بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دهه فجر

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۵۶

آذربایجان شرقی عملیات اجرایی و تکمیلی تصفیه‌خانه فاضلاب بناب با هزینه‌یی بالغ‌بر 200میلیارد ریال با جدیت در حال انجام است و در دهه مبارک فجر امسال با حضور مقامات و مسوولان کشوری و استانی به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر بناب گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب بناب در دو مدول اجرایی طراحی شده که ظرفیت نهایی این تصفیه خانه برای سال مقصد 1410 حدود 43200 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت 1700000 نفر خواهد بود. فرآیند تصفیه در این تصفیه‌خانه از نوع یو.اس.بی.اف (USBF) است ظرفیت مدول اول تصفیه‌خانه که در حال حاضر احداث گردیده 21600 مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت 85000نفر است و دارای بیش از 95درصد پیشرفت فیزیکی است.

ایمانلو گفت: با وجود مشکلات اجرایی به‌دلیل مسطح بودن شهر و وجود کانال‌های سنتی غیراصولی و بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و محدودیت‌های منابع مالی نسبت به مطالعه و ایجاد تاسیسات شبکه فاضلاب اقدام شده است. طبق مطالعات انجام شده شبکه جمع‌آوری فاضلاب به 7 زون تقسیم شده و از 180 کیلومتر مطالعات لوله‌گذاری حدود 190 کیلومتر اجرا شده که پوشش بیش از 100درصدی شبکه فاضلاب را دارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر