اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۹۴

عکاسی از 4سیاره در حال برخورد با یکدیگر

اینورس یک عکس فضایی نشان داد، در فاصله ۳۰۰ میلیون سال نوری از زمین چهار کهکشان در حال برخورد با یکدیگر هستند و همزمان گازهای بسیار گرم و اشعه‌های ایکس پراکنده می‌کنند.

یک عکاس فضایی بلغارستانی در ماه اکتبر این عکس را گرفته است. چهار کهکشان درحال برخورد، با نام «استفان کوینتت» شناخته شده‌اند. کهکشان دیگر عضو این پنجگانه در تصویر به نظر می‌رسد، خیلی نزدیک باشد اما در حقیقت ۲۶۰میلیون سال نوری نسبت به زمین نزدیک‌تر است. یکی از این کهکشان‌ها با نام NGC۷۳۱۸b با سرعت ۲۰۰ مایل در ساعت به سه کهکشان دیگر برخورد می‌کند و به این ترتیب گازهای داغی را منتشر می‌کند. آنها اکنون شبیه کهکشان‌های مارپیچی هستند اما پس از برخورد، شکل آنها تغییر می‌کند. پیتر فلتوتی این عکس را در ماه اکتبر ثبت کرد. او برای عکاسی ۱۲ساعت متوالی ستارگان را رصد می‌کرد.


چتر هوشمند با قابلیت اعلام آب و هوا

اندگجت گروهی از دانشمندان که سابقا در سامسونگ فعالیت می‌کردند، اکنون یک چتر هوشمند با قابلیت پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا ساخته‌اند. این چتر به وسیله بلوتوث به تلفن هوشمند کاربر متصل می‌شود و گزارش‌های مربوط به وضعیت آب و هوا را هر روز صبح بیرون می‌کشد. هنگام خروج خانه کافی است کاربر دسته چتر را تکان دهد و چراغی با توجه به وضعیت هوا با رنگ سبز یا قرمز روشن می‌شود. اما این تنها قابلیت چتری که

«اوپوس وان »نام دارد، نیست. چتر خارق العاده می‌تواند نوتیفیکیشن‌های تلفن هوشمند را به صورت ارتعاش نمایش دهد. دسته چتر نیز به عنوان یک ردیاب بلوتوثی عمل می‌کند. بنابراین اگر کاربر تلفن همراه یا چتر خود را جا گذاشته باشد، دستگاه دیگر قبل از آنکه خیلی از مکان دور شود به او هشدار می‌دهد.

این چتر هوشمند با استفاده از چهار باتری معمولی کار می‌کند و به گفته شرکت تولید‌کننده یک‌سال عمر می‌کند. این چتر هم‌اکنون در کره و ژاپن به فروش می‌رسد.


اتحادیه اروپا شرکت‌های فناوری بزرگ امریکا را تهدید کرد

دیلی کالر کمیسیون اروپایی به شرکت‌های بزرگ فناوری امریکا هشدار داد که برای مقابله با سوءاستفاده از اینترنت در جهت نفرت‌پراکنی و تهدیدات تروریستی جدی‌تر عمل کنند.

این کمیسیون شرکت‌هایی مانند فیس‌بوک، توییتر، مایکروسافت، یوتیوب و گوگل را خطاب قرار داده و به آنها هشدار داده اگر برای حل این مشکل همکاری نکنند از طریق قوانین موجود آنها را مجبور به همکاری خواهد کرد. تعدادی از شرکت‌های فناوری امریکا با حذف مطالب نفرت پراکن و حامی تهدیدات تروریستی موافقت کرده و ابزار خود بدین منظور را ارتقا داده‌اند. اما کمیسیون اروپایی معتقد است اقدامات انجام گرفته در این زمینه کافی نیست. کمیسیون مذکور از اینکه اینترنت به ابزاری برای تسریع عضوگیری گروه‌های تروریستی مبدل شود بسیار نگران است و این نگرانی با توجه به حملات تروریستی مکرر در فرانسه، بلژیک و... افزایش یافته است. در بخشی از بیانیه مطبوعاتی کمیسیون اروپایی در این زمینه آمده است: اقدامات قانونی باید به کمک فعالیت‌های انجام شده شرکت‌ها بیایند تا تضمین شود که نفرت‌پراکنی آنلاین توسط سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی متوقف می‌شود. این سایت‌ها و شبکه‌ها باید از مسوولیت جمعی در این زمینه برخوردار باشند.

اتحادیه اروپا نیز قبلا اعلام کرده بود واکنش‌های شرکت‌های فناوری به نفرت‌پراکنی‌های اینترنتی به اندازه کافی سریع نبوده و این شرکت‌ها باید در این زمینه با دقت و سرعت بیشتری عمل کنند. سرعت مطلوب در این زمینه از نظر اتحادیه اروپایی 24 ساعت است و این در حالی است که تنها در 40درصد از موارد با چنین سرعتی با نفرت‌پراکنی برخورد شده است.


جاسوسی اسباب‌بازی‌های هوشمند از کودکان

انگجت اسباب‌بازی‌های متصل به اینترنت می‌توانند هیجان بیشتری به بازی‌های کودکان بدهند اما همچنین باعث افزایش نگرانی‌ها در مورد حریم خصوصی افراد شده‌اند. بیش از 18گروه حامی حریم خصوصی به کمیسیون تجارت امریکا و اتحادیه اروپا شکایت کرده‌اند که شرکت‌های سازنده اسباب‌بازی مانند Genesis و Nuance با ضبط بدون اجازه صدای کودکان به نقض قوانین حریم خصوصی و اقدامات فریبکارانه پرداخته‌اند.

طبق این گزارش‌ها، اسباب‌بازی‌های این شرکت‌ها بدون اطلاع کافی یا اجازه والدین، صدای کودکان را ضبط کرده و بدون وجود تدابیر امنیتی در مورد چگونگی استفاده از این اطلاعات، آنها را برای شرکت سازنده می‌فرستد. برای مثال ممکن است این اطلاعات به ادارات پلیس یا سازمان‌های جاسوسی ارائه شوند. همچنین دستگاه‌های غیرمجاز دیگر می‌توانند از طریق بلوتوث به این اسباب‌بازی‌ها متصل شده و مکالمات را شنود کنند که خطرهای تعقیب و ایجاد مزاحمت یا تهدیدهای فیزیکی را برای کودک به دنبال خواهد داشت.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر