کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۱۴

توافق روسیه و اوپک برای فرمول کاهش تولید نفت

ایسنا| روسیه و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مورد فرمول کاهش تولید نفت به توافق رسیدند. وزیر نفت ونزوئلا از توافق روسیه و اوپک در مورد فرمول کاهش تولید نفت خبر داد که باید در طول 6ماهه اول سال 2017 برای ایجاد ثبات در بازارهای جهانی نفت اجرا شود.

الوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری ایتارتاس، ضمن اعلام این مطلب گفت: با طرف روسی در مورد فرمول قابل‌قبولی به توافق رسیدیم که براساس آن تولید نفت کاهش می‌یابد.

وی افزود: انتظار داریم سند کاهش تولید نفت با کشورهای غیراوپکی در نشست 10دسامبر (شنبه آینده) امضا شود.

وزیر انرژی ونزوئلا خاطرنشان کرد که پس از امضای این سند، کمیته کنترل کاهش تولید نیز تشکیل خواهد شد.


همکاری ایران و اروپا

در توسعه «اقتصاد سبز»

ایرنا| معاون وزیر نیرو اعلام کرد: استفاده از ظرفیت‌های بین‌المللی و تسهیلات سازگاری اتحادیه اروپا در مقوله اقتصاد سبز از جمله مباحث مهمی است که در برنامه ششم توسعه پیش‌بینی شده و می‌توان از این منابع تسهیلاتی نیز حاصل کرد.

علیرضا دایمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو روز گذشته در نشست تخصصی «اقتصاد کم‌کربن» با حضور موسسه همکاری‌های بین‌المللی دولت آلمان (GIZ) در ساختمان ستادی وزارت نیرو، افزود: دولت در برنامه ششم توسعه و پنج سال آتی پیش رو، میلیاردها دلار صرف بهبود تولید و مصرف انرژی در کشور خواهد کرد.

دایمی همکاری با کشور آلمان و اتحادیه اروپا در کاهش نرخ رشد و توسعه کشور مستقل از افزایش گازهای گلخانه‌یی را از دیگر اهداف برشمرد.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو می‌تواند با کمک اتحادیه اروپا و کشور آلمان برنامه توسعه‌یی برای کشور، غرب آسیا و خاورمیانه فراهم کند تا در کنار توسعه اقتصادی و صنعتی، از افزایش گازهای گلخانه‌یی نیز جلوگیری شود.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزیر نیرو بیان داشت: دولت ایران معتقد است در سال‌های آینده، حفاظت از محیط‌زیست و سازگاری با شرایط پیش آمده در تغییر اقلیم از اصلی‌ترین مباحث پیش رو است.


زیان 3هزار و 300میلیارد تومانی آب و فاضلاب

ایسنا| معاون هماهنگی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: این شرکت سالانه 3هزار و 300میلیارد تومان از بابت بهای تمام شده خدمات و مبلغ دریافتی از مشترکان زیان‌دهی دارد.

روز گذشته شاهین پاکروح در همایش دو روزه معاونان مالی، پشتیبانی و منابع انسانی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی سراسر کشور در تبریز، اظهار کرد: در بهترین شرایط، تنها ۴۰درصد بهای تمام شده خدمات از مردم دریافت

می‌شود.

وی اضافه کرد: بر این اساس سالانه 2هزار و 600میلیارد تومان شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و بین 600 تا 700میلیون تومان نیز شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی زیان‌دهی دارند.

وی افزود: یکی از وظایف در حوزه معاونت‌های مالی، مدیریت بر هزینه‌هاست از این رو این شرکت به‌دنبال ایجاد رویکرد بهتر و چابکی بیشتر در سیستم بوده و مدیریت بر هزینه‌های اقلام نیز از مصادیق آن است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر