عده‌ای با دروغگویی قصد سوءاستفاده از شرایط را دارند

۱۳۹۵/۰۹/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۶۱۴

زمانی به عمق فاجعه پی بردیم که برخی از صندلی‌های خود بلند شدند

اجلاس فرمانداران، معاونان سیاسی فرمانداری‌ها و بخشداران استان تهران روز گذشته با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس‌جمهور، معاون سیاسی وزیر کشور، استاندار تهران، فرمانداران شهرستان‌های استان تهران، بخشداران، معاونان سیاسی فرمانداری‌ها و دو نفر از نمایندگان مجلس در شهرری برگزار شد.

معاون اجرایی رییس‌جمهوری در این اجلاس با بیان اینکه دولت یازدهم در شرایط بسیار سختی کشور را تحویل گرفت، گفت: زمانی به عمق فاجعه در حوزه‌های مختلف مدیریتی کشور پی بردیم که دولتمردان سابق از روی صندلی‌های خود بلند شدند.

وی افزود: در سایه نظام مدیریتی ناکارآمد قبلی، کشور گرفتار بسیاری از مشکلات از جمله بیش از 2میلیون و 500هزار میلیارد ریال بدهی به بخش‌های مختلف بود که این حجم بدهی معادل بودجه کل کشور و متاثر از نگاه غیرمسوولانه به نظام برنامه‌ریزی، منابع درآمدی و بودجه‌یی کشور بود. در آن سال‌ها بسیاری از منابع مالی خود در کشورهای دیگر را نمی‌توانستیم دریافت کنیم و حتی این کشورها با درصدی بهره، از همان منابع برای ما حساب ال‌سی باز می‌کردند. به گفته شریعتمداری، عادت دادن کشور به واردات 60میلیارد دلاری و وابستگی هرچه بیشتر به درآمدهای نفتی ضربه بزرگی به تولیدات داخلی زده بود.

به گزارش ایرنا، وی اظهار داشت: با وجود فروش نفت 120 تا 140دلار در هر بشکه و درآمد افزون بر 100میلیارد دلار در سال از فروش نفت اما شاهد رشد منفی اقتصادی بودیم که حتی در دوره جنگ تحمیلی همچنین رشد منفی را نداشتیم. در حوزه اشتغال با وجود همه تبلیغاتی که شد اما با استناد به اطلاعات مرکز آمار ایران در همه آن سال‌ها حدود 14هزار شغل ایجاد شده است.

عده‌ای قصد ندارند واقعیت‌ها را قبول کنند

معاون اجرایی رییس‌جمهوری همچنین درخصوص دستاوردهای دولت تدبیر و امید برای رفع این مشکلات کشور اظهار کرد: ما در این سال‌ها به‌خصوص دوران پسابرجام با وجود اینکه به‌دلیل تحریم‌ها در صادرات نفت بسیار با مضیقه روبه‌رو بودیم اما تولید نفت را به روزانه 1.5میلیون بشکه رساندیم و در صادرات هم افزایشی چشمگیر داشته و بازارهای نفتی را احیا کردیم. وی همچنین اعمال مدیریت راهبردی و جهادی در پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: تحرک خاصی در این منطقه شاهد بودیم که به افزایش تولید گاز منجر شد و اگر این روند افزایشی در تولید گاز را ایجاد نمی‌کردیم شاید الان با مشکل قطعی گاز و برق در کشور مواجه می‌شدیم.

معاون اجرایی رییس‌جمهوری در ادامه سخنان خود به توافق هسته‌یی ایران با گروه 1+5 اشاره کرد و گفت: عده‌یی در مورد برجام سیاه‌نمایی کرده و دروغ می‌گویند و قصد دارند از وضع کنونی کشور سوءاستفاده کنند؛ در‌حالی که دروغ می‌گویند. در مورد دستیابی به اهداف برجام، بارها مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشور به‌عنوان نیروهای شجاع و فرزندان انقلاب و مردم یاد کردند و سازش کاری را قبول ندارند اما متاسفانه عده‌یی نمی‌خواهند این واقعیت‌ها را باور کنند و ما هم نمی‌دانیم با چه زبانی این مسائل را به آنها بقبولانیم.

برخی انتقاد می‌کنند که باید مانند گذشته در مذاکرات به مسائل آرمانی می‌پرداختیم و با صدور بیانیه مذاکره می‌کردیم یا می‌گویند در مذاکرات گذشته هم امکان توافق وجود داشت اما باید از اینها پرسید که چرا شما توافق نکردید و دستاوردی نداشتید؟

برجام باعث شد که اجماع ظالمانه علیه نظام جمهوری اسلامی درهم بشکند و ساختار و سازمان تحریم‌های ظالمانه علیه کشور نیز فرو بریزد و امریکایی‌ها دیگر نخواهند توانست علیه ایران اجماع ایجاد کنند؛ از این‌رو شکستن اجماع جهانی علیه ایران به سرکردگی امریکا از مهم‌ترین دستاوردهای برجام بود که اگر مذاکرات هسته‌یی انجام نمی‌شد، این توفیق به دست نمی‌آمد.

شریعتمداری گفت: اگر مذاکره نمی‌کردیم، آنها (قدرت‌های جهانی) مسیر تحریم ما را ادامه می‌دادند و هر روز شاهد تداوم کاهش صدور نفت و فشار تحریم‌های ظالمانه علیه ایران بودیم که شرایط بدی را برای کشور رقم زده بود و گاهی در بیراهه تحریم‌های ظالمانه حرکت‌هایی می‌شد که امثال بابک زنجانی نمونه این‌گونه حرکت‌هاست و چون ما ملتی نیستیم که زور را تحمل کنیم، خطر جنگ امکان‌پذیر بود اما ما مسیر عقلایی و با تدبیر را در پیش گرفتیم و با مذاکره و توافق برجام، مسیر درست را انتخاب کردیم.

این خیانت‌ها با نماز شب هم پاک نمی‌شود

معاون اجرایی رییس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد که در شرایط پسابرجام از توان بهترین و کیفی‌ترین شرکت‌های اروپایی که برای کشور سودمند هستند، استفاده می‌کنیم درحالی که در گذشته ما را به مسیری خاص (شرکت‌هایی از چین و...) محدود کرده بودند.

وی با بیان اینکه دولت در سخت‌ترین شرایط کشور را تحویل گرفت، اظهار کرد: انجام توافق هسته‌یی و مذاکرات خواست نظام بود و منطبق با نظر مقام معظم رهبری مبنی بر نرمش قهرمانانه این مذاکرات انجام شد اما اکنون می‌بینیم که عده‌یی، مذاکره را خیانت تلقی می‌کنند اما هیچ پاسخی به سوالات هم ندارند؛ از این رو بسیار ساده‌مآبانه جملات رییس‌جمهوری را با بیانات مقام معظم رهبری مقایسه می‌کنند تا تناقضی را القا کنند و این درست ترفند نظام سلطه و اسراییل و امریکاست، بنابراین باید به این افراد گوشزد کرد که مراقب باشید با نظام سلطه همسو نشوید زیرا این خیانت با نماز شب هم پاک نمی‌شود.

وی تاکید کرد که دولت آقای روحانی یک دولت معتدل است که از همه جریان‌های سیاسی را در بر می‌گیرد و از مصطفی پورمحمدی تا معصومه ابتکار، محمود حجتی و وزیر کشور اصولگرا را شامل می‌شود و اینکه رییس‌جمهوری گفته‌اند اقدامات ما در برجام منطبق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب بوده، حرف درستی است. شریعتمداری همچنین تصریح کرد: امروز کشور به آرامش نیاز دارد و دولت برای اینکه درراستای خدمت به مردم و تامین امنیت ملی حرکت کند با هیچ گروه مخالفی در کشور سر جنگ ندارد بلکه به دنبال ایجاد نقاط مشترک و همراهی مخالفان با خود است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر