روی موج خبر

۱۳۹۵/۰۹/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۴۵۳

مصوبات کنگره امریکا مشت به سندان کوبیدن است - روابط عمومی مجمع تشخیص| آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار اعضای تشکل‌های اسلامی، سیاسی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور، نسبت به اظهار نگرانی‌های برخی دانشجویان نسبت به بدعهدی بعضی طرف‌های مذاکره در برجام، گفت: برجام یک سند بین‌المللی است و مطمئن باشید کنگره امریکا با این کار، نه تنها در جهان، بلکه در خود امریکا تحقیر و منزوی خواهد شد و مطمئن باشید مصوبات آنها در این مسیر، مشت به سندان کوبیدن است. وی در ادامه، با یادآوری امتیازات برجام برای ایران، به عضویت ایران در جمع کشورهای پیشرفته در صنعت ایتر اشاره کرد و گفت: از ایران خواستند که عضو هشتم، هفت کشوری باشد که از مدت‌ها قبل برای ساخت نخستین نیروگاه جوش هسته‌یی در فرانسه کار می‌کنند تا به قول خودشان خورشید را به زمین بیاورند و با سیستم کار خورشید، انرژی تولید کنند.

ایران مازاد آب سنگین خود را منتقل کرده است - ایسنا| رویترز گزارش داد، یک منبع دیپلماتیک که اشاره‌یی به نام وی نشده است، با استناد به گزارشی محرمانه از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که ایران برای پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) 11متریک تن از آب سنگین خود را از کشور خارج کرده و به محدوده تعیین شده در این توافق رسیده است. این منبع آگاه در ادامه گفت که گزارش آژانس در حکم تایید بیانیه‌یی از سوی ایران است که ماه گذشته اعلام کرد قصد دارد آب سنگین مازاد خود را به عمان منتقل کند اما در این گزارش هیچ اشاره‌یی به مقصد آب سنگین انتقالی ایران نشده است.

اعتراض رسمی ایران به دبیرکل سازمان ملل- آنا| غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، با ارسال نامه‌یی به بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد: «دولت جمهوری اسلامی ایران مصوبه اخیر کنگره امریکا و تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) تا پایان سال 2026 میلادی را مغایر با تعهدات امریکا براساس برجام می‌داند.»

وی افزود: «تمدید قانون تحریم ایران (ایسا) برخلاف تعهدات برجامی امریکاست؛ لذا این کشور مسوول پیامدهای منفی و آثار زیانبار چنین اقدامی خواهد بود.» در این نامه از دبیرکل سازمان ملل متحد خواسته شده از همه طرف‌های برجام به‌ویژه امریکا بخواهد به تعهدات خود پایبند بمانند.

ظریف هفته آینده به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود-خانه ملت| علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ظریف وزیر خارجه برای بررسی تمدید قانون داماتو، هفته آینده به این کمیسیون می‌آید. وی با اعلام این خبر افزود: در صورتی که سفر خارجی وزیر خارجه به پایان برسد، نشست هفته این کمیسیون با حضور اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌یی کشورمان برگزار می‌شود. نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: نشست مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ظریف وزیر امور خارجه با دستور کار بررسی اقدام اخیر سنای امریکا در تمدید قانون داماتو و اقدامات نقض‌کننده برجام از سوی ایالات‌متحده برگزار می‌شود.

با درخواست 84نماینده، آخوندی به مجلس توضیح می‌دهد-ایسنا| احمد علی‌رضابیگی نماینده تبریز در مجلس خطاب به رییس‌جمهور، گفت: با 84 امضای نمایندگان وزیر راه‌وشهرسازی باید درباره حادثه قطار سمنان به مجلس توضیح دهد. وی افزود: این حادثه به واسطه بی‌کفایتی و سوءتدبیر اتفاق افتاد. آذربایجان در ماتم جان‌باختن 50نفر از مردم خود به سوگ نشسته است. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس خطاب به رییس‌جمهور، گفت: شما برای لغو یک جلسه سخنرانی اظهار شرمساری کردید و برای درگذشت یک عالم دینی به‌حق اعلام عزای عمومی کردید اما برای جان‌باختن مظلومانه مردم آذربایجان صرفا به یافتن گروه حقیقت‌یاب اکتفا کردید. گزارش رییس گروه حقیقت‌یاب انگشت اتهام را متوجه کسانی کرده که با جانفشانی تلاش کردند ناکارآمدی و ناتوانی مدیریتی را جبران کنند. سامانه سی‌تی‌سی در این دو سال مانع بروز حادثه شده به واسطه لکوموتیورانان و جان برکفان راه‌آهن بوده است.

دستگیری شهردار و تعدادی از کارکنان شهرداری بناب-ایسنا| دادستان عمومی و انقلاب تبریز از دستگیری 18نفر ازجمله شهردار و تعدادی از کارکنان شهرداری بناب به اتهام ارتشا و اختلاس خبر داد و گفت: پرونده قضایی برای این افراد تشکیل شده و روند تحقیقات ادامه دارد. موسی خلیل‌اللهی گفت: بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده حکایت از این دارد که 18نفر در این پرونده مرتکب جرم شده‌اند که از این تعداد سه نفر پیمانکار، یک نفر عضو شورای شهر بناب و بقیه از کارکنان شهرداری ازجمله شهردار این شهر هستند که اتهام همه آنان ارتشا است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر