اخبار شهری

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۷۴

تاکید بر یکپارچه‌سازی صنعت ساخت مترو

محمد احمدی بافنده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران بر لزوم یکپارچه ‌شدن صنعت متروسازی در کشور از سوی وزارت کشور تاکید کرد. به گزارش ایسنا، احمدی بافنده با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو گفت: امروز در کشور هر شهری برای خود استانداردهای خاص خود را برای ساخت مترو دارد. این استانداردهای متنوع برای صنعتگر هیچ توجیه فنی و مالی ندارد و باید 5 نوع قطار با استانداردهای مختلف بسازد درحالی‌که اگر استانداردهای متروسازی در کشور یکپارچه شود، قطعا مشکلات بومی‌سازی نیز حل می‌شود؛ چراکه تولیدکننده، پژوهشگر، قطعه‌ساز و... می‌تواند یک قطعه را به چند کلان‌شهر بفروشند نه اینکه قطعات متعدد با دانش‌های متعدد تولید کنند که آنها به درد یک شهر می‌خورد و برایش توجیه و صرفه اقتصادی ندارد. مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران افزود: مهندسی معکوس قطعات برای شرکت‌های دانش‌بنیان هزینه زیادی دارد و برهمین اساس باید معاونت علمی ریاست‌جمهوری از آنها حمایت کند تا قیمت نهایی قطعات نیز کاهش یابد و برای تولیدکنندگان به‌صرفه باشد که از این قطعات استفاده کنند؛ چراکه هزینه‌های مطالعات اگر گران باشد در قیمت نهایی قطعه نیز اثرگذار است.


تشریح تغییرات جدید ثبت‌نام آرم طرح ترافیک 96

رییس واحد صدور آرم سازمان ترافیک با تاکید بر اینکه سایت نام‌نویسی طرح ترافیک سال96 از روز پنج‌شنبه 18 آذر95 فعال شده است، گفت: تمام متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت آرم طرح ترافیک سالانه باید از طریق سایت شهرداری تهران به نشانی www. tehran. ir ثبت‌نام کنند. به گزارش ایسنا، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه متقاضیان دریافت آرم طرح ترافیک تا 30 آذرماه95 مهلت دارند نسبت به ثبت‌نام اینترنتی خود در سایت شهرداری تهران اقدام کنند، تصریح کرد: برای ثبت‌نام درخواست طرح ترافیک، پرداخت عوارض و داشتن برگه معاینه فنی معتبر الزامی است. وی با بیان اینکه تمام فرآیند ثبت‌نام و گزینش واجدین شرایط آرم طرح ترافیک، الکترونیکی است و در سامانه شهرداری تهران اینترنتی انجام می‌شود، از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم خودداری کنند.


بودجه سال ۹۶ شهرداری افزایش کمی خواهد داشت

رضا تقی‌پور، سخنگوی شورای شهر تهران گفت: بودجه سال ۹۶ شهرداری باید معادل سال ۹۵ یا با افزایش کمی نسبت به آن پیش‌بینی شود. به گزارش مهر، تقی‌پور با اشاره به برخی اظهارنظرها درخصوص پرداخت تمام بدهی‌های شهرداری در سال پایانی مدیریت کنونی شهری گفت: بحث دیون و طلب پیمانکاران یک بحث جاری است، هیچ‌وقت به صفر نمی‌رسد و به‌طور معمول یکسری بدهی‌ها پرداخت و بدهی‌های جدید ایجاد می‌شود. سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این رویه که گفته می‌شود «باید بدهی‌های مدیریت شهری صفر شود»؛ نه علمی است و نه کارشناسی گفت: در دولت نیز می‌بینیم که قرارداد ۲۵ ساله بسته می‌شود؛ این یعنی ما منابع خود را پیش‌خور کرده‌ایم که نه می‌شود این موضوع را مطلقا رد کنیم و نه بگوییم خوب است؛ بلکه باید ببینیم این پروژه در شرایط و قیمت کنونی چقدر انجامش به نفع کشور است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر