اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۶۱

سرمایه بانک صنعت و معدن باید افزایش یابد

رضا علیزاده نماینده ورزقان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بانک صنعت و معدن یک بانک تخصصی است و در جهت حمایت از صنعت و تولید حرکت می‌کند، قرار گرفتن کشور در مسیر توسعه صنعتی و اقتصادی ایجاب می‌کند که سرمایه بانک‌های توسعه‌یی و به ویژه بانک صنعت و معدن افزایش یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بانک صنعت و معدن علیزاده افزود: این بانک مستقیما با صنعتگران کشور ارتباط دارد و در نتیجه با افزایش سرمایه قادر خواهد بود، تاثیر بسزایی در توسعه صنایع کشور داشته باشد.

وی تصریح کرد: هر اقدامی که در جهت افزایش توان تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور صورت گیرد، گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود.

علیزاده با اشاره به طرح رونق تولید بیان داشت: این طرح به واحد‌های صنعتی که دچار مشکل مالی بودند کمک زیادی کرده و مانع تعطیلی آنها و از دست رفتن تعداد زیادی شغل شده است، از این رو می‌توان گفت که قدم موثری در جهت اقتصاد مقاومتی بوده است.


راه‌اندازی ۵پایگاه شبانه‌روزی جدید بانک ملت در اصفهان

۵پایگاه شبانه‌روزی جدید دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روابط‌عمومی بانک ملت، مدیریت شعب استان اصفهان با هدف افزایش سطح رضایت مشتریان و در دسترس ساختن خدمات نوین بانکی، 5پایگاه شبانه‌روزی جدید باغ فردوس، کوی ولیعصر، قائمیه، مارچین و مجتمع تجاری شمال شهر را راه‌اندازی کرد.

بر اساس این گزارش، با آغاز به کار این پایگاه‌ها، شمار پایگاه‌های شبانه‌روزی دستگاه‌های خودپرداز بانک ملت در استان اصفهان به ۲۳ پایگاه افزایش یافت.


ثبات قیمت سکه

و کاهش در بازار ارز

قیمت انواع سکه و ارز در بازار روز چهارشنبه تقریبا ثابت ماند و تغییر چندانی نداشت.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید بدون تغییر یک‌میلیون و ۱۳۶هزار و ۸۰۰تومان و قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک‌میلیون و ۱۲۰هزار تومان بود. نیم سکه نیز بدون تغییر ۵۹۶هزار تومان، ربع سکه با هزار تومان افزایش قیمت ۳۱۰هزار تومان و هر سکه گرمی نیز با هزار تومان کاهش ۱۹۱هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۲۷۷تومان افت قیمت ۱۱۲هزار و ۴۱۰تومان فروخته شد.دلار در بازار آزاد تهران با ۶تومان کاهش ۳۸۹۴تومان، یورو با ۱۳تومان کاهش ۴۹۱۰تومان و هر پوند انگلیس نیز با ۵تومان افت قیمت به ۴۲۳۰تومان رسید.


صنعت بانکداری

نیاز به تحول جدی دارد

رییس چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک با تاکید بر لزوم به‌روز شدن مدل‌های کسب و کار در صنعت بانکی و خدمات مالی کشور، گفت: در بازار سرمایه به‌روزتر عمل شده اما صنعت بانکداری، بیمه و تامین سرمایه‌ها نیاز به تغییر و تحول جدی دارد. علی دیواندری در پنل مالی چهارمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک که با عنوان نوآوری در مدل‌های کسب و کار صنعت خدمات مالی برگزار شد، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در کشور درباره آن خلأ وجود دارد، نوآوری در صنعت خدمات مالی است. وی به قدمت ۸۰ساله صنعت بانکداری و خدمات مالی در کشور اشاره کرد و افزود: اقتصاد کشور در طول سال‌های گذشته بیشتر بانک پایه بوده و بازار سرمایه، تامین سرمایه‌ها و بیمه‌ها به‌تدریج شکل گرفته‌اند.

رییس پژوهشکده پولی و بانکی تصریح کرد: اگر نگاهی به GMP بیندازیم، خواهیم دید که ۶۰درصد از بخش ارزش افزوده کشور مربوط به صنعت مالی است.

دیواندری خاطرنشان کرد: در گذشته وقتی سخن از بازار بدهی به میان می‌آمد و می‌گفتیم وظیفه بورس تنها خرید و فروش سهام نیست، گفته می‌شد که بورس جوان است؛ با این حال امروز بین ۳۵ تا ۳۷هزار میلیارد تومان حجم بازار بدهی کشور است.


ورود بانک مرکزی به حوزه شرکت‌های فناوری مالی

معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با اشاره به فعالیت برخی فین‌تک‌های (شرکت‌های فناوری مالی) فاقد مجوز، گفت: در بخش‌هایی که تهدید وجود دارد، بانک مرکزی وارد شده، چراکه این حوزه نیازمند یک قوانین خاص است و نهادهای مسوول در حال بررسی بر این موضوع هستند.

به گزارش فارس، مهران محرمیان اظهار داشت: امنیت آسان یکی از مباحثی است که با همکاری اپراتورها در حال عملیاتی شدن است تا نگرانی مشتریان نسبت به استفاده از بانکداری الکترونیک رفع شود زیرا جلوگیری از پیشرفت به‌دلیل ایجاد امنیت اقدامی نادرست است.

وی افزود: هر چند تهدیدهایی در زمینه استفاده از بانکداری الکترونیک وجود دارد اما اینکه بخواهیم برای ایجاد امنیت از پیشرفت و نوآوری جلوگیری کنیم، اقدام اشتباهی است. وی ادامه داد: به‌عنوان نمونه درگیر موضوعی با عنوان «امنیت آسان» هستیم که هدف آن این است که برای ایجاد امنیت در پروژه امضای دیجیتال، با همکاری اپراتورها، فضای امنی برای استفاده مشتری از امضای دیجیتال ایجاد شود. محرمیان درباره تغییرات لازم در حوزه زیرساخت، گفت: اقدامات مناسبی در این باره انجام شده اما هنوز به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم و ایجاد یک شبکه پایدار امن اختصاصی مدت‌هاست که در دستور کار بانک مرکزی و نهادهای ذی‌ربط قرار دارد اما اقدامی در این زمینه انجام نشده است. معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک با بیان اینکه برخی مباحث در حوزه مراکز داده بزرگ و درخور بانک‌ها قرار دارد، گفت: به نظر من در این حوزه نیاز به سرمایه‌گذاری‌های بیشتری وجود دارد؛ سرمایه‌گذاری‌هایی که برمبنای دیدگاه‌های ابری باشد به این معنی که پلتفرم‌هایی ایجاد شود که در آن بانک‌های بزرگ از یک حوزه سرویس بگیرند و در عین کاهش هزینه‌ها، خدمات بهتری ارائه دهند.

وی تاکید کرد: موضوع مهمی که باید به دنبال حل آن باشیم، فرهنگ‌سازی در این باره است زیرا مشتریان باید به این سیستم اعتماد داشته باشند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر