اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۶۶

همایش کشوری بیماری‌های عفونی قابل انتقال

ساری| همایش کشوری بیماری‌های عفونی قابل انتقال از طریق خون با حضور کارشناسان و نمایندگان وزارت بهداشت در ساری آغاز به کار کرد. دکتر قاسم جان‌بابایی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران صبح چهارشنبه در همایش بیماری‌های عفونی قابل انتقال از طریق خون با تاکید بر استفاده بهینه از نیروی انسانی، یکی از سرمایه‌های خوب سازمان انتقال خون را نیروی انسانی دانست و گفت: توانمندی موجود در نیروی انسانی این سازمان از مزیت‌هاست. وی اظهار کرد: برخی از خدماتی که مرتبط با انتقال خون است به دلیل زیرساخت‌هایی که در این سازمان وجود دارد، قابل انجام است. وی عنوان کرد: سازگاری‌ها یا ناسازگاری‌های خونی یکی از معضلات مراکز درمانی است و سبب ارجاع به مراکز قضایی می‌شود از این ‌رو باید سرمایه‌گذاری بیشتری روی علم و طب انتقال خون صورت گیرد. رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران مدیریت بر تجویز و مصرف فرآورده‌های خونی را امری لازم دانست و گفت: استفاده بهینه از خون و فرآورده‌های خونی با توجه به هزینه‌های هنگفتی که صورت گرفته به خوبی انجام نشده است. دکتر جان‌بابایی ادامه داد: اقتصاد طب انتقال خون از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد زیرا تغذیه خون و فرآورده‌های خونی یک نوع پیوند محسوب می‌شود.


نیم میلیون نخل در شادگان خوزستان به دلیل بی‌آبی از بین رفت

اهواز| فرماندار شادگان گفت: پارسال 500 هزار اصله نخل در شهرستان شادگان به دلیل بی‌آبی از بین رفت. به گزارش ایرنا، بهروز فرج‌اللهی شنبه در نشست بررسی مشکلات آب و کشاورزی شادگان که در سرسرای جلسات استانداری تشکیل شد، با اشاره به بحران آب در این شهرستان اظهار کرد: تولید خرمای این شهرستان از 26 هزار تن به 15 هزار و 800 تن کاهش یافته است. وی شغل اصلی مردم شادگان را کشاورزی دانست و افزود: حیات این شهرستان وابسته به کشاورزی است و نبود آب زنگ خطر را برای این شهرستان به صدا درآورده است. فرج‌اللهی با بیان اینکه 65 درصد از مردم این شهرستان در روستاها زندگی می‌کنند، اضافه کرد: در کشور میانگین جمعیت ساکن در روستاها 28 درصد است و با توجه به اینکه نظام در جهت بقای مردم در روستاها تلاش دارد، در شادگان این مساله یک فرصت به شمار می‌آید. وی اظهار کرد: بیش از 35 هزار هکتار زمین کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که نیاز شدید به آب دارند که از این میزان، 12 هزار و 500 هکتار نخیلات (در حوضه رودخانه جراحی)، 17 هزار هکتار زیرکشت گندم و 3هزار و 500 هکتار جو و 200 هکتار سبزی کشت می‌شود. فرماندار شادگان با اشاره به حاشیه‌نشینی اجتماعی در کنار حاشیه‌نشینی جغرافیایی افزود: محرومیت‌های شادگان باعث شکل‌گیری حاشیه‌نشینی اجتماعی شده است.


نرخ 1300 تومانی برای خرید تضمینی گندم منطقی است؟

کرمانشاه| دبیر هیات اجرایی خانه کشاورز استان کرمانشاه با اشاره به گمانه‌زنی‌های موجود در زمینه تعیین نرخ 1300 تومانی برای خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: این رقم در صورتی می‌تواند منطقی باشد که از کشاورزان حمایت‌های دیگری هم بشود. سجاد احمدی، با بیان اینکه قیمت جهانی گندم اندکی کمتر از 1300 تومان است، ادامه داد: نزدیک بودن نرخ‌های تعیین شده برای خرید تضمینی گندم به قیمت جهانی گندم در صورتی می‌تواند منطقی باشد که در جریان تولید از گندمکاران حمایت شود. احمدی تاکید کرد: برای حمایت از گندمکاران باید یارانه در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد تا آنها به دنبال تجهیز خود بوده و از این طریق حساب دخل و خرج زندگی‌شان دربیاید، در غیر این‌صورت مواجه شدن با چالش در ادامه تولید این محصول که جزو محصولات استراتژیک کشور است، دور از انتظار نخواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر