تری از بودجه جاری کشور از محل مالیات‌ها تامین شود.

تقوی‌نژاد با اشاره به اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم عنوان کرد: توجه به بخش تولید، صادرات، گردشگری و مشوق‌های مالیاتی در این راستا، از نکات مهم این اصلاحیه است و ما ‌باید به سمت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های بالقوه حرکت کنیم.

تقوی‌نژاد در ادامه به تسهیلات و مشوق‌های اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم اشاره کرد و گفت: در ماده ۱۳۲، مشوق‌ها و معافیت‌های خوبی برای بخش صادرات، تولید‌کنندگان، سرمایه‌گذاران، مناطق محروم، شهرک‌های صنعتی، مناطق ویژه اقتصادی، بخش گردشگری، فعالیت‌های دانش‌بنیان و همچنین بنگاه‌های اقتصادی که نیروی انسانی خود را افزایش می‌دهند، پیش‌بینی شده است.

وی همچنین از تشکیل نخستین دادسرای ویژه مبارزه با جرایم مالیاتی با مجوز رییس قوه قضاییه در سازمان امور مالیاتی کشور تا پایان سال جاری خبر داد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر