تازه خبر

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۶۴

لزوم تلفیق نگاه جهانی و ایرانی در درجه‌بندی هتل‌ها

تعادل| معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در به‌روزرسانی ضوابط درجه‌بندی هتل‌های 1 تا 5 ستاره کشور، تلفیق نگاه جهانی و عملکرد ایرانی را در راستای افزایش کیفیت خدمات و رضایتمندی گردشگران الزامی دانست.

به گزارش مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی‌موحد با حضور در دوازدهمین جلسه کارگروه بازنگری و تدوین ضوابط جدید درجه‌بندی هتل‌های کشور گفت: بهره‌مندی از نمونه‌های موفق بین‌المللی و پیوند آن به رویکرد و شرایط بومی کشور به عنوان عملکرد ایرانی می‌تواند به عنوان تلفیقی کاربردی در روند به‌روزرسانی ضوابط درجه‌بندی هتل‌ها به کار گرفته شود و در نهایت به ارائه ستاره‌هایی منطبق با کیفیت واقعی خدمات منتهی شود. وی با بیان اینکه گردشگری و هتلداری در زمره مشاغل بین‌المللی طبقه‌بندی می‌شوند، افزود: برای جلب رضایت گردشگران و ورود حرفه‌یی به این صنعت در بازار رقابتی موجود جهانی باید ضوابط و استانداردهای کیفیت جهانی در تدوین و بازنگری ضوابط و مقررات جاری مدنظر قرار گیرد. معاون گردشگری با بیان اینکه در رویکرد جدید بیش از هر چیز رضایت از کیفیت خدمات اولویت می‌یابد، گفت: در بازنگری مذکور تلاش شده است سرفصل‌های مربوط به «کیفیت و راحتی تجهیزات»، «کیفیت خدمات» و «رعایت اصول توسعه پایدار و دسترسی افراد معلول و جانباز» برای بازتعریف بستری مطمئن برای افزایش رضایتمندی گردشگران فراهم شود.


یک‌میلیون ایرانی درگیر حملات صرع

تعادل| محمدعلی اکبریان در آستانه سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: حدود یک تا 1.6درصد افراد جامعه مبتلا به صرع بوده و 700هزار تا یک میلیون ایرانی می‌توان گفت دچار حملات صرعی هستند.

به گزارش روابط‌عمومی انجمن صرع ایران، وی افزود: با استفاده از داروهای ضدصرع امروزه می‌توان این بیماری را به‌طور کامل کنترل کرد البته برخی بیماران تحمل آنها نسبت به داروها متفاوت بوده و پزشک با تغییر دارو می‌تواند در این بیماران نیز مشکل صرع را بهبود دهد.

متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تنظیم دوز دارو و نوع آن بستگی به تشخیص پزشک دارد، افزود: این مساله نیز تا حدود زیادی وابسته به شرایط بیمار بوده است ولی به‌طور کلی باید توجه داشت که امروزه این مشکل با میزان زیادی قابل درمان است. اکبریان اضافه کرد: صرع ممکن است علت ارثی و ژنتیکی داشته باشد و این مساله در دهه دوم زندگی فرد ممکن است خود را بروز دهد. وی گفت: معمولا نوع تشنج و صرعی که مردم توصیف می‌کنند در واقع از انواع صرع‌هایی است که از دوران طفولیت به دلیل اختلالات ساختاری مغز ایجاد شده است. هر چند که برخی افراد هم ممکن است در سنین بالا به دلیل سکته مغزی یا تومور دچار صرع شوند. متخصص مغز و اعصاب گفت: تنوع دارویی برای این بیماران بسیار زیاد بوده و تمام داروهای ایرانی تحت پوشش بیمه قرار دارد و در دسترس بیماران است البته برخی پزشکان نسبت به تجویز داروهای فانتزی که گران‌تر است، اقدام می‌کنند.


پرداخت کارانه پرستاران

کار تامین اجتماعی نیست

ایلنا| معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با اشاره به بهانه‌گیری‌های‌ وزارت بهداشت برای عدم پرداخت کارانه پرستاران گفت: تنها قسمتی از درآمدهای بیمارستان‌ها از پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی است.

محمدعلی همتی با اشاره به دلایل مورد نظر مقام‌های وزارت بهداشت مبنی بر عدم پرداخت کارنه پرستاران گفت: تنها قسمتی از درآمدهای بیمارستان‌ها از پرداختی‌های سازمان تامین اجتماعی است و این بهانه خوبی برای پرداخت نکردن کارانه پرستاران توسط وزارت بهداشت نیست. وی افزود: در این میان پراختی‌های بیمه‌یی سایر سازمان‌های بیمه‌یی نیز وجود دارد و اینکه بخواهیم صرفا عدم پرداخت کارانه پرستاران را به تامین اجتماعی مربوط بدانیم، قابل پذیرش نیست.

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی در ادامه به مشکلات طرح تحول سلامت اشاره کرد و افزود: این طرح هزینه‌هایی را ایجاد کرده است که قاعدتا باید منابعش دیده شود تا افراد بیشتری تحت پوشش آن قرار گیرند تا از خدمات آن استفاده کنند. همتی با اشاره به اینکه منابع طرح تحول سلامت باید از محل هدفمندی یارانه‌ها و مالیات بر ارزش افزوده تامین می‌شود، تصریح کرد: این طرح در تامین منابع دچار مشکل شده و به صورت کلی پایداری منابع آن دچار مشکل شده است. ضمن اینکه موجب شده هزینه‌های سایر سازمان‌های بیمه‌گر به صورت سرسام‌آوری افزایش یابد. همتی با بیان اینکه طرح تحول سلامت قرار است به منابع جدید دسترسی پیدا کند، تصریح کرد: امیدواریم با دسترسی این طرح مسائلی مثل ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی مطرح نشود.


همکاری منطقه‌ای درباره پسماندهای خطرناک

مهر| معاون رییس‌جمهوری و رییس سازمان محیط‌زیست بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌یی درباره پسماندهای خطرناک تاکید کرد.

معصومه ابتکار در مراسم امضای سند چارچوبی توافقنامه و تمدید استقرار مرکز منطقه‌یی کنوانسیون بازل در تهران بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دبیرخانه کنوانسیون بازل گفت: خوشحالیم که آقای پایت دبیرکل کنوانسیون‌های بازل، استکهلم و روتردام در کشور حضور دارند و مذاکرات بسیار خوبی درباره نحوه ادامه فعالیت‌های این مرکز منطقه‌یی داشتیم.

وی با اشاره به زمینه‌هایی که مراکز مطالعاتی پژوهشی ایران دارند، گفت: همکاری‌ها در سطح منطقه باید گسترش پیدا کند و ما پیشنهاد دادیم در نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست امسال فن بازاری برای فناوری‌های مربوط به مواد زائد و خطرناک پیش‌بینی شود تا زمینه برای اتفاق‌هایی که باید در زمینه فنی افتاده و مراوداتی که بین بخش‌های خصوصی انجام شود، فراهم شود. ابتکار گفت: امیدواریم، بتوانیم مرکز منطقه‌یی بازل را به سطح مورد نظر برسانیم و عضویت کشورهای منطقه در این مرکز افزایش پیدا کند و از مراکز برتر کنوانسیون‌های بازل، استکهلم و روتردام در سطح جهانی باشیم.


واردات گوشت گوساله از ارمنستان ۳ برابر شد

تسنیم| وزارت کشاورزی ارمنستان اعلام کرد: این کشور از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود ۲۱۷۹تن گوشت گوساله به ایران صادر کرده که این رقم نسبت به سال قبل بیش از ۳ برابر شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمن پرس، وزارت کشاورزی ارمنستان اعلام کرد: این کشور تا 2 دسامبر 2016، حدود 2179تن گوشت گوساله به ایران صادر کرده، در حالی که این رقم در کل سال 2015، 681.8 تن بوده است.

بر اساس این گزارش 1025تن از این 2179تن پس از 22 سپتامبر به ایران صادر شده است.

ایگناتی آراکلیان، وزیر کشاورزی ارمنستان روز 18 اکتبر با سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار ایران در ارمنستان دیدار و در مورد توسعه بیشتر روابط دو کشور با وی گفت‌وگو کرده بود.

در این دیدار دوطرف بر ضرورت تقویت همکاری‌ها در بخش‌های پرورش، دانه، توسعه گلخانه‌ها، گلکاری و شیلات تاکید کرده بودند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر