در شهر

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۰۶

وضعیت ایمنی مدارس و مهدهای کودک

رییس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از عدم همراهی وزارت آموزش و پرورش و بهزیستی در تعیین میزان ایمنی مهدهای کودک و مدارس گلایه کرد.

معصومه آباد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت ایمنی فضاهای عمومی شهر با بیان اینکه اخیرا مشاوران سامانه HSE(بررسی شاخص‌های بهداشتی، ایمنی و محیط زیست) در مورد بررسی شاخص‌های ایمنی مراکز عمومی مثل مدارس، مهد کودک، سینماها و... مطالعه و بررسی دقیقی انجام داده‌اند، گفت: اطلاعات احصا شده، نشان داد که تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم.

وی با بیان اینکه ساختمان‌های عمومی شهر از نظر بهداشتی، ایمنی و محیط زیست وضعیت رضایت‌بخشی نداشتند، افزود: با این حال تلاش می‌شود، عیوب اساسی رفع شده و در پروژه‌های جدید نیز حتما نماینده این سامانه HSE به عنوان ناظر حضور خواهد داشت.

آباد با بیان اینکه وضعیت بهداشتی، ایمنی و محیط زیست سینماهای شهر بهتر از مهدکودک‌ها اعلام شده است، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش و مهدکودک‌ها اجازه ورود به کارشناسان را ندادند و بر همین اساس اطلاع درستی نداریم.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی مهد کودک سعادت آباد که در ساعت تعطیلی رخ داد با گلایه از عدم همراهی وزارت آموزش و پروش و بهزیستی در تعیین میزان ایمنی مهدها و مدارس گفت: نماینده اچ. اس.‌ای که به عنوان کار مطالعاتی آمار می‌گیرد، همکاری نکرده و بر همین اساس اطلاعات درست نداشته و نمی‌توانیم در تصمیم‌گیری‌هایی که در راستای کمک به این سازمان‌ها انجام می‌گیرد، انتخاب درستی داشته باشیم.


فروش بخش اعظمی از دارایی‌هاى شهر

غلامرضا انصاری عضو شورای شهر تهران گفت: بخش اعظمی از دارایی‌هاى شهر فروخته و خرج شده است. به گزارش ایلنا، انصاری درباره مدیریت شورای شهر تهران و تاثیر آن بر بعد نظارتی این نهاد گفت: تلاش زیادی که برای تخریب هیات‌رییسه سال دوم توسط بخشى از اعضا و با همراهى مدیریت شهری صورت گرفت به نظر می‌آید به دلیل آن بود که شورای شهر به این شیوه مدیریت شده عمل کند. طبیعی است که وقتی شورای شهر از اختیارات نظارتی خود استفاده نکند، خیلی راحت امکان سوءاستفاده ایجاد می‌شود.

انصاری با تاکید بر اینکه شورای مقتدر و توانمند، شهرداری و مدیریت شهری مقتدر و توانمند را به‌دنبال خواهد داشت، گفت: بارها در صحن شورا مطرح شد که اختیارات تفویض شده به شهرداری در دور دوم و سوم باید مورد بازنگری قرار بگیرد و شهرداری کار خود را در قالب برنامه پیش ببرد و گزارش دهد، اما هیچ یک انجام نشد؛ درحالی که اگر تذکرات اعضای شورا جدی گرفته می‌شد شاهد حوادث اخیر واگذارى املاک نجومى در شهرداری تهران نبودیم.


بیمارستان‌های تهران کفاف حادثه را نمی‌دهند

رییس سازمان پیش‌گیری و مدیرت بحران شهر تهران گفت: چنانچه در تهران حادثه‌یی رخ دهد، وسعت حادثه بزرگ خواهد بود، در نتیجه نیازمند این هستیم که بیمارستان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند، درحالی که بیمارستان‌های شهر کفاف حادثه را نمی‌دهند.

احمد صادقی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با فرسودگی بیمارستان‌ها گفت: در سال‌های گذشته کار مطالعاتی برای بررسی وضعیت بیمارستان‌ها انجام شد و به این نتیجه رسیده‌ایم که متاسفانه بیمارستان‌های شهر تهران از مقاومت خوبی برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های قدیمی در شهر متاسفانه وضعیت خوبی ندارند، گفت: این بیمارستان‌ها در زمان حادثه جوابگوی نیازها نیستند و باید وزارت بهداشت در این زمینه برنامه ویژه‌یی داشته باشد.

صادقی گفت: چنانچه در تهران حادثه‌یی رخ دهد وسعت حادثه بزرگ خواهد بود در نتیجه نیازمند این هستیم که بیمارستان‌ها آمادگی لازم را داشته باشند که یکی از پارامترهای بسیار مهم در این زمینه بحث مقاوم‌سازی بیمارستان‌هاست که متاسفانه درصد قابل‌توجهی از بیمارستان‌ها در شرایط خوبی نیستند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیرت بحران شهر تهران تصریح کرد: البته دستگاه‌های امدادرسان، بیمارستان‌های صحرایی و برخی از بیمارستان‌ها باید اقدامات درمان اضطراری را داشته باشند اما با همه این اوصاف، کفاف حادثه را نمی‌کند و باید از وضعیت موجود بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

صادقی ادامه داد: البته بیمارستان‌های خصوصی جدید‌التاسیس از مقاومت بیشتری برخوردار هستند اما بیمارستان‌های قدیمی یا مقاوم‌سازی نشده یا نیاز به بازسازی اساسی دارند و باید در دستور کار جدی وزارت بهداشت قرار گیرند.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون ابلاغ رسمی برای مقاوم‌سازی بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت شده است یا خیر، گفت: ما نتایج مطالعات خود را در اختیار وزارت بهداشت گذاشته‌ایم در این زمینه مصوبات زیادی وجود دارد و نتیجه آن منجر به این شد که برای وزارت بهداشت در شهر تهران تکلیف ایجاد شد که تا یک سطح قابل‌توجهی تخت بیمارستانی برای زمان حادثه آماده‌سازی

کند.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت مکلف به انجام یکسری وظایف شده اما اینکه بگوییم به سطح مطلوبی رسیده است، ارزیابی ما خبر از اوضاع نامناسب می‌دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر