روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۷۸

ضرورت حمایت اصلاح‌طلبان و نیروهای اعتدالی از روحانی -ایرنا| عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بر ضرورت حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان و نیروهای اعتدالی از حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده تاکید کرد. الیاس حضرتی در سلسله نشست‌های هم‌اندیشی و تبادل‌نظر در حوزه‌های سیاسی و فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی که در دفتر حزب همبستگی برگزار شد، گفت: نباید فراموش کنیم فضای سیاسی و فرهنگی در دوران 8 سال ریاست‌جمهوری نهم و دهم تا چه حد بسته و طاقت‌فرسا شده بود که حتی اجازه فعالیت ساده سیاسی به هیچ کدام از نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدالی داده نمی‌شد، اما با روی کار آمدن دولت آقای روحانی این فضا شکسته شد و دولت در 3 سال گذشته در حال آواربرداری از خرابی‌های جبران‌ناپذیر 8 سال گذشته بوده و خوشبختانه نرخ رشد اقتصادی، رشد قابل توجهی داشته و به حدود 5 درصد رسیده است.

افتتاح هر پروژه تیر خلاصی بر توطئه‌های دشمنان است-ایسنا| جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه افتتاح هر پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) تیر خلاصی بر توطئه‌های دشمنان است، گفت: امروز مدیریت جنگ اقتصادی با استکبار، در دستان قرارگاه است. سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در همایش مدیران و مسوولان قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه امروز در فضای نبرد جهانی به‌سر می‌بریم، اظهار کرد: این جنگ واقعی بوده و اهداف و استراتژی‌های دشمن در این تقابل واقعیت‌هایی جاری و جدی است.

برگزاری پنجمین اجلاس کمیته مشترک رایزنی‌های سیاسی و راهبردی ایران و عمان -ایرنا| پنجمین نشست کمیته مشترک رایزنی‌های سیاسی و راهبردی جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان روز گذشته در مسقط پایتخت عمان برگزار شد. گفتنی است حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه که به دعوت همتای عمانی خود در حال دیدار از پادشاهی عمان است در نشست مشترک با محمد بن عوض الحسان سرپرست معاونت سیاسی وزارت خارجه سلطنت عمان آخرین تحولات روابط دوجانبه و زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور و همچنین تحولات منطقه‌یی را مورد بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

امضای یادداشت تفاهم همکاری نظامی میان ایران و آفریقای‌جنوبی-ایسنا| سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که برای انجام یک سفر رسمی به آفریقای‌جنوبی سفر کرده است، با جاکوب زوما رییس‌جمهور این کشور دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور گفت‌وگو کرد. جاکوب زوما در این دیدار با اشاره به اهمیت و ثبات اقتصادی دو کشور تصریح کرد: آفریقای‌جنوبی در این مسیر بر گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد و ما باید به‌طور فعال پیگیر اجرای توافقات میان دو کشور باشیم. گفتنی است در این سفر یادداشت تفاهم همکاری‌های دفاعی-نظامی میان ایران و آفریقای‌جنوبی در محل وزارت دفاع آفریقای‌جنوبی توسط سردار دهقان و ماپیسا آنکاکولا وزیر دفاع آفریقای‌جنوبی امضا شد.

هاشمی همچنان از امیرکبیر می‌گوید- روابط عمومی مجمع تشخیص| آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دیدار با جمعی از شرکت‌کنندگان در همایش صدوهفتادمین سال تاسیس دارالفنون و قتل امیرکبیر، با تاکید بر تاسف این نکته که برنامه‌های امیرکبیر برای پیشرفت ایران پیگیری نشد، گفت: «راستی اگر زمامداران پیش از امیر و بعد از امیر، در کشورهای اسلامی، این حقیقت را درک کرده بودند و یک‌صدم از این سوز و گداز و یک قطره از این دریا، جوش و خروش و پیگیری و پشتکار را از خود بروز داده بودند، امروز وضع جهان اسلام غیر از این بود که ما می‌بینیم و شاید اگر امیرکبیر این مقدار مهلت می‌یافت که یک کادر علمی و فنی، آن‌طور که شروع کرده بود، تربیت نماید، ایران ما با این همه امکانات و مقدورات، امروز در صف پیشرفته‌ترین ممالک دنیا قرار داشت.»

دروازه‌های اقتصادی افغانستان به تجار ایرانی

باز است- ایسنا| نصیر احمد نور سفیر افغانستان در ایران در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در کرمانشاه در نشست با فعالان اقتصادی و تجار کرمانشاه، با اشاره به صادرات سالانه 2.5میلیارد دلار کالای غیرنفتی از ایران به افغانستان، گفت: اگر صادرات غیرنفتی را کنار بگذاریم، ایران نخستین یا دومین صادرکننده کالاهای غیرنفتی به افغانستان است. وی با بیان اینکه تمام شهرها و روستاهای افغانستان پر از کالاها و تولیدات ایرانی است، گفت: دروازه‌های اقتصادی افغانستان به روی تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی باز است.

پایبندی واشنگتن به تعهداتش در برجام تغییرناپذیر است- ایلنا| جان کربی سخنگوی وزارت خارجه امریکا در نشست خبری خود درخصوص دوران گذار دولت اوباما به دولت ترامپ و تغییرات احتمالی گفت: این تغییرات قرار نیست محسوس بوده و تاثیر عملی در مسائل مهمی که ما در حال پیگیری آن هستیم، داشته باشد. کربی در همین زمینه به روند صلح سوریه، بهبود امنیت و ثبات منطقه آسیای مرکزی به‌عنوان دو مساله سیاست خارجی دولت اوباما اشاره کرد و ادامه داد: در مورد توافق هسته‌یی نیز ما به تلاش‌مان برای پایبندی به تعهدات‌مان در برجام ادامه می‌دهیم.

امضای سند همکاری هسته‌ای بین ایران و چک- فارس| بهروز کمالوندی معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی ایران که در راس هیاتی برای بازدید از موسسه تحقیقات هسته‌یی چک (UJV) و نیز کارخانه اشکودا در جمهوری چک به این کشور سفر کرده است، با طرف مقابل در جمهوری چک در‌خصوص همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو و تبادل‌نظر کرد. به گفته کمالوندی، در این سفر یک سند همکاری که تعیین‌کننده چارچوب تعامل هسته‌یی است بین طرفین به امضا رسید.

ایران از حضور شرکت‌های روسی استقبال می‌کند- ایسنا| مهدی سنایی سفیر کشورمان در مسکو از احتمال انعقاد قرارداد میان ایران و شرکت‌های انرژی روسیه در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش ایسنا، سنایی در گفت‌وگو با تلویزیون روسیه گفت: تهران علاقه‌مند به حضور شرکت‌های انرژی روسی در ایران است و پیش‌بینی می‌شود به‌زودی توافق‌هایی در این زمینه امضا شود. وی افزود: مقامات برخی شرکت‌ها بارها از ایران دیدار و یادداشت تفاهم‌هایی نیز امضا کرده‌اند. وی به‌طور خاص به لوک اویل، روسنفت، تاتنفت و گازپروم اشاره کرد و گفت: بسیاری از آنها اسنادی را امضا کرده‌اند و برخی نیز به‌زودی توافقاتی را امضا خواهند کرد.

حقوق نمایندگان بین 5 تا 6 میلیون است -ایسنا| محمود صادقی نماینده تهران ضمن ارائه توضیحی درباره صحبت‌های اخیرش پیرامون میزان حقوق نمایندگان، گفت: حقوق نمایندگان بین 5 تا 6میلیون است و مابقی دریافتی‌ها شامل هزینه‌های نمایندگان می‌شود که جزو حقوق محسوب نمی‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر