اخبار شهرستانها

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۵۰۱

افزایش ظرفیت پست 230 کیلوولت دامغان

سمنان| معاون طرح و توسعه شرکت برق منطقه‌یی سمنان از اتمام عملیات اجرایی پروژه افزایش ظرفیت پست 63/230 کیلوولت دامغان خبر داد.

مهندس مجید وفایی، معاون طرح وتوسعه این شرکت با اشاره به روند عملیات اجرایی پروژه فوق افزود: پس از نصب و بارگیری موفقیت‌آمیز نخستین ترانس 160مگاولت آمپر پست 230 دامغان در اواخر سال گذشته، ترانس دوم 160مگاولت آمپر پست مذکور نیز پس از نصب و راه‌اندازی برقدار و به صورت آزمایشی در مدار قرار گرفت که با برقدار شدن ترانس دوم ظرفیت پست فوق از 70×2 به 160×2 افزایش یافت. وی اعتبار پروژه افزایش ظرفیت این پست را معادل170میلیارد ریال برشمرد و افزود: از مهم‌ترین اهداف اجرایی این پروژه، ایجاد ظرفیت جدید برق‌رسانی به متقاضیان جدید صنعتی و مشترکان درخواست‌کننده برای افزایش دیماند، افزایش قابلیت اطمینان شبکه در راستای تامین برق مطمئن و پایدار، بهبود پارامترهای کیفی برق به مشترکان صنعتی، بهبود وضعیت ولتاژ پست‌های فوق توزیع منطقه و تامین برق مطمئن به پست اختصاصی شرکت فولاد کویر دامغان است.


تمدید گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه

در منطقه مرکزی

اراک| مسوول واحد کیفیت و بهره‌وری منطقه با بیان این مطلب گفت: در این ممیزی استانداردهای مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت شغلی مورد پایش و ارزیابی قرار گرفت. براساس این گزارش، با حضور مسوولان منطقه مرکزی جلسه اختتامیه ممیزی منطقه مرکزی برگزار شد. بهروز بهروزیان افزود: در این ممیزی مراقبتی، ممیزان شرکت ارزیابان کیفیت خاورمیانه با حضور در واحدها عملکرد آنها را در خصوص انجام برنامه‌های ابلاغی در چارچوب گواهینامه‌های ISO 9001،

ISO 14001 و OHSAS 18001 مورد ارزیابی قرار دادند. وی گفت: گواهینامه IMS شامل سه استاندارد است که این سه استاندارد به مواردی چون کیفیت و روش کار، محیط‌زیست و بهداشت و ایمنی توجه دارد و شرکت‌هایی که در پی استاندارد کردن فعالیت‌های خود هستند، ملزمند طبق این روش عمل کنند.


دریاچه به نفت‌خام آلوده نشده است

شهرکرد| مدیر بهره‌برداری سد کارون 4 گفت: آب دریاچه سد کارون 4 درپی بارندگی‌های اخیر و شکستگی و نشت خط انتقال نفت خام خوزستان به اصفهان در رودخانه سرخون شهرستان اردل چهارمحال و بختیاری به نفت آلوده نشده است.

هفته گذشته، بارندگی و رانش زمین موجب شکسته شدن خط انتقال نفت خام خوزستان به پالایشگاه اصفهان در منطقه «گندمکار» بخش میانکوه شهرستان اردل شد و نشت نفت خام آب رودخانه سرخون را آلوده کرد. فریبرز کاویانی دیروز افزود: نشت نفت خام به رودخانه سرخون در کیفیت حجم آب دریاچه سد 2میلیارد مترمکعبی کارون 4، تاثیری نداشته است. وی از اعزام تعدادی از مسوولان کنترل کیفیت اداره آب و برق استان خوزستان و ماموران اداره محیط زیست منطقه با قایق به نقاط مختلف دریاچه از لحظه بروز حادثه خبر داد و گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی نفتی گزارش نشده است. مدیر بهره‌برداری سد کارون 4 تصریح کرد: با توجه به فصلی بودن رودخانه و کندی جریان آب، لکه‌های نفتی به دریاچه وارد نشده است.


پژوهش باید در راستای حذف چالش‌ها باشد

رشت| رییس ستاد هفدهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار گیلان با بیان اینکه پژوهش باید در راستای حذف چالش‌ها باشد، گفت: پژوهش‌ها باید در راستای نیازهای جامعه باشد.

اصغریان در مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اهمیت پژوهش در جامعه اظهار کرد: پژوهش یکی از محوری‌ترین موضوع‌ها در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است. وی با اشاره به افزایش بودجه پژوهشی طی سال جاری در کشور تصریح کرد: بودجه پژوهشی در سال جاری 13هزار میلیارد تومان بوده که این رقم معادل یک‌درصد تولید ناخالص داخلی است. اصغریان با بیان اینکه در بسیاری از کشورها 3درصد از سهم تولید ناخالص ملی را به امر پژوهش اختصاص می‌دهند، گفت: میانگین سهم جهانی پژوهش از تولید ناخالص کشورها 1.5درصد است. وی اضافه کرد: با وجود افزایش سه تا چهاربرابری افزایش بودجه پژوهشی در دولت یازدهم، اما هم‌اکنون کشور ما از میانگین میزان جهانی پایین‌تر است و امیدواریم تا سال 97 منطبق با میانگین جهانی شویم.


مهم‌ترین نقاط ضعف لرستان، عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی است

خرم‌آباد| ‌رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: مهم‌ترین نقاط ضعف لرستان، عدم جذب سرمایه‌گذار خارجی است. ‌محمدرضا صفی‌خانی اظهار کرد: هم‌اکنون موج سوم و چهارم تکنولوژی وارد شده است و این موج صنایعی که قابل رقابت نباشند را از بازار خارج می‌کند. وی با بیان اینکه این موضوع مربوط به ایران نبوده و مساله‌یی بین‌المللی و جهانی است، اضافه کرد: اقتصاددانان معتقدند که 20درصد صنعت، 80درصد بقیه را با بهره‌‌وری بالا به انجام می‌رساند و این موج جدید تکنولوژی را موج سوم و چهارم می‌گویند. صفی‌خانی تصریح کرد: اگر موج چهارم بیاید تمام صنعتگران را با بحران روبه‌رو می‌کند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اظهار کرد: با توجه به بحث برجام و اتفاق‌هایی که اخیرا در اروپا و امریکا افتاده تراز تجاری ما برای گرفتن تکنولوژی‌ خوب است.


کشاورزی اشتهارد چشم انتظار پساب

کرج| فرماندار شهرستان اشتهارد با بیان اینکه کشاورزی اشتهارد با آب چاه‌هایی که می‌تواند به مصرف شرب برسد ادامه دارد، گفت: با انتقال پساب تصفیه‌خانه کرج می‌توان مشکل آب کشاورزی منطقه را برطرف کرد.

ابوالفضل اینانلو اظهار کرد: فرمانداری اشتهارد تاکنون همه تلاش خود را برای برطرف کردن مشکل آب روستاهای شهرستان به کار گرفته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر