از منطقه

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۸۱

سقوط هواپیمای پاکستان با 50 مسافر

یک فروند هواپیمای مسافربری متعلق به شرکت هواپیمایی دولتی پاکستان (PIA) با حدود 50مسافر و خدمه، سقوط کرد. به گزارش ایرنا و به نقل از منابع شرکت هواپیمایی پاکستان، پرواز شماره 661، عصر چهارشنبه در مسیر شهر چترال در شمال این کشور به مقصد اسلام‌آباد در حال پرواز بود که از صفحه رادار محو شد. گزارش شاهدان عینی حاکی است این هواپیما در نزدیک روستایی در اطراف شهر ابیتاباد در ایالت خیبرپختونخوا سقوط کرده است. در سال 2012 نیز یک هواپیمای مسافربری پاکستان که از کراچی عازم اسلام‌آباد بود، سقوط کرد و حدود 130نفر کشته شدند.


تصویب بودجه ریاضتی 2017 عراق در پارلمان

پارلمان عراق چهارشنبه بودجه بحث‌برانگیز 2017 میلادی عراق که کارشناسان از آن به عنوان بودجه ریاضتی یاد می‌کنند، با نگاه کاستن از اعتماد عراق بر درآمدهای نفت و افزایش مالیات‌ها به تصویب رساند. به گزارش ایرنا، «هیثم الجبوری» رییس کمیسیون مالی پارلمان عراق بعد از تصویب بودجه در پارلمان، در نشست خبری در حضور دیگر اعضای کمیسیون گفت که بودجه سال 2017 با تاکید بر کاستن از اعتماد به درآمدهای نفتی و توسعه طرح‌های صنعتی و فعال کردن بخش خصوصی و گسترش درآمدهای غیرنفتی روزگذشته (چهارشنبه) به تصویب پارلمان رسید. وی از نکات مثبت بودجه 2017 را صادرات انحصاری نفت از اراضی کردستان عراق از طریق شرکت ملی نفت عراق موسوم به سومو خواند و گفت که در مقابل دولت مرکزی عراق نیز متعهد شده تا حقوق کارکنان دولتی را در کردستان عراق پرداخت کند.


آواره شدن نیم‌میلیون کرد در ترکیه

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد به دلیل وقوع خشونت‌ها و درگیری‌ها هنوز هزاران تن از مردم ترکیه قادر نیستند که به خانه‌های خود در مناطق جنوب شرقی ترکیه بازگردند. به گزارش رویترز، پیش‌بینی می‌شود که ۵۰۰ هزار تن از مردم مناطق جنوب شرقی ترکیه خانه‌های خود را به دلیل عملیات امنیتی ترکیه در سال گذشته به خصوص ساکنان شهر سور ترک کرده‌اند. جان دال هویسن، رییس امور اروپایی سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد: با گذشت یک سال از اعمال حکومت نظامی در سور هزاران تن از خانه‌های خود آواره شده‌اند که با توجه به شرایط حاکم این افراد آینده نامعلومی را در پیش دارند. با این حال یک مقام ارشد دولت ترکیه در پاسخ به پرسشی درباره گزارش اخیر سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد:«درحال حاضر بازسازی سور و اجازه به مردم برای بازگشت به خانه‌شان جزو اولویت‌های اصلی دولت ترکیه است. ما به دنبال یافتن راه‌حل برای این مشکل هستیم.»

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر