اخبار

۱۳۹۵/۰۹/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۵۱

محاسبه مکالمه تلفن ثابت

با موبایل ۳۰ ثانیه‌ای شد

رگولاتوری| کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با اصلاح مصوبه پیشین خود، محاسبه کارکرد مکالمه تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه را از ثانیه به نیم دقیقه رساند.

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در راستای اصلاح بندهای مصوبه‌یی مربوط به مکالمات تلفن ثابت دو بند از مصوبه خرداد ماه سال جاری را

اصلاح کرد.

براساس مصوبه قبلی و تا پیش از 23 آبان ماه سال جاری محاسبه کارکرد مشترکان برای تمام مکالمات تلفن ثابت داخل استانی براساس دقیقه انجام و برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد که با اصلاحیه اخیر عبارت «برای کسری از دقیقه به بالا گرد و معادل یک دقیقه محسوب می‌شد» حذف شده است. به همین ترتیب محاسبه کارکرد مشترکان برای تمامی مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس ثانیه انجام و برای کارکردهای زیر 30ثانیه به بالا نیم دقیقه گرد و محاسبه می‌شود نیز از مصوبه پیشین به شکل «محاسبه کارکرد مشترکان برای مکالمات تلفن ثابت به ثابت بین استانی و ثابت به تلفن همراه براساس زمان‌های نیم دقیقه‌یی محاسبه می‌شود» اصلاح شده است.


ساخت مریخ‌نورد

با پرینتر سه‌بعدی

دیجیتال ترند| یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی قصد دارد با استفاده از پرینتر سه‌بعدی یک مریخ‌نورد سبک بسازد و در هزینه‌های ساخت صرفه‌جویی کند.

شرکت آیودی با همکاری یک گروه مسافرت‌های هوایی به نام «دانشمندان پاره وقت» در مسابقه Google Lunar XPRIZE شرکت می‌کند. آنها همکاری خود برای ساخت مریخ‌نوردی با قابلیت‌ها و کارکردهای مختلف را از سال گذشته میلادی آغاز کردند. در همین راستا آنها اعلام کردند: مریخ‌نوردAudi Lunar Quattro تکمیل شده و در اواخر ٢٠١٧ رونمایی می‌شود. این شرکت خودروسازی برخی قطعات مریخ‌نورد خود را با پرینتر سه‌بعدی ساخته تا در زمان صرفه‌جویی کند. علاوه بر آن وزن این قطعات نیز کاهش می‌یابد. به عنوان مثال چرخ‌های مریخ‌نورد با این شیوه ساخته شده‌اند.

هرالد ایبلیش یکی از مهندسان بخش توسعه فناوری‌های آیودی می‌گوید: دیواره چرخ‌های مریخ‌نورد ضخامتی چند میلیمتری دارند اما به دلیل طراحی پیچیده‌شان از قدرت بالایی برخوردارند. ما از آلیاژ AlSi10MgSr آلومینیوم برای این کار استفاده کردیم. هر یک از چرخ‌ها در زمان ٣٢ ساعت و ٢٠ دقیق و ١/٦ کیلوگرم سبک‌تر ساخته شدند. در ساخت مریخ‌نوردها هر کیلوگرم کاهش به معنای ٨٠٠ هزار یورو صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. از سوی دیگر به دلیل استفاده از فناوری‌های جدید تولید هزینه‌های مواد اولیه تولید این مریخ‌نورد ١/٢٨ میلیون یوروست که نشان‌دهنده صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌هاست.


همکاری «اینتل» و «آمازون»

برای بلندگوهای هوشمند

ورج| آمازون در تلاش است تا بلندگوهای هوشند ساخت خود را به جزیی از بسیاری محصولات در حال ساخت مبدل کند، بنابراین همکاری با اینتل برای تسهیل ساخت آن توسط دیگر شرکت‌ها را آغاز کرده است. این همکاری به دیگر موسسات سازنده محصولات فناوری امکان می‌دهد دستیارهای صوتی هوشمند را به تولیدات خود اضافه کنند و به آمازون نیز امکان می‌دهد تا از این طریق بتواند نفوذ خود را دیگر تولیدات مهم دنیای فناوری افزایش دهد.

اینتل و آمازون روز گذشته از انتشار جزییات فنی مربوط به گنجاندن این بلندگوهای هوشمند در تولیدات مختلف در سه ماهه اول سال 2017 خبر دادند.

آمازون یک سال و نیم قبل برخی اطلاعات فنی مربوط به طراحی «آلکسا» را منتشر کرد و از آن زمان تا به حال برخی شرکت‌های سازنده این دستیار صوتی را با خدمات و تولیدات خود مانند ساعت‌های هوشمند، تبلت‌ها و... سازگار کردند و حتی یک برنامه‌نویس خوش ذوق ماهی اسباب بازی طراحی کرد که با دریافت فرامین صوتی الکسا حرکت می‌کند. اما همه اینها باعث نشده تا استفاده از الکسا به یک روند غالب در دنیای فناوری مبدل شود. یکی از اهداف این همکاری رقابت با گوگل است که برای تسخیر دنیای اینترنت اشیا نیز خیز برداشته و قصد دارد محصولات تازه‌یی در همین زمینه عرضه کند.


دستگاه کاهش درد به بازار می‌آید

مد گجت| دستگاهی که به کاهش درد بیماران در شب‌ها کمک می‌کند، موفق به دریافت مجوز فروش در اتحادیه اروپا شد.

دستگاه کوئل که تنها نمونه دارای گواهینامه سازمان غذا و داروی امریکاست به بیماران کمک می‌کند هنگام خواب درد کمتری داشته باشند.

کوئل شامل یک شتاب سنج است که هنگامی که بیمار در تختخواب است، دستگاه را طوری تنظیم می‌کند که بیمار بتواند بخوابد و همزمان سیگنال‌های درد را مختل می‌کند.

همچنین این دستگاه به وسیله بلوتوث به تلفن هوشمند یا تبلت متصل می‌شود. به این ترتیب می‌توان آن را به شکل بی‌سیم کنترل کرد. می توان این دستگاه را پشت کمر، دور بازو یا هر قسمت دیگری از بدن بست که درد در آن نقطه وجود دارد. البته قبل از استفاده از این دستگاه باید حتما با پزشک مشورت کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر