از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۴۴

سفر نخست‌وزیر دانمارک به ترکیه

لارس لوکه راسموسن، نخست‌وزیر دانمارک، شنبه به ترکیه سفر کرده و با بینالی ییلدریم، نخست‌وزیر ترکیه گفت‌وگو کرد. به گزارش خبرگزاری آناتولی، راسموسن همچنین در دیدار خود از ترکیه از نظامیان دانمارکی مستقر در پایگاه هوایی اینجرلیک نیز دیدار کرد. مبارزه با تروریسم و گسترش همکاری‌های دو جانبه ازجمله محورهای مهم مورد بحث در این دیدار توصیف شده است. دولت دانمارک هفته گذشته اعلام کرد که

7 فروند جنگنده‌ اف-16 این کشور که برای عملیات علیه داعش در پایگاه اینجرلیک مستقر شده بود را به کپنهاگ بازمی‌گرداند.


مرحله نخست عملیات آزادسازی موصل پایان یافت

عبدالغنی الاسدی، فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق در گفت‌وگوی مطبوعاتی با تاکید بر اینکه جبهه‌های داعش از هم فرو پاشیده است از پایان مرحله نخست عملیات آزادسازی شهر موصل خبر داد و افزود:«زمان آغاز مرحله دوم عملیات با هدف رسیدن به رود دجله نزدیک است.» وی در ادامه گفت:«مرحله نخست با کنترل بر محله التامیم و منطقه باقی مانده از القادسیه‌الاولی پایان یافت و چیزی جز محله‌های محاصره شده، باقی نمانده است و آخرین مرحله ظرف روزهای آتی جهت رسیدن به پل دجله آغاز می‌شود.» گفته می‌شود که تنها ۱۰درصد از مناطق شرق موصل در کنترل ارتش عراق نیست. منابع بسیج مردمی عراق هم اعلام کردند که آمادگی‌های نظامی برای یورش به شهر تلعفر در غرب موصل تکمیل شده و شرایط آب و هوایی تنها عاملی است که مانع از این امر می‌شود.


عربستان رییس جدید پارلمان عربی شد

انتخابات تعیین رییس جدید پارلمان عربی روز شنبه در مقر اتحادیه عرب در مصر برگزار شد و بر مبنای رای حضار، مشعل بن فهم السلمی رییس کمیته آموزش و پژوهش علمی مجلس شورای عربستان، به‌عنوان رییس جدید پارلمان عربی در دو سال آتی انتخاب شد. مشعل السلمی با احراز 53رای از مجموع 66رای، به پیروزی رسید. سامیه حسن سیداحمد، رقیب سودانی وی، تنها موفق به کسب 13رای شده بود. برمبنای این رای‌گیری، سلمی جانشین احمد بن محمد الجروان‌ رییس پیشین این نهاد می‌شود؛ وی برای دو دوره متوالی ریاست پارلمان عربی را برعهده داشت. جروان رییس پیشین این نهاد قانون‌گذاری عربی، اهل امارات و متولد دهه 1960 میلادی است و پیش از این عضو شورای ملی فدرال امارات، سفیر امارات در واشنگتن و به مدت 7سال هم وابسته نظامی این کشور در لندن بوده است.


10 کشور غربی و عربی در پاریس گردهم آمدند

نمایندگان سیاسی 10 کشور غربی و عربی روز شنبه با هدف برگزاری نشست بین‌المللی پاریس درباره بحران سوریه، در پاریس گردهم آمدند تا راهکارهای سیاسی حل مناقشات و شرایط اضطراری حقوق بشر ساکنان حلب را بررسی کنند. مسکو هشدار داده است که فقط در شرایطی که شورشیان آخرین سنگرهای خود را در این منطقه ترک کنند، حاضر به توقف جنگ است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر