تلاش‌های روسیه برای ترامپ

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۹۴

واشنگتن پست:

تیتر یک این روزنامه به گزارش سیا در خصوص تاثیر روسیه بر انتخابات امریکا اختصاص دارد. بر این اساس، سازمان سیا نقش روسیه در پیروزی ترامپ را تایید کرده است. این روزنامه گزارش داده است: «یکی از ارزیابی‌های محرمانه سازمان سیا نشان می‌دهد که روسیه قصد داشت انتخابات ریاست‌جمهوری اخیر امریکا را به نفع دونالد ترامپ تمام کند؛ نتیجه‌یی که انتقاد شدید کمپین این رییس‌جمهور منتخب را به همراه داشت.» تیم گذار دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب امریکا در انتقادی شدید به سازمان جاسوسی سیا گفت: اینها همان‌هایی هستند که گفتند صدام، دیکتاتور سابق عراق سلاح‌های کشتار جمعی دارد. انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا خیلی وقت پیش در یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های کالج الکترال در تاریخ تمام شد. الان زمان حرکت کردن در ادامه مسیر است و باید «امریکا را دوباره بزرگ کنیم.». این بیانیه پس از آن منتشر شد که نشریه واشنگتن پست با استناد به مقامات آگاه گزارش داد، سازمان سیا در یک ارزیابی محرمانه گفته دولت روسیه در یک اقدام ویژه برای کمک به ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 مداخله کرده است.

فیگارو:

این روزنامه فرانسوی زبان در گزارشی به تاثیر رشد اقتصادی چین بر ثبات بازار اشاره کرده است. بر این اساس، کمیسیون اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل متحد در تازه‌ترین تحقیق خود از اقتصاد منطقه آسیا-اقیانوسیه، رشد اقتصادی 2 کشور هند و چین را با ضرب‌آهنگ سریع پیش‌بینی کرد.

بر‌اساس تحقیق صورت گرفته از سوی کمیسیون اجتماعی-اقتصادی سازمان ملل در حوزه آسیا-اقیانوسیه پیش‌بینی می‌شود که رشد اقتصادی هند در سال آینده میلادی 7.4 درصد باشد. بر اساس این تحقیق، علت اصلی این روند صعودی در رشد اقتصادی هند به بازگشت ضرب‌آهنگ سرمایه‌گذاری و تقویت بخش‌های تولیدی در زیر سایه اصلاحات ساختاری این کشور باز می‌گردد. همچنین انتظار می‌رود از اعمال تغییرات ساختاری پیش‌رو، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بهره‌مند شود. این در حالی است که رشد اقتصادی هند در 3ماهه نخست سال جاری میلادی به دلیل روند نامطلوب سرمایه‌گذاری در این کشور با سرعت نامحسوسی به کار خود ادامه داد.


وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به استیضاح رییس‌جمهوری کره جنوبی اختصاص داده است. بر این اساس، در پی رسوایی‌های اخیر مالی و دولتی رییس‌جمهوری کره جنوبی، روند استیضاح پارک گئون هی در پارلمان این کشور آغاز شده است. روند برکناری رییس‌جمهوری کره جنوبی به‌طور رسمی با طرح استیضاح پارک گئون هی، رییس‌جمهور کره جنوبی آغاز شده است. بر این اساس با ارائه طرح استیضاح رییس‌جمهوری کره جنوبی، قرار است روز جمعه این لایحه در پارلمان به رای گذاشته شود. پیش‌بینی می‌شود با توجه به اینکه 172 نفر از نمایندگان پارلمان از گروه‌ها و احزاب مخالف پارک گئون هی هستند، در صورت موافقت 28عضو حزب حاکم، این لایحه رای بیاورد و خانم پارک از سمت ریاست‌جمهوری کره جنوبی کنار برود. احزاب مخالف اعلام کرده‌اند قادر به کسب دوسوم آرا برای تصویب طرح استیضاح هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر