مسیر ریلی تهران-تبریز برقی می‌شود

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۷۳

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با تاکید بر اینکه سیاست دولت، توسعه حمل‌ونقل ریلی است، از انجام مذاکراتی جهت برقی کردن مسیر ریلی تهران - تبریز خبر داد. به‌گزارش مهر، سعید محمدزاده افزود: مجموعه مذاکراتی در حال انجام است که بتوانیم از طریق تامین منابع مالی محور ریلی تهران-تبریز را برقی کنیم که در صورت تحقق با این سیستم می‌توان حداقل سرعت ۲۰۰کیلومتر بر ساعت را در این محور اجرایی کرد. وی بیان کرد: برای افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی از تهران به سمت غرب کشور، خط سوم و چهارم مسیر ریلی تهران به کرج احداث شده و تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. محمدزاده عنوان کرد: پس از تکمیل این پروژه، قابلیت اعزام قطار در محور قزوین تهران به صورت هر ۱۵ دقیقه یک‌بار هم میسر می‌شود.


ریل‌گذاری راه‌آهن کرج - قزوین

در همین حال، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سفر خود به قزوین با تاکید بر سیاست دولت برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در کشور از انجام مذاکراتی جهت برقی کردن مسیر ریلی تهران - تبریز خبر داد. سعید محمدزاده گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی از برنامه‌های مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی و دولت تدبیر و امید بوده و در همین راستا افزایش ظرفیت حمل‌ونقل ریلی از تهران به سمت غرب کشور در دستور کار قرار گرفته است. معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: برای تحقق این موضوع خط سوم و چهارم مسیر ریلی تهران به کرج احداث شده و به امید خدا تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. وی اضافه کرد: از کرج به قزوین نیز عملیات زیرسازی و روسازی خط دوم راه‌آهن در حال انجام است و نزدیک به ۶۰ کیلومتر آن ریل‌گذاری شده است.


راه‌آهن سریع‌السیر تهران- اصفهان

در رویدادی دیگر مجری طرح راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان از امضای قرارداد مشاور کارفرمای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم- اصفهان با یک کنسرسیوم ایرانی- ایتالیایی خبر داد و گفت: هزینه فاز اول این پروژه 1.7میلیارد یورو برآورد شده است.

مسعود نصرآزادانی از امضای قرارداد مشاور کارفرمای پروژه راه‌آهن سریع‌السیر تهران-قم خبر داد و اظهار داشت: قرارداد مشاور کارفرمای این پروژه با شرکت «ایران استن» و جوینت خارجی آن که یک شرکت ایتالیایی با عنوان «ایتارسر» است، به امضا رسید. وی با بیان اینکه این نخستین قراردادی است که برای مدیریت طرح و پیشبرد پیمانکار سازنده ساخت راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان منعقد می‌شود، گفت: امیدواریم با عقد این قرارداد و حضور کارشناسان راه‌آهن ایتالیا و شرکت مشاور ایتارسر بتوانیم، روند بررسی و تثبیت طرح‌های طرف چینی را سریع‌تر انجام و عملیات اجرایی این طرح را شتاب دهیم.

این مقام مسوول ادامه داد: قرارداد پروژه راه‌‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان به صورت طرح و ساخت است و به موازات اینکه عملیات طراحی انجام می‌شود، علمیات اجرایی هر یک از بخش‌هایی که فاز طراحی آن به اتمام رسیده، شروع می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر